AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #2521 Del Skrevet 28. januar 2017 Det heter psykiatri, ikke psykriatri! Synes det er fantastisk å høre folk som har jobbet i psykiatrien i årevis som fortsatt ikke klarer å uttale ordet riktig. Anonymkode: 79276...78d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #2522 Del Skrevet 28. januar 2017 'Hun fikk seg en stuck.' Det heter støkk! Som å bli litt skremt, kveppe til. Ikke som i å sitte fast på engelsk 😠 Anonymkode: 77d0f...cbb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #2523 Del Skrevet 31. januar 2017 På 28.01.2017 den 21.20, AnonymBruker skrev: Det heter psykiatri, ikke psykriatri! Synes det er fantastisk å høre folk som har jobbet i psykiatrien i årevis som fortsatt ikke klarer å uttale ordet riktig. Anonymkode: 79276...78d PsykRiatri, faktisk? Aldri hørt at noen har sagt det. Anonymkode: 06da9...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 31. januar 2017 #2524 Del Skrevet 31. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: PsykRiatri, faktisk? Aldri hørt at noen har sagt det. Anonymkode: 06da9...3b7 Psykriati er en annen variant. Hører og leser det så ofte at jeg pådrar meg magesår av irritasjon. 😠 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #2525 Del Skrevet 31. januar 2017 1 time siden, Jerry Lee skrev: Psykriati er en annen variant. Hører og leser det så ofte at jeg pådrar meg magesår av irritasjon. 😠 Da tipper jeg du flyr greit i taket av 'psykriatriker' 😉 Anonymkode: 77d0f...cbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 31. januar 2017 #2526 Del Skrevet 31. januar 2017 Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig å si "psykriater" istedenfor det korrekte "psykiater". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 1. februar 2017 #2527 Del Skrevet 1. februar 2017 (endret) Det var en som skrev henkt og pungt i samme facebook-kommentar. Det skulle altså være hengt og punkt. Det er jo litt utrolig at noen klarer å skrive begge ordene feil. Endret 1. februar 2017 av penny_ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #2528 Del Skrevet 2. februar 2017 Det heter konvolutter, ikke konfelutter. Anonymkode: b93fc...e52 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2529 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg trodde "Jeg er i dårlig form" var det man sa, helt til jeg hørte noen si "Jeg er dårlig i form". Jeg skal ikke påstå at den siste varianten er feil, men det skurrer så i ørene mine at jeg blir forbanna. I mitt hode er det riktig å si "Jeg er i dårlig form", eventuelt "Formen min er dårlig". Tar jeg feil? Teller jeg til ti uten grunn? Anonymkode: bd8a8...61f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 3. februar 2017 #2530 Del Skrevet 3. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde "Jeg er i dårlig form" var det man sa, helt til jeg hørte noen si "Jeg er dårlig i form". Jeg skal ikke påstå at den siste varianten er feil, men det skurrer så i ørene mine at jeg blir forbanna. I mitt hode er det riktig å si "Jeg er i dårlig form", eventuelt "Formen min er dårlig". Tar jeg feil? Teller jeg til ti uten grunn? Anonymkode: bd8a8...61f Det er ingenting å hisse seg opp over. Kanskje vedkommende var utlending og ikke helt stø i norsk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErMeg Skrevet 3. februar 2017 #2531 Del Skrevet 3. februar 2017 Legimitasjon 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #2532 Del Skrevet 3. februar 2017 32 minutter siden, Arabella skrev: Det er ingenting å hisse seg opp over. Kanskje vedkommende var utlending og ikke helt stø i norsk. Vedkommende er pur norsk og nærmere 40 år. Men stø i norsk kan han umulig være. Det irriterer meg like mye som feil bruk av og/å og et/ett! Anonymkode: bd8a8...61f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 3. februar 2017 #2533 Del Skrevet 3. februar 2017 Det heter abonnement, ikke abonnomang! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #2534 Del Skrevet 4. februar 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde "Jeg er i dårlig form" var det man sa, helt til jeg hørte noen si "Jeg er dårlig i form". Jeg skal ikke påstå at den siste varianten er feil, men det skurrer så i ørene mine at jeg blir forbanna. I mitt hode er det riktig å si "Jeg er i dårlig form", eventuelt "Formen min er dårlig". Tar jeg feil? Teller jeg til ti uten grunn? Anonymkode: bd8a8...61f "Dårlig i formen" er et standard norsk uttrykk, mens "dårlig i form" vel er en blanding. Anonymkode: 86700...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 4. februar 2017 #2535 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Dårlig i formen" er et standard norsk uttrykk, mens "dårlig i form" vel er en blanding. Anonymkode: 86700...a40 Hvor er det vanlig å si dette? Jeg har bodd på forskjellige steder, men har aldri hørt noen si at de er "dårlige i formen". Endret 4. februar 2017 av Arabella 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. februar 2017 #2536 Del Skrevet 4. februar 2017 2 timer siden, Arabella skrev: Hvor er det vanlig å si dette? Jeg har bodd på forskjellige steder, men har aldri hørt noen si at de er "dårlige i formen". I dårlig form Formen er dårlig Det er det jeg er vant med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 4. februar 2017 #2537 Del Skrevet 4. februar 2017 "Dessverre får jeg ikke ufør, ..." Nei, man FÅR ikke "ufør", men man kan være berettiget til å få UFØRETRYGD! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #2538 Del Skrevet 4. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: "Dårlig i formen" er et standard norsk uttrykk, mens "dårlig i form" vel er en blanding. Anonymkode: 86700...a40 Er det? Anonymkode: bd8a8...61f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2017 #2539 Del Skrevet 5. februar 2017 De heter ikke gulerot/gulerøtter! Jeg ser det seriøst oftere på forumet enn at noen skriver korrekt. Det heter altså gulrot/gulrøtter. Ellers undres jeg veldig over en hel del av tegnsetting her. Ufullstendige parenteser for eksempel, eller bruk av punktum istedenfor komma. Absolutt ikke leservennlig! Anonymkode: 261ee...6e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 5. februar 2017 #2540 Del Skrevet 5. februar 2017 Det kan hende det er lovlig form, men det heter ikke badstue, men badstu! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå