Gå til innhold

Legalisering av hasj?!


Monstermagnet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ooops.."gjest" var meg, glemte å logge inn! Hvordan endrer man et "gjest"-innlegg? (Gikk litt skeis der..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var tidligere for legalisering' date=' og brukte mange av de argumentene monstermagnet bruker..Det er (for det meste) fornuftige argumenter, men jeg er i dag alikevel sterkt imot legalisering..Dette rett og slett fordi jeg bare det siste halve året har møtt 3-4 ungdommer som har fucket opp livene sine totalt p.g.a hasjmisbruk...to av dem hadde t.o.m vært innlagt på lukka avdeling ei god stund p.g.a psykose som følge av hasbruk..Ved å legalisere det ufarliggjør vi et stoff som faktisk kan føre til alvorlig psykisk skade, om enn ikke hos alle som tar det, men for mange nok til at det ikke kan overses.[/quote']

Enig.

Og jeg synes ikke argumentet for at hasj bør legaliseres bare fordi det ikke er like skadelig som andre, tyngre rusmidler, er særlig holdbart heller.

Grunnen sier vel seg kanskje selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle hue mitt at hasj ikke er skadelig?? :murvegg:

Mulig hasj ikke er mer ødeleggende enn alkohol, men hvorfor legalisere enda et rusmiddel som er så ødeleggende for seg selv og sine medmennesker..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Kan noen fortelle hue mitt at hasj ikke er skadelig?? :murvegg:

Mulig hasj ikke er mer ødeleggende enn alkohol, men hvorfor legalisere enda et rusmiddel som er så ødeleggende for seg selv og sine medmennesker..?

Det er jo ikke bra med noe rusmidler. Men jeg tror kanskje det hadde vært bra om det gikk an å kjøpe det på apotek slik at de som alikavel ville kjøpt, slipper å inn i miljø der du blir tilbudt andre ting, for å skaffe det.

Mulig dette heller ikke ville funke men jeg syntes det hadde vært verd å prøve. Men det skulle jo selvfølgelig vært aldersgrenser osv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden begynte med legalisering av hash, og forsatte med heroin og Metadon, og like vel sier noen at hashbruk ikke nødvendig vis fører til overgang til sterkere stoffer.

Canabis inneholder barbituater som kan spores til fettvet i hjernen i 30 dager. Permanente skader oppstår ved bruk av hash. Personlighetsfoandringer og lærevansker. Jeg besøkte et avvenningsenter for en tid siden. Alle hadde begynt med en rev.

Legalisering er galskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Denne tråden begynte med legalisering av hash, og forsatte med heroin og Metadon, og like vel sier noen at hashbruk ikke nødvendig vis fører til overgang til sterkere stoffer.

Grunnen til at det kan føre til sterkere stoffer er jo pgr av miljøet du må inn i for å få tak i hasj. Der får du tilbud om mye annet.

Om man røyker hasj bare i helgene er det minimalt eller ingen skade. Problemet ligger i at mange missbruker det. Sånn er det også med alkohol. Det er missbuket som er skadelig.

Mange har faktisk røyka hasj i mange mange år uten å gå over til andre ting. Det vet jeg faktisk. Men jeg er egentlig veldig usikker på dette med legalisering selv men er for avkriminalisering av brukeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Grunnen til at det kan føre til sterkere stoffer er jo pgr av miljøet du må inn i for å få tak i hasj. Der får du tilbud om mye annet.

Om man røyker hasj bare i helgene er det minimalt eller ingen skade. Problemet ligger i at mange missbruker det. Sånn er det også med alkohol. Det er missbuket som er skadelig.

Mange har faktisk røyka hasj i mange mange år uten å gå over til andre ting. Det vet jeg faktisk. Men jeg er egentlig veldig usikker på dette med legalisering selv men er for avkriminalisering av brukeren.

Nå i dag har dette forandret seg litt, du må ikke nødvendigvis inn i harde miljøer for å få tak i hasj..Veldig mange (som tinak)sier har røyket det i mange år uten å prøve andre ting.Men hasj er tross alt skadelig i seg selv! Og mens de fleste som drikker holder seg til helgedrikking (unntaket er alkohholmisbruk, men de er i et klart mindretall), mens hasj er et stoff man mye enklere kan bruke hver dag..Det blir ingen tung hangover, og de som røyker hasj bruker det som regel ikke fordi de skal ut på byen og feste..hasj kan man røyke hver kveld i lang tid uten at omverdenen behøver å merke noe særlig..Og det er en av tingene som gjør det så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinnvil| i i

Hvis man først legaliserer hasj og det viser seg å gå på tryne, hvor lett er det da å gjøre det ulovlig igjen?

Skal man bli registrert hver gang man kjøper for å ikke ha lov å kjøpe oftere enn 1 gang pr. uke/mnd, for å unngå missbruk?

De skjønner jo ikke selv at de er missbrukere, mener selv å ha full kontroll.

Jeg spurte de to 16 åringene jeg har i hus hva de synes. Og svaret var ALDRI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slipper gå inn i miljøet og dermed bli fristet av andre ting?

Si meg. Hvorfor begynner man å tenke tanken å røyke hasj? Sitter man hjemme på rommet sitt og røyker prince og får plutselig lyst på hasj? Neppe, tror nok også det har med miljøet man er i. Blir det legalisert og selges på apotek blir det lettere å få tak i. Man sier det er ok på en måte, ved å gjøre det slik, og flere kan da falle for fristelsen - de som tidligere ikke ville gjort det fordi det er ulovlig eller fordi de ikke er i et miljø hvor hasj er noe tema. Om det selges på apotek vil flere miljøer få hasj inn i hverdagen sin - ikke bare de miljøene som tidligere oppsøkte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjenner flere som bare selger hasj, ikke noe annet..og de fleste kjøper ofte hasj og slikt gjennom venner og venners venner, ikke skikkelige "dealere"..det er min erfaring iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Det er vel stor forskjel fra plass til plass de og folk til folk.. Jeg kjenner ingen og har aldri selv kjøpt hasj av noen som KUN seger hasj. Ikke når jeg var i Oslo eller of den saks skyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...