Gå til innhold

Hvor mye koster førerkortet


Gjest UtenFilter

Anbefalte innlegg

Gjest UtenFilter

Har planer om å ta førerkortet. Har øvelseskjørt en del så lurer på sånn ca. hvor mye lappen kommer på?

Skal ta den i Trondheim om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk flest betaler mellom 15.000 og 25.000

Er du flink blir det nærmere 15.000 kr, men ikke forvent noe mindre siden man har obligatoriske kjøretimer og obligatoriske kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte like under 10 lapper. Jeg hadde aldri sittet bak et ratt før (vel, en gang når jeg var en tre-fire men meh).

Anonym poster: e286d65231ff1cb48811612473b5ac7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tok lappen i Januar sa kjørelæreren min at gjennomsnittet ligger på ca. 30 000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 15 000, med minimalt av kjøretimer siden jeg hadde øvelseskjørt MYE hjemme. Men dette var for over 10 år siden, vil tro prisen må ha gått opp mye siden den gang.

Anonym poster: b75e185e18f4a175a9df98dbc6d3e5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok lappen for 2 år siden i Sogn og Fjordane, kom på 23.000 med en del ekstra kjøretimer pga jeg var usikker på meg selv. Venninne i Oslo betalte 28.000 og hadde færre jkjøretimer enn jeg hadde, så det avhenger av plass, VELDIG.

Anonym poster: 752d2beadaa6ca34e4bf4aec1459f0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Kommer vel an på det. Jeg tok lappen for et par år siden og da kom det på litt over 20000, men jeg hadde endel kjøretimer selv om jeg øvelseskjørte privat i tillegg.

Nå for tiden må man jo ha diverse kurs og de koster endel bare de.

Er mye det kommer an på. Hvor mange kjøretimer du trenger, om du står på oppkjøring første gang osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber Rose

Dere som skriver at dere brukte så lite som 7000,- må jo ha tatt lappen for maange år siden. Jeg tok lappen for 3 år siden og da hadde jeg lite kjøretimer. Betalte 33.000,- . På kjøreskolen sa de at det var svært sjeldent folk fikk lappen billigere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest suphadupha

Her er en prisliste fra Oslo:

http://www.bryn-bryn...asp?pageid=4291

Ser ut til at minstepris av aktiviteter du MÅ ha (uten grunnkurs,førstehjelp,oppkjøring,teori) er ca 12.000 kr

Anonym poster: ec776d3109cd633af2dc5db2f5031bb0

Kjøretimer Pris Kommentar

Kjøretime før kl 16:00

620,-

Obligatorisk 2t Kjøretime etter kl 16:00 750,- Sikkerhetskurs Bane (Glattkjøring 4 timer)

Inkl. baneleie kr. 1.000,- 4.450,- Obligatorisk Sikkerhetskurs Veg (Landeveiskjøring 13 timer) 6.450,- Obligatorisk Førerprøve - Oslo 2.450,- Obligatorisk

Grunnkurs

10 timer Teori

990,-

Obligatorisk 4 timer Førstehjelp 750,- Obligatorisk

Mørkekjøringsdemonstrasjon

1.690,-

Obligatorisk

Gebyr Statens Vegvesen

Teoriprøve

520,-

Obligatorisk Førerprøve 920,- Obligatorisk Utstedelse av førerkort 220,- Obligatorisk

Digitalt bilde til førerkort

65,-

Det obligatoriske alene kommer på over 19 000, og så kommer eventuelle kjøretimer i tillegg til dette igjen. Så å si at det kommer på 12 000 blir et feil bilde av hva det faktisk koster for en som vil ta lappen.

Endret av suphadupha
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest betaler mellom 15.000 og 25.000

Er du flink blir det nærmere 15.000 kr, men ikke forvent noe mindre siden man har obligatoriske kjøretimer og obligatoriske kurs.

Faktisk.. På kjøreskolen min så hadde jeg kun to dobbeltimer og en kjøretime før oppkjøring. Så kom glattkjøring, mørkekjøring og teori i tillegg. Ble knappe 10.000:-)

Anonym poster: c5d248ecb8e5e23360553bd632041e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Faktisk.. På kjøreskolen min så hadde jeg kun to dobbeltimer og en kjøretime før oppkjøring. Så kom glattkjøring, mørkekjøring og teori i tillegg. Ble knappe 10.000:-)

Anonym poster: c5d248ecb8e5e23360553bd632041e9c

Kan være greit å legge med hvilket årstall du tok lappen kjære, for det har blitt vanvittig mye dyrere bare over de siste par årene. Selv tok jeg lappen på bil i 2008 og betalte vel i underkant av 10k. Men til mitt forsvar hadde jeg tatt motorsykkellappen noen år tidligere hvor jeg gjorde unna en del av det obligatoriske med samme kjøreskolelærer, slik at han slapp meg ut på veien med en gang. Jeg hadde også to doble og en enkelttime før oppkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å legge med hvilket årstall du tok lappen kjære, for det har blitt vanvittig mye dyrere bare over de siste par årene. Selv tok jeg lappen på bil i 2008 og betalte vel i underkant av 10k. Men til mitt forsvar hadde jeg tatt motorsykkellappen noen år tidligere hvor jeg gjorde unna en del av det obligatoriske med samme kjøreskolelærer, slik at han slapp meg ut på veien med en gang. Jeg hadde også to doble og en enkelttime før oppkjøring.

2010 i en bygd i vest-Telemark.

Anonym poster: c5d248ecb8e5e23360553bd632041e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart oppe i 26 000,-..

Anonym poster: fcde48b9ae7acb9bacb476c19fd647b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og tar lappen nå, og har fått beskjed om å ha 7 dobbeltimer med øvelseskjøring, før jeg kan begynne på de obligatoriske timene :P

Tusenlappene flyger nok unna... Men tror jeg havner på 25.000 om jeg er heldig ;)

Uansett sum, så er lappen en investering det er verdt å bruke penger på.

Stress derfor ikke med å ta lappen så fort som mulig, da det kanskje kan gå utover konsetrasjonen og ferdighetene!

Anonym poster: cb5632876b651cbb1f5af9abf49bbb13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...