AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #161 Skrevet 4. januar 2015 Hvorfor blir det feil å skrive øyefarge? Kontra øyenfarge altså. Eks. "Hvilken øyefarge tror du barna vil få" vs "Hvilken øyenfarge tror du barna vil få". Har også alltid innbilt meg at det het å kvervulere, men fant nylig ut at det skrives kverulere! Anonymous poster hash: 3da3c...166
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #162 Skrevet 5. januar 2015 Smeike er da et klassisk vestfoldsuttrykk, har aldri hørt det bli brukt på Hedmarken. Anonymous poster hash: c6e08...ab6
Gjest Eurodice Skrevet 5. januar 2015 #163 Skrevet 5. januar 2015 Smeike er da et klassisk vestfoldsuttrykk, har aldri hørt det bli brukt på Hedmarken.Anonymous poster hash: c6e08...ab6 Om dette ordet blir brukt på Hedmarken vet jeg ikke, men det er i hvert fall vanlig i Hedmark, fra Odalen til Solør. Sitat Wikipedia: Hedmarken Hedmarken er et distrikt i Hedmark fylke på østsiden av innsjøen Mjøsa. Distriktet omfatter fire kommuner med til sammen 89 935 innbyggere og dekker et areal på 2 726 km². Regionsenteret er byen Hamar. I tillegg har Brumunddal og Moelv bystatus.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #164 Skrevet 5. januar 2015 Om dette ordet blir brukt på Hedmarken vet jeg ikke, men det er i hvert fall vanlig i Hedmark, fra Odalen til Solør. Sitat Wikipedia: Hedmarken Hedmarken er et distrikt i Hedmark fylke på østsiden av innsjøen Mjøsa. Distriktet omfatter fire kommuner med til sammen 89 935 innbyggere og dekker et areal på 2 726 km². Regionsenteret er byen Hamar. I tillegg har Brumunddal og Moelv bystatus. Forandrer ikke det faktum at det er et vestfoldsuttrykk. Hvorfor henviser du til Wikipedia forresten? Anonymous poster hash: c6e08...ab6
Gjest Meglerfrøken Skrevet 5. januar 2015 #165 Skrevet 5. januar 2015 HVEM genser liker du best? Kjolen var blå Å hvit. (Grrr..) Det er bare EPISK!! (Alt er episk for tiden, vet folk egentlig hva episk betyr?) haha, ja det er så rart når folk sier "hvem" i stedet for hvilken/hvilket! "hvem dag skal vi dra på kino":P Trodde dette var spesielt for plassen jeg har flyttet til;)
Gjest Eurodice Skrevet 5. januar 2015 #166 Skrevet 5. januar 2015 Forandrer ikke det faktum at det er et vestfoldsuttrykk. Hvorfor henviser du til Wikipedia forresten?Anonymous poster hash: c6e08...ab6 Hvorfor jeg henviste til Wikipedia, var fordi jeg ikke kunne vite om du siktet til området Hedmarken eller fylket Hedmark.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå