pinar Skrevet 5. februar 2017 #2541 Del Skrevet 5. februar 2017 Ryddet for innlegg skrevet på dialekt. pinar, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #2542 Del Skrevet 14. februar 2017 Nå har jeg fått nok! Det heter ikke sundt!!!! Det skal ikke være noen d der! Og hva er greia med så mange rare forkortelser? Er du usikker på hvordan det forkortes, ikke gjør det da! Det heter f.eks. ikke feks. Jeg får vondt inni meg! Anonymkode: 261ee...6e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #2543 Del Skrevet 14. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg fått nok! Det heter ikke sundt!!!! Det skal ikke være noen d der! Og hva er greia med så mange rare forkortelser? Er du usikker på hvordan det forkortes, ikke gjør det da! Det heter f.eks. ikke feks. Jeg får vondt inni meg! Anonymkode: 261ee...6e1 Eller denne; pga av at de ikke hadde.. Anonymkode: de143...6bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #2544 Del Skrevet 14. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller denne; pga av at de ikke hadde.. Anonymkode: de143...6bd Huff, ja! Jeg får lyst til å skrike høyt Anonymkode: 261ee...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 15. februar 2017 #2545 Del Skrevet 15. februar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg fått nok! Det heter ikke sundt!!!! Det skal ikke være noen d der! Og hva er greia med så mange rare forkortelser? Er du usikker på hvordan det forkortes, ikke gjør det da! Det heter f.eks. ikke feks. Jeg får vondt inni meg! Anonymkode: 261ee...6e1 Les bare på graviditetsforumet her. Jeg føler meg som hensatt til en annen klode når jeg titter innom der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #2546 Del Skrevet 15. februar 2017 9 minutter siden, Arabella skrev: Les bare på graviditetsforumet her. Jeg føler meg som hensatt til en annen klode når jeg titter innom der. Akkurat det forumet bør folk flest holde seg unna. Anonymkode: 374ba...3e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 15. februar 2017 #2547 Del Skrevet 15. februar 2017 7 timer siden, Arabella skrev: Les bare på graviditetsforumet her. Jeg føler meg som hensatt til en annen klode når jeg titter innom der. På grunn av de tette barna? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 15. februar 2017 #2548 Del Skrevet 15. februar 2017 5 timer siden, Okapi skrev: På grunn av de tette barna? Nei. Jeg forstår hva som menes, men formuleringen er snodig. Jeg tenker på alskens forkortelser som er i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #2549 Del Skrevet 15. februar 2017 8 timer siden, Arabella skrev: Nei. Jeg forstår hva som menes, men formuleringen er snodig. Jeg tenker på alskens forkortelser som er i bruk. Jeg liker faktisk å lese på graviditets- og prøverforumene, men jeg må tilstå at alle de forkortelsene ikke var helt lette å forstå til å begynne med. Føler meg relativt dreven nå, kommer sikkert godt med det Noen flere feil som irriterer meg: Ex! Altså, om ekskjæreste/-mann. Nei, det skrives ikke med x! I det siste har jeg lest "la hver" litt for ofte. Det heter ikke det! Anonymkode: 261ee...6e1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 15. februar 2017 #2550 Del Skrevet 15. februar 2017 (endret) Nå kom jeg på noe som flere skriver: t-skje. Det heter teskje. Kaffeskjeer og mokkaskjeer finnes også. Endret 15. februar 2017 av Arabella 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #2551 Del Skrevet 16. februar 2017 Jeg ser at en her inne irriterer seg over at noen skriver feks. fremfor f.eks. med punktum mellom f og eks. Må innrømme at jeg trodde at det var greit siden jeg nesten vil påstå at jeg har lest et sted at en språkprofessor mente at det var innenfor, men skal ikke gjøre det mer. Ellers så legger jeg merke til at mange av dere som klager over skrivefeil hos andre, selv sliter med det samme. Det er bare å bla seg bakover noen få sider eller innlegg, så ser dere det. Anonymkode: 8f3ac...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #2552 Del Skrevet 17. februar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser at en her inne irriterer seg over at noen skriver feks. fremfor f.eks. med punktum mellom f og eks. Må innrømme at jeg trodde at det var greit siden jeg nesten vil påstå at jeg har lest et sted at en språkprofessor mente at det var innenfor, men skal ikke gjøre det mer. Ellers så legger jeg merke til at mange av dere som klager over skrivefeil hos andre, selv sliter med det samme. Det er bare å bla seg bakover noen få sider eller innlegg, så ser dere det. Anonymkode: 8f3ac...f64 Det var jeg som skrev akkurat det med f.eks/feks. Jeg må bare presisere at det jeg mente var de tilfellene der det skrives feks uten punktum noe sted - ser det ikke var så lett å se da jeg avsluttet setningen der. Når man helt mangler punktum, må i alle fall jeg tenke meg om litt før jeg oppfatter forkortelsen. Det var forresten bare et eksempel av veldig mange Anonymkode: 261ee...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #2553 Del Skrevet 17. februar 2017 En uhyre tragisk sak som jeg håper får store følger for eieren av hestene. Men heter det virkelig høvene? Er det noen som sier høvene istedet for hovene? Anonymkode: 5603e...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 17. februar 2017 #2554 Del Skrevet 17. februar 2017 Både hover og høver kan brukes. Se Tanums. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 17. februar 2017 #2555 Del Skrevet 17. februar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: En uhyre tragisk sak som jeg håper får store følger for eieren av hestene. Men heter det virkelig høvene? Er det noen som sier høvene istedet for hovene? Anonymkode: 5603e...b38 Det heter "høvene", men nesten ingen sier det. På samme måte som det heter "ham", men nesten alle sier "han". Ja, jeg nekter å begynne å skrive "han" i subjektform. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 17. februar 2017 #2556 Del Skrevet 17. februar 2017 I objektform mener du vel? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2017 #2557 Del Skrevet 17. februar 2017 58 minutter siden, Pringle skrev: Det heter "høvene", men nesten ingen sier det. På samme måte som det heter "ham", men nesten alle sier "han". Ja, jeg nekter å begynne å skrive "han" i subjektform. Jeg har aldri hørt noen si "høvene" i mitt ganske så lange liv, bare derfor jeg lurte. Jeg vet at det er lov å skrive begge deler. Jeg lurte bare på om noen i det hele tatt sier "høvene". Anonymkode: 5603e...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 17. februar 2017 #2558 Del Skrevet 17. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hørt noen si "høvene" i mitt ganske så lange liv, bare derfor jeg lurte. Jeg vet at det er lov å skrive begge deler. Jeg lurte bare på om noen i det hele tatt sier "høvene". Anonymkode: 5603e...b38 Tror jeg har pleid å si begge deler, men det er en stund siden jeg hadde behov for å si det Kommer kanskje ann på hvor man kommer fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 17. februar 2017 #2559 Del Skrevet 17. februar 2017 På 16.2.2017 den 0.05, Arabella skrev: Nå kom jeg på noe som flere skriver: t-skje. Det heter teskje. Kaffeskjeer og mokkaskjeer finnes også. Og så har vi motsatt, teskjorte Og 3D-mølle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 17. februar 2017 #2560 Del Skrevet 17. februar 2017 39 minutter siden, JackIost skrev: Og så har vi motsatt, teskjorte Og 3D-mølle Det har jeg også sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå