AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #1 Skrevet 22. mars 2013 De fleste er enige om at tiggende romfolk er et problem. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=727601&st=0 Men finnes det noe vi kan gjøre med det? Jeg tror at første skritt på veien er å innse at romfolkvirksomheten dreier seg om mye mer enn fattige stakkarer. Det er snakk om organisert kriminalitet, der kriminelle bakmenn tjener seg styrtrike, mens de som må sitte på gata gjør drittarbeidet for dem. Å støtte tiggende romfolk er å støtte denne virksomheten, som er på grensen til både menneskehandel og slaveri. Er Norge virkelig et land som beskytter sånt? I vår naivitet har vi blitt det. Jeg synes at vi burde lage oppvekkelseskampanjer der befolkingen informeres om hva som egentlig foregår. Putter du en 10er i koppen til ei romjente, havner den i lomma på en styrtrik mafialeder, og denne slaveindustrien styrkes og vokser hvær dag. Vi må gjøre det ulønnsomt å tigge, og sette strengere sanksjoner for utlenninger som stjeler/selger narkotika. Jeg tenker soning i hjemlandet, utviselse eller tvangsarbeid. Hva tenker dere? Anonym poster: 22ad23cc56e80f1fa2a24e9d8eb52113 10
Silfen Skrevet 22. mars 2013 #2 Skrevet 22. mars 2013 Burde være forbudt å gi penger til dem. True folk med heftige bøter, akkurat som horekundene, så skal man nok se at det ikke blir så jævlig gøy å legge penger i koppene deres lenger ... 5
Medlem Skrevet 22. mars 2013 #3 Skrevet 22. mars 2013 Akkurat som det er ulovlig å kjøpe seksuelle tjenester bør det være ulovlig å gi penger til tiggere. 8
Gjest meh Skrevet 22. mars 2013 #4 Skrevet 22. mars 2013 Akkurat som det er ulovlig å kjøpe seksuelle tjenester bør det være ulovlig å gi penger til tiggere. Da har du vel også en god forklaring på hvordan tiggerne skal skaffe seg penger uten å ty til kriminalitet, de tigger enkelt og greit for at det er det beste alternativet de har, fjerner man dette så må de ty til alternative metoder.
Silfen Skrevet 22. mars 2013 #5 Skrevet 22. mars 2013 Tull. Når det gjelder romfolket så er det jo kriminelle bakmenn, så selv om du ikke SER kriminaliteten der og da, så er den jo tilstede. Man burde utstede tiggerlisens, slik at folk må ha norsk personnummer m.m. for å få lov til å tigge i Norge. Så kan narkiser tigge, mens romfolket må bort. 10
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2013 #6 Skrevet 22. mars 2013 Hva tenker dere? Anonym poster: 22ad23cc56e80f1fa2a24e9d8eb52113 Jeg tenker at de som snakker om den forferdelige traffikingen har glemt seg ut. Anonym poster: 17edf5e0b378b359d05fe769a592ef42
Medlem Skrevet 23. mars 2013 #7 Skrevet 23. mars 2013 Da har du vel også en god forklaring på hvordan tiggerne skal skaffe seg penger uten å ty til kriminalitet, de tigger enkelt og greit for at det er det beste alternativet de har, fjerner man dette så må de ty til alternative metoder. Reise hjem til Romania... Eller gjøre et ærlig stykke arbeid slik som de fleste av oss andre. 8
Gjest meh Skrevet 23. mars 2013 #8 Skrevet 23. mars 2013 (endret) Man burde utstede tiggerlisens, slik at folk må ha norsk personnummer m.m. for å få lov til å tigge i Norge. Så kan narkiser tigge, mens romfolket må bort. Typisk fordyrende og innviklet rødgrønn-politikk. Da må i så fall et organ opprettes som skal behandle søknader, utstede løyver, behandle klager osv opprettes. Så må også politiet bruke ressurser på å gå rundt og sjekke løyver. Løyver kan også forfalskes. Reise hjem til Romania... Eller gjøre et ærlig stykke arbeid slik som de fleste av oss andre. Nå er da langt fra alle tiggerne fra utlandet, og ja, de burde reise tilbake til Romania, men det kan fint gjøres ved bruk av andre metoder enn tiggeforbud som et påskudd for å sende dem hjem. Endret 23. mars 2013 av meh
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #9 Skrevet 23. mars 2013 Unnskyld meg, men "romfolkproblemet"? Gir meg litt dårlige vibber som tar meg rett tilbake til Deutschland år 1940. Anonym poster: e9dc3774f9fa5d49cccda0aa372369fe 3
Silfen Skrevet 23. mars 2013 #10 Skrevet 23. mars 2013 Da vet du ikke helt forskjellen på organisert kriminalitet og massedrap/verdenskrig, gitt. 12
Apis Skrevet 23. mars 2013 #11 Skrevet 23. mars 2013 Tull. Når det gjelder romfolket så er det jo kriminelle bakmenn, så selv om du ikke SER kriminaliteten der og da, så er den jo tilstede. Man burde utstede tiggerlisens, slik at folk må ha norsk personnummer m.m. for å få lov til å tigge i Norge. Så kan narkiser tigge, mens romfolket må bort. Nei, ingen burde være avhengig av å tigge i norge i 2013, vi har bra sosiale ordninger som burde gjøre det unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2013 #12 Skrevet 23. mars 2013 Nei, ingen burde være avhengig av å tigge i norge i 2013, vi har bra sosiale ordninger som burde gjøre det unødvendig. Ja vi burde sørge for at alle romfolk som kommer hit får sosialhjelp og pengestøtte. Da blir vi sikkert kvitt problemet og alle blir så fornøyde atte. Anonym poster: d9ffa690a3a4668c5c5a71e257d11d10 2
Medlem Skrevet 23. mars 2013 #13 Skrevet 23. mars 2013 Nei, ingen burde være avhengig av å tigge i norge i 2013, vi har bra sosiale ordninger som burde gjøre det unødvendig. Så du mener at alle romfolk som kommer til Norge skal få sosialstøtte? Virkelig!! 1
Apis Skrevet 23. mars 2013 #14 Skrevet 23. mars 2013 Så du mener at alle romfolk som kommer til Norge skal få sosialstøtte? Virkelig!! Mulig jeg ordla meg noe knotete. Men nei det er ikke greit. Det jeg prøvde å si er at det ikke er greit at narkomane tigger heller. Vi har et sosialvesen som burde håntert de narkomanes behov. Romfolket er det først og fremst Romania som burde dekke behovene til. 2
Drizzt Skrevet 24. mars 2013 #15 Skrevet 24. mars 2013 Slipper man ikke inn tiggere, trenger man ikke å kaste bort ressurser på å få dem vekk. 6
Gjest Beano Skrevet 24. mars 2013 #16 Skrevet 24. mars 2013 Politikere sitter med fingerne opp ræva si. Enkelt og greit; forby tigging og voila! så reiser de videre.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2013 #17 Skrevet 24. mars 2013 Ta fra dem barna deres når de kommer hit til Norge med dem, da vil de nok ikke bli så glade i å være her. 2
Silfen Skrevet 24. mars 2013 #18 Skrevet 24. mars 2013 Mulig jeg ordla meg noe knotete. Men nei det er ikke greit. Det jeg prøvde å si er at det ikke er greit at narkomane tigger heller. Vi har et sosialvesen som burde håntert de narkomanes behov. Romfolket er det først og fremst Romania som burde dekke behovene til. Mener du at sosialen bør holde druggies og alkiser med dop/sprit? 1
waco Skrevet 24. mars 2013 #19 Skrevet 24. mars 2013 Mener du at sosialen bør holde druggies og alkiser med dop/sprit? Burde man gi diabetikere insulin gratis?
Silfen Skrevet 24. mars 2013 #20 Skrevet 24. mars 2013 Burde man gi diabetikere insulin gratis? Don't even go there. Gidder ikke. Narkiser kan avvennes. Diabetikere kan ikke. Ferdig. Gå og legg deg. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå