Gå til innhold

Bruktbil hos forhandler, kreve NAFbruktbiltest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste en interessant artikkel i MOTOR, de skriver om at ( bladet er fra 2009 ), i 2009, var det 50 forhandlere som hadde inngått avtale om å foreta NAF bruktbiltester før de solgte biler. Prisen skulle ikke påvirkes av testen, feks høyne prisen dersom bilen i bedre stand enn trodd, og på den måten hindre reklamasjoner og arbeid med å undersøke bilen for forhandleren.

Jeg er ikke så flink med biler og vil gjerne ha en slik test, hvordan finne ut hvem som har en slik avtale? Kjøper ikke bruktbil uten en slik nøytral tst, har brent meg før.

Anonym poster: 53302b866278db1d8b3bce694af146a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja klart jeg kan :)

Men tenkte å se om det kanskje var en liste over de som har sånn avtale om test.. Tok en ringerunde her jeg bor, og kun Toyota har den avtalen i denne byen, de tre andre jeg snakka med stilte med egen garanti på at bilen var sånn og sånn, og et par mnd garanti etter kjøp. Njeeeeeee......... vil gjerne heller ha nøytral test jeg.

Anonym poster: 4a095501dbfb0df10bd527dda8d51b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe problem i at forhandler har en egen garanti, om det så er mnd eller x-antall km.

Men en NAF test er vel ekstra sikkerhet.

Edit:

Hadde faktisk ikke hørt om at forhandlere kom med den muligheten, som er bra.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert ann å ta en naftest på egen hånd og avtale med forhandler at punkter i forhold til testen skal utbedres.

Anonym poster: 1bbeb004fc2b016c91a2ada3d811f5c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Naf-test ikke nødvendigvis er bedre enn en test på et vanlig verksted, bare at Naf-testen er myyyye dyrere!!

Anonym poster: bcc53e6c313cf1ab1ebcb6a3641fb1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du får noen måneders garanti er jo alt greit. Før garantien går ut kan du få tatt en garantiutløpstest et annet sted enn der du kjøpte bilen.

NAF er overpriset spør du meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er jo bare å finne en bil du liker, ta den med på prøvekjøring, kjør innom Naf, ta en test så får du svaret med engang :) Selvsagt må du regne med å koste en Naftest selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...