Gå til innhold

Sove på formiddagen/ettermiddagen - baby

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Hei alle mødre/fedre!

Jeg trenger noen tips angående legging.

Tassen her er bare 5 uker gammel, men vi har god rutine på kveldstid.

Vi er oppe ca kl 07.00 hver dag.

Men.. Grunnet snø og is, så har det vært vanskelig å trille ute, derfor er ikke sovingen på dagen kommet helt i rute enda. Han sover i 10 minutter der, og 20 minutter her. Jeg pleier å sette opp vinduet i gangen slik at det blir svalt, så etter at jeg har skiftet bleie og ammet han, så sovner han søtt i armene mine. Deretter legger jeg ham i vogna. Da går det max 30 minutter, så er han lys våken igjen og vil ha mat.

Ja, han spiser ofte, men ikke mye om gangen. Den eneste gangen han sover lenge, er når vi begge legger oss, og han får sove inntil puppen..

Noen som kjenner seg igjen, og som kanskje vil komme med noen tips ang hva jeg skal gjøre for at han kan sove litt lenger?

Drømmer om å kunne sove 1 times tid på sofaen - alene - på dagtid ;)

Dette er jo et luksusproblem, men kom gjerne med tips! Puppen må få litt mer fri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Oi! Våkner han kl 7 hver dag allerede?

Du må nok bare levd slik du gjør litt til. Senk skuldrene og ikke tenke rutiner. De kommer fort nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vår er snart 8 uker og vi har ingen rutiner ennå..

Legger han når han vil og står opp når han vil. Funker veldig bra det.

Han sover ca 3 timer av ganger på natta og 2 timer på dagen g da må jeg vekke han for han må ha mat hver 3 time..

Prøv å legg han oppe brystet ditt når du ligger å skal slappe av. Da får han kroppskontakt, hjelper mange ganger det :-)

Anonym poster: 973611ecf377f48080c32f4b6aba2460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Våkner han kl 7 hver dag allerede?

Du må nok bare levd slik du gjør litt til. Senk skuldrene og ikke tenke rutiner. De kommer fort nok ;)

Jadda :) Han sovner mellom 21/21:30, så er han våken 3 ganger på natten ca, så lys våken med et stort smil mellom 06 og 07.

Skal smøre meg med mer tålmodighet :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en tidlig utviklet baby mtp våkning og smiling - herlig!

Sier som de andre: Slapp av, rutiner kommer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er snart 8 uker og vi har ingen rutiner ennå..

Legger han når han vil og står opp når han vil. Funker veldig bra det.

Han sover ca 3 timer av ganger på natta og 2 timer på dagen g da må jeg vekke han for han må ha mat hver 3 time..

Prøv å legg han oppe brystet ditt når du ligger å skal slappe av. Da får han kroppskontakt, hjelper mange ganger det :-)

Anonym poster: 973611ecf377f48080c32f4b6aba2460

Saken er at han gråter frem til jeg finner frem puppen. Smokken tar han max 10 min om gangen, og det er ikke ofte han tar smokk..

Han sovner alltid ved puppen, men etter en stund legger jeg ham i vugga eller vippestolen. Så våkner han etter 10 min ;) Så det samme igjen og igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en tidlig utviklet baby mtp våkning og smiling - herlig!

Sier som de andre: Slapp av, rutiner kommer!

Jupp, skal slappe av litt mer. Jeg legger nok lista litt høyt - nettopp fordi vi har hatt kveldsrutiner hele veien..

Jada, han er en våken krabat :nigo: Han har smilt med vilje i nesten 3 uker nå.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har veldig stort kontaktbehov ennå. Mitt råd er å la ham få så mye nærhet som mulig. Det gir seg etterhvert, så nyt det mens det varer! Hva med bæresjal? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har veldig stort kontaktbehov ennå. Mitt råd er å la ham få så mye nærhet som mulig. Det gir seg etterhvert, så nyt det mens det varer! Hva med bæresjal? :)

Jeg har en babybjørn som jeg kun har brukt er par ganger. Kanskje jeg skulle forsøkt den mer, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en babybjørn som jeg kun har brukt er par ganger. Kanskje jeg skulle forsøkt den mer, ja :)

Nå kommer du til å få masse tyn her for å bruke babybjørn :fnise:

Anonym poster: f99d48f2475c08cc1308b948c42f5cc0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babybjørn er såvidt jeg vet ikke like bra som mye annet. Mine har roet seg raskest i skal.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt normalt ut. Min erfaring er at babyer må læres opp til å sove gode dupper på dagen, over tid strekker du lengden. I starten våkner de lett av at mor/far ikke er nær dem. Da gjelder det å være kjapt på plass og rugge vogna litt, mens de er på grynte-stadiet. Da faller de gjerne i søvn igjen. Hvis de rekker å begynne å skrike, vil de ofte ikke roe seg i vogna mer. Så - ha noe tett rundt baby så den føler noe fysisk rundt seg, det gir følelse av trygghet. Trill og rugg så mye som behøves, men minst mulig, og forsøk å venne på stadig mindre, strekk duppene slik. En dag overgir baby seg, finner ut at vogna er et godt reir å sove i, så sover en time eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mamma

Her måtte vi sitte med sovende baby oppå oss i sofaen flere uker, slik at han fikk mer søvn. De har ofte stort behov for nærhet den første tiden. Nå er han snart 3 mnd og er lettere å legge fra seg. Babybjørn er ikke anbefalt for så små tasser pga uheldig belastning på hoftene. Se etter bæresjal hvor baby kan ligge å sove oppi istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

Ok, visste ikke at babybjørn var såpass "no-go", men da vet jeg det! :)

Hvor får jeg tak i sjal? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte sjal på nettet. Sleepy Wrap heter det, du finner det kjapt med Google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...