Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når dere hadde en nyfødt og senere når den ble litt eldre men ennå satt bake og bakovervent, på hvilken side plasserte dere babyen? På venstre eller høyre side? :) Hva er mest praktisk?

Anonym poster: 8a9b84d749e0e580e45f5a03aede7b24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bak passasjersetet er det beste. Da kan (alle) sjåførene stille setet som dem vil, uten å tenke på barnesetet bak :) Det tar jo litt plass :)

Anonym poster: b86b2a2d25f1e3d4269c08b781687bf4

• Liker 1
Gjest Lypcha
Skrevet

Bak passasjeren her også. Av samme grunn som AB over. Da kan alle som skulle bruke bilen sitte komfortabelt. Det er bedre at passasjeren sitter litt klemt om det skulle være tilfellet.

Skrevet (endret)

Vi har bak passasjersetet. På grunn av at mannen er høy, jeg er lav.

Endret av Orchideae
Skrevet

Vi har bak førersetet. Hovedsaklig for å kunne se babyen via det ekstra speilet uten å snu meg, og fordi jeg ksn sende leker bakover mens jeg kjører.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har bak førersetet. Hovedsaklig for å kunne se babyen via det ekstra speilet uten å snu meg, og fordi jeg ksn sende leker bakover mens jeg kjører.

Alt det går om de står bak passasjersetet også (jeg har i hvert fall gjort det i noen år).

Her står han bak passasjersetet, men når vi snart får et barn til blir hun stående bak føreren. Det er for det meste jeg som kjører bilen uansett. Så får vi se om storebror blir flyttet bak fører når han skal over i beltestol om et år eller to.

AnonymBruker
Skrevet

Setet i midten er den tryggeste plasseringen, dernest setet bak passasjersetet. Statistisk sett altså.

Anonym poster: e908672287856dd671b3225d74d31d42

AnonymBruker
Skrevet

Tryggeste plasseringen er i midten bak, men det er ikke alltid så praktisk da,

Deretter er det plassering bak passasjersetet og så bak førersetet.

Vi har latt de sitte bak på passasjersiden som baby og når nr 2 meldte sin ankomst ble storebror plassert bak førersetet.

Anonym poster: 459891e433d4da21068832ef3bd3c86a

Gjest Lypcha
Skrevet

Setet i midten er den tryggeste plasseringen, dernest setet bak passasjersetet. Statistisk sett altså.

Anonym poster: e908672287856dd671b3225d74d31d42

Kilde?

Skrevet

Alt det går om de står bak passasjersetet også (jeg har i hvert fall gjort det i noen år).

Her står han bak passasjersetet, men når vi snart får et barn til blir hun stående bak føreren. Det er for det meste jeg som kjører bilen uansett. Så får vi se om storebror blir flyttet bak fører når han skal over i beltestol om et år eller to.

Det funket ikke noe særlig for meg. Hadde han bak passasjersetet først, men jeg måtte snu meg helt for å få sett han i babyspeilet. Nå ser jeg babyspeilet i sladrespeilet. Og armene mine var ikke lange nok til å sende han ting i baksetet uten at jeg måtte vri meg rundt, og det går jo ikke når man er ute og kjører.

Skrevet

Vi har bak passasjersetet og ser henne fint i speilet.

Gjest pysepusen
Skrevet

Det funket ikke noe særlig for meg. Hadde han bak passasjersetet først, men jeg måtte snu meg helt for å få sett han i babyspeilet. Nå ser jeg babyspeilet i sladrespeilet. Og armene mine var ikke lange nok til å sende han ting i baksetet uten at jeg måtte vri meg rundt, og det går jo ikke når man er ute og kjører.

Hvor har dere plassert speilet? Vi har testet med to speil nå og vi kommer til å se begge to like godt. De er festet i hodestøtten til det setet barnet sitter i.

Skrevet

Babyer skal helst ikke sitte i barnesete da dette gjør at de lærer seg å sitte som ekte personer mye saktere. Sett den i baksetet, helst i midten, og be den om å ta på sitt eget setebelte. Vi må snart lære de små at de ikke får forskjellsbehandling bare fordi de ikke klarer noe på egenhånd. Hvis de ikke lærer det nå, vil apati snart følge.

• Liker 1
Skrevet

Babyer skal helst ikke sitte i barnesete da dette gjør at de lærer seg å sitte som ekte personer mye saktere. Sett den i baksetet, helst i midten, og be den om å ta på sitt eget setebelte. Vi må snart lære de små at de ikke får forskjellsbehandling bare fordi de ikke klarer noe på egenhånd. Hvis de ikke lærer det nå, vil apati snart følge.

Hahaha -troll! :ler:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mini på venstre side bak meg. Det er plass til setet der når vi begge kjører. Det er praktisk når man skal parkere, for da trenger man god plass kun på den ene siden av bilen ;)

Sikkerhetsmessig så har jeg min egen teori om at det er tryggere på venstre enn på høyre side. Det er kun basert på synsing sånn at det er sagt! Men jeg syns så ofte at man leser at førere av bilen er den som ofte overlever en døsulykke. Jeg tror man har det i seg at om man kommer ut for noe slikt vil man på instinkt svinge på bilen for å redde seg selv. Og derfor er babyen tryggere bak meg i mitt hodet :)

Jeg må ut av bilen for å stappe i smokk. Like greit, for hadde han sittet på høyre side hadde jeg kanskje blitt fristet til å fikle med han mens jeg kjørte :( Og det er livsfarlig..

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg er ganske kort så kunne godt ha barnet bak meg, tviler for at jeg vil klare å nå babyen hvis den sitter til høyre, og uansett så er det jo farlig å snu seg mens man kjører. Syns at det virker mest praktisk å ha babyen på venstre side. Men må ta hensyn til samboer og, siden vi ikke kan ha babystol i hans bil (er en to-seters).

Ja klart det! Det skal jeg lære min nyfødte baby når den er født!!! Den får pinadø feste beltet sitt selv og sitte ordentlig baki! Og smøre brødskiva si sjøl, det er jo en selvfølge!

Anonym poster: 8a9b84d749e0e580e45f5a03aede7b24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...