Gå til innhold

Rare\teite ting folk sier.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir det feil å skrive øyefarge? Kontra øyenfarge altså.

Eks. "Hvilken øyefarge tror du barna vil få" vs "Hvilken øyenfarge tror du barna vil få".

Har også alltid innbilt meg at det het å kvervulere, men fant nylig ut at det skrives kverulere!

Anonymous poster hash: 3da3c...166
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Smeike er da et klassisk vestfoldsuttrykk, har aldri hørt det bli brukt på Hedmarken.

Anonymous poster hash: c6e08...ab6

Gjest Eurodice
Skrevet

Smeike er da et klassisk vestfoldsuttrykk, har aldri hørt det bli brukt på Hedmarken.

Om dette ordet blir brukt på Hedmarken vet jeg ikke, men det er i hvert fall vanlig i Hedmark, fra Odalen til Solør.

Sitat Wikipedia:

Hedmarken

Hedmarken er et distrikt i Hedmark fylke på østsiden av innsjøen Mjøsa. Distriktet omfatter fire kommuner med til sammen 89 935 innbyggere og dekker et areal på 2 726 km². Regionsenteret er byen Hamar. I tillegg har Brumunddal og Moelv bystatus.

AnonymBruker
Skrevet

Om dette ordet blir brukt på Hedmarken vet jeg ikke, men det er i hvert fall vanlig i Hedmark, fra Odalen til Solør.

Sitat Wikipedia:

Hedmarken

Hedmarken er et distrikt i Hedmark fylke på østsiden av innsjøen Mjøsa. Distriktet omfatter fire kommuner med til sammen 89 935 innbyggere og dekker et areal på 2 726 km². Regionsenteret er byen Hamar. I tillegg har Brumunddal og Moelv bystatus.

Forandrer ikke det faktum at det er et vestfoldsuttrykk.

Hvorfor henviser du til Wikipedia forresten?

Gjest Meglerfrøken
Skrevet

HVEM genser liker du best?

Kjolen var blå Å hvit. (Grrr..)

Det er bare EPISK!! (Alt er episk for tiden, vet folk egentlig hva episk betyr?)

haha, ja det er så rart når folk sier "hvem" i stedet for hvilken/hvilket!

"hvem dag skal vi dra på kino":P

Trodde dette var spesielt for plassen jeg har flyttet til;)

Gjest Eurodice
Skrevet

Forandrer ikke det faktum at det er et vestfoldsuttrykk.

Hvorfor henviser du til Wikipedia forresten?

Hvorfor jeg henviste til Wikipedia, var fordi jeg ikke kunne vite om du siktet til området Hedmarken eller fylket Hedmark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...