Tropic Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 Har litt kviser og har fått resept på disse to medikamentene, men er usikker på hvilken av de jeg bør starte med å teste ut. Jeg har ikke ansiktet fult av kviser, men får endel store og ubehagelige kviser som etterlater seg arr som ikke går bort, derfor jeg nå skal starte behandling. Ønsker derfor tips, erfaringer ol angående disse to medikamentene, og anbefaling fra dere om hva dere ville ha startet med først. Alle tanker, erfaringer ol blir jeg veldig glade for!! Er selv litt skeptisk til begge disse etter å ha lest om de nemlig. (Har selvsagt snakket om dette med legen min også)
mmia Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 (endret) Ikke ta antibiotika, det bør kun brukes når det virkelig er behov for det. Start med abrela, og prøv å endre kosthold. Feks kutte ut melkeprodukter, sukker, gluten og all mat som er usunn. Det er en mye bedre og sunnere måte å bli kvitt kviser på. Hvis ikke det fungerer, så er roaccutan bedre enn antibiotika. Av egen erfaring så fraråder jeg antibiotika for akne. Endret 21. mars 2013 av mmia
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 Ikke ta antibiotika, det bør kun brukes når det virkelig er behov for det. Start med abrela, og prøv å endre kosthold. Feks kutte ut melkeprodukter, sukker, gluten og all mat som er usunn. Det er en mye bedre og sunnere måte å bli kvitt kviser på. Hvis ikke det fungerer, så er roaccutan bedre enn antibiotika. Av egen erfaring så fraråder jeg antibiotika for akne. Vil du utdype dette? Kostholdsendringer har ikke gjort noen forskjell for min del.
Tropic Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2013 Har du personlige erfaringer ved bruk av roaccutan? Mye bivirkninger f.eks? Trodde det var siste utvei ved kviser om ingenting annet fungerte
mmia Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 (endret) Langvarig antibiotikabruk ødelegger fordøyelsen og immunforvaret(dreper de gode og svært viktige tarmbakterier og fremmer vekst av dårlige organismer).I tilegg kommer som regel kvisene tilbake etter endt kur(hos meg, enda mer betente enn før). Gikk på antibiotika av og på i ca 2-3 år sitter igjen med mye slitenhet(utredes for ME), akne som har blitt en del værre, matintoleranser(reagerer nesten på all mat) og en del andre "småplager". Har ikke prøvd roaccutan(isotretonin) selv, men vurderer det sterkt, selv om jeg ikke ønsker å ta en så sterk kur med tanke på mine helseproblemer. Det jeg mener er at det er smartere å ta en roaccutan kur før man prøver antibiotika. Rett og slett fordi roaccutan ikke ødelegger fordøyelsen og immunforsvaret like mye og permanent som antibiotika. Samtidlig som at kvisene sjeldent kommer tilbake etter endt kur, i motsetning til antibiotika. Kviser er ett sant hælvette og spesielt de dype betente som etterlater seg merker/arr som aldri synes å forsvinne. Uansett, lykke til og lær av mine feil Glemte foressten å si at langvarig antibiotikakur kan gi antibiotikaresistens, noe som man ikke vil ha. Endret 21. mars 2013 av mmia
Tropic Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2013 Langvarig antibiotikabruk ødelegger fordøyelsen og immunforvaret(dreper de gode og svært viktige tarmbakterier og fremmer vekst av dårlige organismer).I tilegg kommer som regel kvisene tilbake etter endt kur(hos meg, enda mer betente enn før). Gikk på antibiotika av og på i ca 2-3 år sitter igjen med mye slitenhet(utredes for ME), akne som har blitt en del værre, matintoleranser(reagerer nesten på all mat) og en del andre "småplager". Har ikke prøvd roaccutan(isotretonin) selv, men vurderer det sterkt, selv om jeg ikke ønsker å ta en så sterk kur med tanke på mine helseproblemer. Det jeg mener er at det er smartere å ta en roaccutan kur før man prøver antibiotika. Rett og slett fordi roaccutan ikke ødelegger fordøyelsen og immunforsvaret like mye og permanent som antibiotika. Samtidlig som at kvisene sjeldent kommer tilbake etter endt kur, i motsetning til antibiotika. Kviser er ett sant hælvette og spesielt de dype betente som etterlater seg merker/arr som aldri synes å forsvinne. Uansett, lykke til og lær av mine feil Glemte foressten å si at langvarig antibiotikakur kan gi antibiotikaresistens, noe som man ikke vil ha. Tusen takk for erfaringer og tips! Tror jeg skal lese meg opp om roaccutan.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2013 #7 Skrevet 10. april 2013 Hei! Jeg bruker aberela og syns den er veldig bra. Den vil jeg anbefale deg! Den gjør huden veldig tørr og flassete i starten. Men i løpet av 3 uker gjorde den underverker for meg (= fikk litt oppblomstring av kviser her og der. Ble litt deprimert innimellom!! Men hele grunnen til at jeg i det hele tatt begynte med aberela har jo møtt forbedringer. Bare spør om du lurer på noe (= jeg fant en egen teknikk for å bruke kremen. og det hjalp meg MYE
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå