Gå til innhold

Rett og slett drittlei!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av absolutt alt.

Jeg ser så negativt på fremtiden, og tror ikke at noe godt noensinne vil kunne skje meg.

Er uten utdannelse, jobb, kjæreste og venner. Er utrolig ensom her i verden, og familien er det eneste som hindrer meg fra å gjøre noe drastisk..

Fantaserer om måter å ta livet mitt på hver eneste dag, samtidig som jeg vet med sikkerhet at jeg er for feig til å gjøre noe med det.

Går til samtaleterapi, men det funker ikke for meg i det hele tatt.

Tror ikke jeg greier jobb, da jeg får jeg forferdelig angst for å skulle prestere noe foran andre mennesker. Om det så bare er å trykke på et kasseapparat. Jeg er redd for å jobbe, er redd for ansvar.

Ingenting i livet mitt gir meg verdi, og jeg har ingen interesser og hobbier. Får heller aldri noe ut av å være sosial.

Jeg er livredd for å forbli ensom for all framtid, men også livredd for å skulle ha kjæreste og gjøre meg sårbar. Ble dumpa av eksen i fjor, og jeg kjente på det å være sårbar. Det vil jeg ikke igjen.

Høres sykt ut å si det, men jeg har lyst på barn i framtida. Men jeg kan jo ikke ta ansvar for meg selv, så hvordan skulle jeg greid å oppdra et barn.. Skulle ønske jeg kunne legge vekk de urealistiske tankene der.

Føler meg som en stor taper. Jeg mangler ALT det alle andre på min alder (27 år) har. Tør faen meg ikke kjøre bil heller..

Til helsike med alt..

Anonym poster: 0a63915f5897d65f63ac4c592e35cbb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med kognitiv terapi for å snu tankegangen? Jeg tror det du opplever føles mye mer negativt fordi du tenker negativt? Det er i alle fall sånn du framstår. Alle blir drittleie noen ganger.. Men hvis du føler det er et problem som hemmer deg, ville jeg faktisk kontaktet psykolog altså.. Ting ordner seg som regel til slutt :) Du er ikke alene om å ha opplevd brudd eller at livet stagnerer! :)

Anonym poster: 37f448366acddfa949c5e33c45232812

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du er veldig deprimert og ikke klarer å se det positive livet har å by på. Har hatt det og kan få det på samme måte jeg også, hvis jeg ikke jobber med tankene mine! Jeg har lært meg at følelser er kun et utslag av hva du faktisk tenker og hvis du tenker feil gir dette deg følelser som faktisk ikke er sanne. Tenker du feks: alle andre er smartere enn meg, FØLER du at det er riktig og tar det som en sannhet. Vær realistisk i tankene dine- så vil du også få realistiske følelser.. Selvsagt er ikke alle andre bedre enn deg! Det eg ikke bare å snu tankene til å bli positive så lær deg og ta er skritt av gangen til en sunnerer og bedre psyke. Anbefaler feks boken tenk deg glad for å lære deg små knep i hverdagen som kan snu tankene dine:-)

Anonym poster: f23b166a2486e5d96a6786a8027c8b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...