Gå til innhold

For en service?!?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde å ringe Skeidar imorges, som ligger nær meg, for å spørre om et produkt. Var på Alna Skeidar her om dagen og så et produkt som jeg likte, men var usikker på mål. Så måtte sjekke hjemme først. Prøvde å ringe den Skeidar som ligger nærmest meg, for å spørre om de hadde det produktet, så slipper jeg å reise dit jeg så den først, for den ligger litt lengre unna meg. Fikk ei sur dame på tlf, som sa at kundene i butikken prioriteres først og at jeg måtte drøye den litt. Jeg ringte kl. 10.00???? Hva slags service er det??? Så fikk jeg ikke noe svar og må mest sansynlig reise til den Skeidar som ligger lengre unna. Er det bare meg eller er det slik det skal være? Jeg er jo også en kunde som hadde spm. om et produkt. Ble så frustrert at jeg bare måtte få det ut her. Flere som har opplevd slik null service?

Anonym poster: 71c26f6fe6b1bf2e415ae1917fc903cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som om servicen var nesten som man burde forvente, men noen mennesker tror de er verdens midtpunkt, og hvis en kundebehandler ikke slipper alt han har i hendene drar man opp dårlig kundeservicekortet med en gang.

Hun kunne kanskje sagt ifra på en penere måte, men selvfølgelig skal kunder som er i butikken prioriteres, uansett hva klokken er. Det var faktisk bra av henne og ta telefonen og si at de var opptatte, så du skulle slippe å sitte i flere minutter og høre på at det ringer. Burde dog tatt nummeret ditt og ringt deg opp, men men.

Hadde du vært i butikken og den ansatte hadde snakket lenge på telefon med en kunde hadde det vært feil og dårlig kundebehandling det også.

• Liker 5
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ja det var helt ræva service. Hun kunne svart på en mer høflig måte og si f.eks at hun ikke kunne sjekke der og da, men at hun evnt ville ringe deg opp igjen når hun fikk bedre tid. Det er jo en selvfølge at hun skulle vært like hjelpsom ovenfor deg via telefon som ovenfor kunder i butikken, men prioritere de i butikken aller først.

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg sagt noe slikt på tlf til en kunde hadde sjefen min kverket meg. Uansett hva folk spør om, så svarer man hyggelig. Noen ganger er det vanskelig å gi dem et konkret svar over tlf, da ber jeg dem om å komme innom neste gang de har mulighet (det er hovedsaklig hvis vi skal vurdere om vi kan fikse en brille o.l ting).

Man kan ikke være frekk til personer som ringer, for de er potensielle kunder. Ved å være lite behjelpelig og frekk så mister man den kunden. Den kunden vil gjøre som du gjør nå, sitter igjen med et negativt inntrykk, det vil du spre videre, slik som nå så vet vi at det var en Skeidar-butikk. Frister det å dra dit neste gang man skal ha noe? Nei. Du kommer til å fortelle dette til venner og familie. De risikerer med andre ord å miste flere potensielle kunder pga dårlig service over tlf. Dette er ting som egentlig sier seg selv - spør du meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg har like god rett via tlf som i butikk. Hun kunne ha sagt at hun ikke har tid å snakke i tlf, men kan ringe meg tilbake. Men hun sa " kan ikke snakke i tlf, du må drøye den litt". Hva er det for et slags svar? Skal jeg liksom bare godta det. Å nei du, skal reise til den butikken i kveld jeg, og hvis ikke dem har den varen, så skal jeg jammen meg snakke med sjefen, fortelle om den samtalen og at jeg til og med måtte ta en bomtur.

• Liker 1
Skrevet

man skal kunne forvente bedre service enn det der. man skal kunne få lov å ringe til en butikk og stille spørsmål, og forvente et høflig svar. det er ikke verre enn å si man er opptatt, og ringe tilbake. mange servicearbeidere som har mye å lære enda.. så klart har du like god rett via tlf som i butikk. man svarer ikke kunder slik.

Skrevet

Fikk ei sur dame på tlf, som sa at kundene i butikken prioriteres først og at jeg måtte drøye den litt. Jeg ringte kl. 10.00???? Hva slags service er det???

Store kjeder har for lengst skjønt at å hjelpe kunder på telefon ofte resulterer i at folk skjønner at de er dyrere enn minst en annen butikk så dermed mister de kunden likevel og attpå til bruker telefontid på det.

At de prioriterere besøkende betyr vel egentlig at ingen får svar på telefon så lenge det er minst en hjelpetrengende besøkende inne :-)

Service er vel bare noe de yter hvis de må, og da også kun hvis det gagner dem selv (holde ryktet oppe).

Skrevet

Jeg er veldig enig i at du kunne fått ett finere svar, aldri i verden om jeg hadde sakt noe slik. Jeg ville oversett telefonen om jeg var opptatt med andre kunder så kunne du heller ringt opp igjen.Jeg tar aldri telefonen om jeg er opptatt med kunder, slik syns jeg er frekt ovenfor kunder jeg står sammen med.

Men om denne skeidar butikken ikke ligger langt unna deg så kunne du jo for all del dratt bort dit først å sjekka og så dratt til den som ligger lenger borte om de ikke skulle hatt den?

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg ville fått fyken om jeg svarte på den måten. Man svarer på telefonen om man ikke står med en kunde, og så svarer man på spørsmål den kunden måtte ha og gjør seg ferdig med ham eller henne, eventuelt noterer nummeret, sjekker opp og ringer tilbake når man har anledning.

Det er sånn jeg jobber og det er den servicen jeg forventer når jeg eventuelt ringer til et sted. Jeg forventer absolutt ikke å "komme foran i køen" fordi jeg ringer dit, og jeg synes ikke man skal besvare telefonen hvis man står med en kunde. Det å svare på den måten du opplevde er jo helt på trynet.

Gjest fjellhamster
Skrevet

Jeg hadde også fått sparken om jeg svarte slik. Greit nok at kundene i butikken går først, men de burde svart på en helt annen måte.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Rainbow81, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...