Gå til innhold

Finnmasjk og skatt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke redusert skatt eller noe i Finnmark? Slik at hvis man har ung uførepensjon så får man utbetalt mer i Finnmark enn man gjør ellers i landet?

Noen som vet?

Anonym poster: 104941f25fd5207967352abfdf1594d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmh. Det var bare 6.000 mindre som jeg betaler i Finnmark i så fall. Det var jo ikke mye mindre akkurat.

AnonymBruker
Skrevet

Hmh. Det var bare 6.000 mindre som jeg betaler i Finnmark i så fall. Det var jo ikke mye mindre akkurat.

Nei, forskjellen er ikke så stor som mange tror. Det er jo enkelte andre fordeler også, som nedskriving av studielån og bittelitt høyere barnetrygd, men ingen av delene gjør at man lever fett i Finnmark. For til gjengjeld så er mat ofte dyrere der, og det koster en hel liten formue å komme seg på ferie til andre steder i landet eller til utlandet (med mindre man bor nær Alta eller Kirkenes og kan ta direktefly til Oslo, da kan man være heldig med billettene).

Man kan jo såklart spare en del på å bo på en forblåst holme der husene omtrent gis vekk, men det kan man jo lenger sør i landet også. I byene (Hammerfest og Alta, hovedsaklig) er det dyrt nok til at det ikke er gibortpriser. Så alt i alt: Lite å tjene på å flytte til Finnmark for pengenes skyld. Det meste blir spist opp av flytteprosessen og flyreiser til sydligere strøk. Så om man vil flytte til Finnmark anbefaler jeg at man gjør det fordi man faktisk har lyst å bo der, ikke for å spare penger.

Hilsen utflyttet finnmarking

Anonym poster: 22611e399dba0d66c0d6c1679832dbdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...