Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

lurven skrev (21 minutter siden):

Før nåværende tidspunkt

Hva ellers? 

Før i fjor?

Før forrige uke?

Anonymkode: 5603e...b38

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

«Jeg irriterte meg opp». Irriterte meg opp? 

👀

Anonymkode: 0d37a...2ab

En feilslått variant av hisset seg opp? 

Kan vi glede oss til "vi gledet oss opp"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver så mange kg-folk «åså»? Ser det overalt her inne. Det tar ikke lange tiden å skrive «også.»

Anonymkode: 4a112...41c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2013 den 17.51):

DET HETER FLØRTET IKKE FLIRTET! Blir like forbanna hver gang SÅ MANGE her skriver det!!!

FLØRTE FLØRTET FLØRTA! Ikke flirte!!

Anonym poster: 2c38e434ddeab2b266a88a2a59852ed4

Jeg tror ikke trådstarter skal være den som klager mest over andre som ikke kan skrive ordentlig norsk, gitt.

Altfor mange utropstegn og bruk av store bokstaver som ikke burde vært skrevet overhodet.

Anonymkode: 66052...68f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 9.35):

Spørsmål som slutter på før. Så tre tråder i går med feilen (gjengitt på husken, kan inneholde feil):

Har du spist insekter før?

Har du stjålet klær før?

Har du gått offentlig med strap-on før?

Før hva? 

Anonymkode: 1aed1...e88

Det er da ingenting galt med disse spørsmålene du klager på her.

Jeg har enda et: "Har du gjort dette  før?" Som det heller ikke er noe å klage på.

Anonymkode: 66052...68f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 9.35):

Spørsmål som slutter på før. Så tre tråder i går med feilen (gjengitt på husken, kan inneholde feil):

Har du spist insekter før?

Har du stjålet klær før?

Har du gått offentlig med strap-on før?

Før hva? 

Anonymkode: 1aed1...e88

Dette er fullt lov. Man trenger ikke ha med noe beskrivelse av hva man sammenlikner med. Men på den annen side: det er ikke nødvendig å ha med "før" i disse spørsmålene, for de gir akkurat like mye mening uten. 

Her er noe jeg trolig har sagt før ( :lur: ) , men i disse dager er det på tide å minne om at det ikke heter fastelaven, men fastelavn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 17.50):

Hvorfor skriver så mange kg-folk «åså»? Ser det overalt her inne. Det tar ikke lange tiden å skrive «også.»

Skulle til å skrive akkurat det samme. Ser «åså» overalt her inne. Åså er om mulig enda verre enn oxo. Ser enkelte fortsatt bruker det også. Minner om gamle dager da vi måtte korte ned masse ord på sms for å ikke bruke opp hele kontantkortet på en gang 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange som sier "lost case", og ikke "lost cause" som det faktisk heter.

Sist hørt: Kompani Laurizen, Emilie Stordalen.

Anonymkode: 315a5...0c9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (På 22.2.2022 den 20.23):

Dette er fullt lov. Man trenger ikke ha med noe beskrivelse av hva man sammenlikner med. Men på den annen side: det er ikke nødvendig å ha med "før" i disse spørsmålene, for de gir akkurat like mye mening uten. 

Her er noe jeg trolig har sagt før ( :lur: ) , men i disse dager er det på tide å minne om at det ikke heter fastelaven, men fastelavn. 

Det kommer an på hva man spør om. Hvis jeg forteller at jeg akkurat spist et insekt, og du vil vite om jeg har gjort det før (som i tidligere), vil det jo være naturlig å spørre om jeg har gjort det før. Hvis du kun spør om jeg har spist et insekt (uten å ta med "før" ville jeg enten tro at du ikke hørte hva jeg sa, eller at du er så sjokkert at du er i tvil om du hørte riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Det er veldig mange som sier "lost case", og ikke "lost cause" som det faktisk heter.

Sist hørt: Kompani Laurizen, Emilie Stordalen.

Anonymkode: 315a5...0c9

Det er et evig irritasjonsmoment for meg. Utrolig mange, spesielt unge, som på død og liv skal bruke engelske uttrykk hele tiden, men de bruker dem jo feil. 

Anonymkode: 8abcc...639

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det heter IKKE "utartet seg". Artet seg, eller utartet til, ikke utartet seg.

SLUTT!!

Anonymkode: a522b...7e7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 2/22/2022 at 6:10 PM, AnonymBruker said:

Altfor mange utropstegn og bruk av store bokstaver som ikke burde vært skrevet overhodet.

Hva skulle det vært skrevet da, underhodet?

Anonymkode: a522b...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Igjennom og imellom er absolutt ikke det samme! 

Anonymkode: 774a4...dad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under påvirkning av engelsk sier mange konsistent der jeg mistenker at de egentlig er ute etter konsekvent.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 hours ago, Nevian said:

Under påvirkning av engelsk sier mange konsistent der jeg mistenker at de egentlig er ute etter konsekvent.

Dette blir det nok stadig mer av. Seriøs har allerede mer eller mindre erstattet alvorlig.

Anonymkode: 8abcc...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

B7931DBC-F749-4855-B2E7-A7383CE8812D.thumb.jpeg.9a70cb1c225528f3d266d9209b2df724.jpeg

Barn? Er det ikke valper? 

Og det er *OG hviler

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

B7931DBC-F749-4855-B2E7-A7383CE8812D.thumb.jpeg.9a70cb1c225528f3d266d9209b2df724.jpeg

Barn? Er det ikke valper? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det er *OG hviler

Hun har heller ikke "fått satt barn på seg". Vi setter kull på hunder. Valper. Hun selv parrer seg. En eier kan sette kull på hunden, ikke hunden selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

BFD0260D-BD94-460B-83BD-9F9FC96D7CB9.thumb.jpeg.b763d76ee18cc0d7862f57f9ca651ed2.jpeg

«Leopardhvalp»? 379BE3C9-899E-455A-8D4E-630248FBD5CA.gif.e0482b900cfca3b659d689ed35911f8c.gif  Jeg trodde man sa leopardunger… (et googlesøk viser at mange faktisk skriver «leopardhvalp/leopardvalp» og «kattevalper»…)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...