AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #161 Del Skrevet 4. januar 2015 Hvorfor blir det feil å skrive øyefarge? Kontra øyenfarge altså. Eks. "Hvilken øyefarge tror du barna vil få" vs "Hvilken øyenfarge tror du barna vil få". Har også alltid innbilt meg at det het å kvervulere, men fant nylig ut at det skrives kverulere! Anonymous poster hash: 3da3c...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #162 Del Skrevet 5. januar 2015 Smeike er da et klassisk vestfoldsuttrykk, har aldri hørt det bli brukt på Hedmarken. Anonymous poster hash: c6e08...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. januar 2015 #163 Del Skrevet 5. januar 2015 Smeike er da et klassisk vestfoldsuttrykk, har aldri hørt det bli brukt på Hedmarken.Anonymous poster hash: c6e08...ab6 Om dette ordet blir brukt på Hedmarken vet jeg ikke, men det er i hvert fall vanlig i Hedmark, fra Odalen til Solør. Sitat Wikipedia: Hedmarken Hedmarken er et distrikt i Hedmark fylke på østsiden av innsjøen Mjøsa. Distriktet omfatter fire kommuner med til sammen 89 935 innbyggere og dekker et areal på 2 726 km². Regionsenteret er byen Hamar. I tillegg har Brumunddal og Moelv bystatus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #164 Del Skrevet 5. januar 2015 Om dette ordet blir brukt på Hedmarken vet jeg ikke, men det er i hvert fall vanlig i Hedmark, fra Odalen til Solør. Sitat Wikipedia: Hedmarken Hedmarken er et distrikt i Hedmark fylke på østsiden av innsjøen Mjøsa. Distriktet omfatter fire kommuner med til sammen 89 935 innbyggere og dekker et areal på 2 726 km². Regionsenteret er byen Hamar. I tillegg har Brumunddal og Moelv bystatus. Forandrer ikke det faktum at det er et vestfoldsuttrykk. Hvorfor henviser du til Wikipedia forresten? Anonymous poster hash: c6e08...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meglerfrøken Skrevet 5. januar 2015 #165 Del Skrevet 5. januar 2015 HVEM genser liker du best? Kjolen var blå Å hvit. (Grrr..) Det er bare EPISK!! (Alt er episk for tiden, vet folk egentlig hva episk betyr?) haha, ja det er så rart når folk sier "hvem" i stedet for hvilken/hvilket! "hvem dag skal vi dra på kino":P Trodde dette var spesielt for plassen jeg har flyttet til;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. januar 2015 #166 Del Skrevet 5. januar 2015 Forandrer ikke det faktum at det er et vestfoldsuttrykk. Hvorfor henviser du til Wikipedia forresten?Anonymous poster hash: c6e08...ab6 Hvorfor jeg henviste til Wikipedia, var fordi jeg ikke kunne vite om du siktet til området Hedmarken eller fylket Hedmark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå