Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nå har jeg fått nok! Det heter ikke sundt!!!! Det skal ikke være noen d der! 

Og hva er greia med så mange rare forkortelser? Er du usikker på hvordan det forkortes, ikke gjør det da! Det heter f.eks. ikke feks. Jeg får vondt inni meg!

Anonymkode: 261ee...6e1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er greia med så mange rare forkortelser? Er du usikker på hvordan det forkortes, ikke gjør det da! Det heter f.eks. ikke feks. Jeg får vondt inni meg!

Eller denne; pga av at de ikke hadde..

Anonymkode: de143...6bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller denne; pga av at de ikke hadde..

Anonymkode: de143...6bd

Huff, ja! Jeg får lyst til å skrike høyt:raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les bare på graviditetsforumet her. Jeg føler meg som hensatt til en annen klode når jeg titter innom der. :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Arabella skrev:

Les bare på graviditetsforumet her. Jeg føler meg som hensatt til en annen klode når jeg titter innom der. :fnise:

Akkurat det forumet bør folk flest holde seg unna. 

Anonymkode: 374ba...3e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Arabella skrev:

På grunn av de tette barna?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Okapi skrev:

På grunn av de tette barna?

Nei. Jeg forstår hva som menes, men formuleringen er snodig. Jeg tenker på alskens forkortelser som er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arabella skrev:

Nei. Jeg forstår hva som menes, men formuleringen er snodig. Jeg tenker på alskens forkortelser som er i bruk.

:ler: Jeg liker faktisk å lese på graviditets- og prøverforumene, men jeg må tilstå at alle de forkortelsene ikke var helt lette å forstå til å begynne med. Føler meg relativt dreven nå, kommer sikkert godt med det :fnise:

Noen flere feil som irriterer meg:

Ex! Altså, om ekskjæreste/-mann. Nei, det skrives ikke med x!

I det siste har jeg lest "la hver" litt for ofte. Det heter ikke det!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på noe som flere skriver: t-skje. Det heter teskje. Kaffeskjeer og mokkaskjeer finnes også.

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at en her inne irriterer seg over at noen skriver  feks.  fremfor f.eks. med punktum mellom f og eks. Må innrømme at jeg trodde at det var greit siden jeg nesten vil påstå at jeg har lest et sted at en språkprofessor mente at det var innenfor, men skal ikke gjøre det mer. :)  

Ellers så legger jeg merke til at mange av dere som klager over skrivefeil hos andre, selv sliter med det samme. Det er bare å bla seg bakover noen få sider eller innlegg, så ser dere det. 

Anonymkode: 8f3ac...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at en her inne irriterer seg over at noen skriver  feks.  fremfor f.eks. med punktum mellom f og eks. Må innrømme at jeg trodde at det var greit siden jeg nesten vil påstå at jeg har lest et sted at en språkprofessor mente at det var innenfor, men skal ikke gjøre det mer. :)  

Ellers så legger jeg merke til at mange av dere som klager over skrivefeil hos andre, selv sliter med det samme. Det er bare å bla seg bakover noen få sider eller innlegg, så ser dere det. 

Anonymkode: 8f3ac...f64

Det var jeg som skrev akkurat det med f.eks/feks. Jeg må bare presisere at det jeg mente var de tilfellene der det skrives feks uten punktum noe sted - ser det ikke var så lett å se da jeg avsluttet setningen der. Når man helt mangler punktum, må i alle fall jeg tenke meg om litt før jeg oppfatter forkortelsen. Det var forresten bare et eksempel av veldig mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uhyre tragisk sak som jeg håper får store følger for eieren av hestene. 

Men heter det virkelig høvene?

Er det noen som sier høvene istedet for hovene?

Anonymkode: 5603e...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En uhyre tragisk sak som jeg håper får store følger for eieren av hestene. 

Men heter det virkelig høvene?

Er det noen som sier høvene istedet for hovene?

Det heter "høvene", men nesten ingen sier det. På samme måte som det heter "ham", men nesten alle sier "han".

Ja, jeg nekter å begynne å skrive "han" i subjektform.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
58 minutter siden, Pringle skrev:

Det heter "høvene", men nesten ingen sier det. På samme måte som det heter "ham", men nesten alle sier "han".

Ja, jeg nekter å begynne å skrive "han" i subjektform.

Jeg har aldri hørt noen si "høvene" i mitt ganske så lange liv, bare derfor jeg lurte. Jeg vet at det er lov å skrive begge deler. Jeg lurte bare på om noen i det hele tatt sier "høvene". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hørt noen si "høvene" i mitt ganske så lange liv, bare derfor jeg lurte. Jeg vet at det er lov å skrive begge deler. Jeg lurte bare på om noen i det hele tatt sier "høvene". :)

Tror jeg har pleid å si begge deler, men det er en stund siden jeg hadde behov for å si det :P Kommer kanskje ann på hvor man kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2017 den 0.05, Arabella skrev:

Nå kom jeg på noe som flere skriver: t-skje. Det heter teskje. Kaffeskjeer og mokkaskjeer finnes også.

Og så har vi motsatt, teskjorte :) Og 3D-mølle :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, JackIost skrev:

Og så har vi motsatt, teskjorte :) Og 3D-mølle :)

Det har jeg også sett. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...