Gå til innhold

Hvilket kostilskudd har hjulpet deg?

Fremhevede innlegg

Gjest princessa
Skrevet

Lurte på om folk her inne kunne være snille å fortelle i denne tråden dersom de har brukt et kostilskudd som har hjulpet dem på f.eks å få mer energi, å bli friskere generelt, blitt kvitt (eller blitt bedre)fra en fysisk sykdom ,psykis sykdom eller plage?

Synest nemlig det vrimler av kostilskudd som hevder å hjelpe mot forskjellige lidelser og plager, men det er ikke altid like lett å vite hva som hjelper. Kansje denne tråden kunne vært til hjelpfor mange :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det kosthold som er veien å gå. Mye av tilskudd er bortkastet, fordi det finnes naturlig i mat. Bort med sukker, hvete, usunt fett, ferdigmat, brus, koffein, osv, og mye mye grønt: Mer energi, sterkt immunforsvar, sterke negler og hår, friskere hud, bort med pollenallergi.

Bortsett fra det så er det d vitamin i høye doser (som du ikke får kjøpt i Norge) og et godt omega 3 produkt (flytende) som har vært viktig for meg. Ligger jeg for lavt i d vitamin får jeg dårlig immunforsvar, muskelverk, og føler meg veldig nedstemt. Tar jeg regelmessige høye doser, så er alt veldig bra. Omega 3 gir meg veldig fin og myk hud, særilg i vinteråret merker jeg enorm forskjell.

Jeg sverger også til hvetegress, men nå er ikke dette å regne som kosttilskudd, det er å regne som mat (supermat).

Ei venninne sverger til tranebærkapsler når hun får UVI.

Skrevet

Er ikke mye som funker hvis jeg ikke har nok jern. Både matmessig, treningsmessig og energimessig. Så jern er det jeg får i meg av kapsler, og som funker. Sett bort i fra C-vitamin brusetabletter når man merker at man begynner å bli syk.

Nå vet jeg at du spurte om kosttilskudd. Alt slikt vil jeg helst fraråde med mindre legen sier at du har mangel. Det samme gjelder jern. (Men etter to ganger påvist jernmangel av lege merker jeg symptomene selv og skaffer jerntabletter når det trengs).

AnonymBruker
Skrevet

Fiskeoljer. F.eks efalex eller eye Q. Uten viktige fettstoffer i hjernen så funker man dårlig.

Anonym poster: 5074da52277f3654938b6cc230bdc0d3

• 2 uker senere...
Gjest princessa
Skrevet

Vet forressten om en ting som hjelper: melkesyre bakterier. Har en del problemer med løs mage og melkesyrebakterier har funket. Hjelper også litt på energien synes jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kosttilskudd, men eplesidereddik og kokosolje har gjort mye for meg. Alle hudproblemene mine er blitt mye bedre, kvisene, sporiasisen, hodebunnsflasset, fotsoppen. Kokosolja på morgenen gjør meg også mye mer opplagt og sultfølelsen blir mindre så jeg veier alltid mindre i de periodene jeg husker den hver morgen. Desverre får jeg lett munnsår av eddiken, men den holder jeg borte med å spise litt yoghurt daglig.

Anonym poster: 245c119ea3aeade587df095bdfbf828f

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er D-vitaminer alfa og omega. Med alt for laft nivå så blir jeg deppa og kroppen virker ikke. Jeg kan gå bortover, men en slak bakke tar knekken på meg.

Anonym poster: d870c4d5fb6fefa88c2d3bd8b76577c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått utbytte av tran og nattlysolje i form av synlig bedre hud. Før hadde jeg mye kviser, også i voksen alder, men det har blitt mye bedre.

Av b-vitamin syns jeg hår og negler vokser fortere, men mulig dette bare er et familietrekk. Jeg er usikker på denne.

Jeg tar jerntilskudd de dagene jeg menstruerer. Vurderer å ta jern hver dag, men har ikke vært til lege og påvist mangel. Spiser lite jernoholdig mat da, så mulig jeg utvider bruken likevel.

Tar også c-vitaminer, men er usikker på om dette egentlig hjelper på noe.

Anonym poster: c51f959d1dfc97e796c73b749327fcf3

AnonymBruker
Skrevet

ProArgi9+ har snudd om på livet mitt. For et år siden var jeg så tom for energi og i så dårlig allmenntilstand (noe som hadde blitt verre og verre over flere år) at jeg stirret uførespøkelset i hvitøyet. legene fant ikke ut noe. Så ble jeg anbefalt å prøve ProArgi9+, og på kort tid merket jeg bedring. I dag er jeg i full jobb og friskere enn jeg har vært på 10-15 år. Når jeg i et par perioder har vært uten så har jeg fått tilbake de samme gamle symptomene som før etter bare noen dager.

Anonym poster: 61ca80a03e554e53d78e07f5db3b20e8

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Magnesium for og forebygge migrene- funker!

Vitamin d3 - pleier og ligge lavt, dette pleier og hjelpe

Skrevet

Har slitt masse med negler tidligere så B-vitamin er utrolig viktig for min del.

Skrevet

Jeg tar 5000iu d3 daglig . Og nå merker jeg at jeg føler meg mer opplagt og har mindre mageplager :)

Skrevet

Nattlysolje! Det har gjort mirakler på huden min siden jeg begynte på det for ca. 2 måneder siden. Har ikke hatt en eneste hormon-kvise siden da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...