Ulla Ullsokk Skrevet 23. mars 2013 #1 Skrevet 23. mars 2013 Er det noen andre som har det sånn? Når jeg var tenåring spiste jeg mye sukker, men trente mye og har "snille" gener, så jeg la ikke noe særlig på meg, og derfor tenkte jeg ikke noe på det. Jeg hadde veldig mye hodepine og var trøtt hele tiden. Tok mange prøver hos legen, men de sa at alt var som det skulle. Men det er ikke normalt for en 18-åring og våkne med kjæresten på en deilig sommerdag og bare ønske at det var kveld så man kunne legge seg igjen. Noen år senere leste jeg meg fram til at jeg hadde Candida, gikk til homepoat og måtte gå på streng diett og fikk noen dråper. Dette var kjipt, men jeg holdt ut de fem månedene jeg måtte. Ble bedre etter det, men tror det er mest fordi jeg i mellomtiden lærte meg mye om kosthold og vet hva jeg ikke skal spise så mye av. Jeg lever ganske sunt, men går ofte på en smell i ferier, skeier ut med godteri flere dager på rad. Når jeg da er tilbake til hverdagen får jeg en hang over, det må jo være kroppen min som desperat prøver å kvitte seg med dritten. Jeg blir trøtt og får hodepine i to-tre dager. Det skal sies at når jeg spiser ok har jeg aldri hodepine! Etter jula hadde jeg TO UKER med "avrusning" det var ny rekord og jeg sverger at jeg ikke skal gjøre samme tabben i sommerferien! Jeg tåler rett og slett ikke sukker! Men jeg kan spise endel på lørdager hvis jeg er flink ellers, uten å merke annet enn der og da. (Jeg kjenner at det svimler litt rett etter at jeg har spist det og så får jeg en trøtthetsfølelse, men ikke verre enn at det er verdt det...) Noen andre spm har det sånn?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #2 Skrevet 23. mars 2013 Jeg har ikke fått noen diagnose på at jeg ikke tåler sukker, men jeg blir rett og slett syk og faktisk fyllesyk etter at jeg har spist mat med mye sukker, ofte dagen derpå. Har endelig skjønt at måtehold med sukkerholdig mat som kaker desserter og sjokolade osv. er det jeg må holde meg til. Det dumme er at jeg klarer ikke la være å ta meg en sjokolade... Anonym poster: 30ce93d9fdcf031111bc1e673c7d359e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #3 Skrevet 23. mars 2013 Ja, og løsningen er veldig enkel. DU KAN RETT OG SLETT IKKE HA SUKKER I KOSTEN DIN. Det forstod jeg og det sank inn etter x-antall dager hvor jeg led pga sukkeret jeg hadde spist. Jeg er idrettsutøver nå, og det er IKKE verdt å ødelegge 2-3 dager md trening og glede for en kveld med goderi, føler meg jo som halvød halv uke etterpå. Anonym poster: 0f4391206e32356cc8d5ee20fe346150
Ulla Ullsokk Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2013 Jeg har ikke fått noen diagnose på at jeg ikke tåler sukker, men jeg blir rett og slett syk og faktisk fyllesyk etter at jeg har spist mat med mye sukker, ofte dagen derpå. Har endelig skjønt at måtehold med sukkerholdig mat som kaker desserter og sjokolade osv. er det jeg må holde meg til. Det dumme er at jeg klarer ikke la være å ta meg en sjokolade... Anonym poster: 30ce93d9fdcf031111bc1e673c7d359e Samme her, jeg MÅ unne meg litt en gang i blant, men nå har jeg trappet ned lørdagsgodtet også, men jeg MÅ ha LITT!
Ulla Ullsokk Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2013 (endret) Ja, og løsningen er veldig enkel. DU KAN RETT OG SLETT IKKE HA SUKKER I KOSTEN DIN. Det forstod jeg og det sank inn etter x-antall dager hvor jeg led pga sukkeret jeg hadde spist. Jeg er idrettsutøver nå, og det er IKKE verdt å ødelegge 2-3 dager md trening og glede for en kveld med goderi, føler meg jo som halvød halv uke etterpå. Anonym poster: 0f4391206e32356cc8d5ee20fe346150 Joda, jeg kan ha litt, men ikke så mye, spiser sjelden syltetøy f eks. Og brød på Kiwi, selv grove, tåler jeg heller ikke særlig bra, det merket jeg når her om dagen da jeg spiste det for første gang på lenge. Det lyse landbrødet fra United Bakeries tåler jeg faktisk bedre, spiser litt av det på lørdager når mannen kjøper. Jeg er heeelt enig i at det ikke er verdt å oftre dager med glede og klart hode, derfor blir jeg så sinna på meg selv når jeg går sånne feriesmeller. Men likevel gjør jeg det igjen og igjen.... Er vel samme nederlagsfølelsen som kroniske slankere føler... Endret 23. mars 2013 av Ulla Ullsokk
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #6 Skrevet 23. mars 2013 Joda, jeg kan ha litt, men ikke så mye, spiser sjelden syltetøy f eks. Og brød på Kiwi, selv grove, tåler jeg heller ikke særlig bra, det merket jeg når her om dagen da jeg spiste det for første gang på lenge. Det lyse landbrødet fra United Bakeries tåler jeg faktisk bedre, spiser litt av det på lørdager når mannen kjøper. Jeg er heeelt enig i at det ikke er verdt å oftre dager med glede og klart hode, derfor blir jeg så sinna på meg selv når jeg går sånne feriesmeller. Men likevel gjør jeg det igjen og igjen.... Er vel samme nederlagsfølelsen som kroniske slankere føler... Når jeg tenker meg om så kan jeg spise et par ruter melkesjokolade, litt chips, et par vepsebol en lørdagskveld og føle meg OK mandag. Kanskje du skal spise litt sukker nå og da, når jeg mener ta sukker vekk fra kosten så velg mat uten tilsatt sukker, og spis litt godis nå og da, ikke nekt deg selv alt, das smeller det. Men iikke overdriv.. Anonym poster: 0f4391206e32356cc8d5ee20fe346150
leirbål Skrevet 23. mars 2013 #7 Skrevet 23. mars 2013 Dere som ikke tåler sukker, og vil ha godterier. Det finnes jo sukkerfritt godteri som diabetikere spiser. Både i sjokolade og andre ting. (Jeg vet at i helsekostbutikker pleier å ha det i alle fall.)
Ulla Ullsokk Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2013 Neida, etter den kuren hos homeopaten kommer jeg ALDRI til å gå på diett igjen! Jeg har funnet ennfin balanse i hverdagen, altså, så det er ikke noe stortmproblem for meg lenger. Men jeg synes det er litt kjipt å si nei når folk har bakt o.l. Føler at jeg må forklare meg, men jeg vil jo ikke ofre helsa for å være høflig. Hvis jeg ikke sier noe så tror folk at jeg slanker meg, og det hadde vært galskap med mine 55 kg, så det synes jeg er litt flaut...
Ulla Ullsokk Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2013 Dere som ikke tåler sukker, og vil ha godterier. Det finnes jo sukkerfritt godteri som diabetikere spiser. Både i sjokolade og andre ting. (Jeg vet at i helsekostbutikker pleier å ha det i alle fall.) Og jeg har prøvd alt, men har kommet fram til at det er bedre å droppe det! Spiser heller litt supergod sjokolade, gjerne dyr, siden jeg spiser så lite. Er litt sånn at hvis jeg først skal putte i meg noe jeg ikke tåler, skal det sannelig være verdt det!
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #10 Skrevet 23. mars 2013 Hva er egentlig problemet ditt? Du svarer "jeg spiser ikke sukker", thats.it. Anonym poster: 0f4391206e32356cc8d5ee20fe346150
Ulla Ullsokk Skrevet 23. mars 2013 Forfatter #11 Skrevet 23. mars 2013 Jeg ber ikke om hjelp, jeg spør om andre har det sånn. For jeg kjenner ingen, og når jeg prøver å forklare det for folk, så virker det ikke som om de tror meg, men tror at jeg er på slankern. Jeg bare lurer på det er et SÅ sjeldent problem.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #12 Skrevet 24. mars 2013 Nei, jeg kjenner meg igjen i et du skriver,,men jeg kjenner igen andre som har det sånn, sant det.... Anonym poster: 96751d20ad0b452a12d8d89ea2eb63b0
Gjest Aoki Skrevet 24. mars 2013 #13 Skrevet 24. mars 2013 Jeg tåler ikke sukker noe bra heller. Får av og til en slags angst etter å ha spist sukker, en veldig uro og ubehag i kroppen. Liker det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå