Gå til innhold

Hvem bestemmer over godteriet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så dårlig utvalg av potetgull her i Norge? Jeg er lei av det samme gamle nå. Hvem bestemmer hva som skal bli solgt? Selger de kun det det går mye av eller er det noe "overnaturlig" makt som står bak? Kommer ofte noe nytt, men kun for en liten periode, ofte i bare noen få butikker også. Maarud lett salted og salt og pepper, samme med det vanlige av Kims, det selges altid, nesten så det var urørlig eller noe. Er det kun det nordmenn spiser av potetgull? For jeg er lei av det og kan vel ikke være de eneste?. Er også lei av å finne et jeg liker som blir nye favoritten og etter en måned så selges det ikke på nærbutikken så må reise over ei mil for å få det og så slutter de der også etter noen få måneder. Er det noen godterilov i Norge som sier at det kun skal være det samme gamle som skal selges og nye ting bare skal selges i begrenset periode? Samme kan vel sies om sjokolade, Melkesjokoladen ser jeg hele tiden, men nye sjokolader ser man skjelden, i hvertfall som overlever. Soho sjokoladen forsvant jo. Hørte rykter om den har eller skal selges igjen da.

Og hvorfor selges det så lite utenlandsk godteri i Norge med få untak som blant annet Mars og Snickers så vidt jeg vet er amerikansk, men igjen, det er vel en av de "gamle" typene.

Nesten så jeg flytter til USA, bare fordi de har mer utvalg av potetgull og godteri :sjenert:

Ikke har de sukkeravgift heller... tror jeg.

Anonym poster: 2a8edf38c9d41cf528b025c1624f33ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men igjen så er det er par størrelse større enn oss på gjennomsnitten også da..

AnonymBruker
Skrevet

Tilbud og etterspørsel.

Anonym poster: f45f211e63f82e78e4ea122b16c1a487

Skrevet

Handler du på Rimi og Rema? De har elendig utvalg.

Skrevet (endret)

Enig med deg! Synes det er et elendig utvalg av potetgull og godteri her i Norge, spesielt potetgull. Blir jo helt tullete når jeg er feks er i England, de har jo SÅ bredt utvalg. Potetgull i massevis av forskjellige smaker og former!

Men kan virke som nordmenn kanskje er rutinedyr, og redde for å prøve noe nytt. De velger heller den "kjedelige" salt og pepper-posen fra maarud, framfor å prøve den nye med en helt ny smak.

Jeg unner meg noen ganger en tur på Deli de Luca for der har de jo faktisk en del importerte varer, altså massevis av spennende å velge i. Men prisene er dessverre deretter da...

Endret av challenger
Gjest Katten.
Skrevet

Store Meny-butikker pleier å ha en god del forskjellig.

AnonymBruker
Skrevet

Deli de luca har godt utvalg av en mengde "ukjente" merker. Litt dyrt da, men...

Anonym poster: 7212cd258455889e323a910a1a593943

Skrevet

Enig! Alt smaker det samme. Paprika, salt, salt og pepper, ostepop. Det er det vi har å velge mellom her i norge. :(

Skrevet

Synes egentlig det er bra utvalg jeg, men det kommer an på butikkene man handler på.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...