Gå til innhold

En tråd for råd, tips og advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan starte med å si at nye produkter, og da spesielt kremer/peelinger som inneholder fruktsyre må testes i god tid. Helst på et lite synlig sted. Jeg fikk en kraftig reaksjon, men testet heldigvis på albuen og har to måneder igjen til bryllupet. Arganolje-kur til håret er jeg også glad for å ha prøvd allerede nå. Jeg fikk kviser i nakken av den. Jeg får normalt ikke kviser, så det kom som en overraskelse.

Er det noen andre som har noe å dele?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Lag lister, så går ikke ting som skal gjøres i glemmeboka. Deleger gjerne oppgaver, men sørg for å ha dette notert ned også :fnise:

Forhør deg med hva folk kan/ønsker/vil bidra med. Har du en tante som er rågod på baking? Eller en onkel som er kjempeflink til å dra i land gode avtaler med folk? Hør om de vil hjelpe til :)

Og en ting jeg er glad jeg gjorde: Ha fokus på å kose dere med planleggingen og selve dagen. Det skal være en gledens dag, og da er det viktig å kose seg med ting. Om så servietter og lys ikke matcher, så vil sannsynligvis gjestene sette mer pris på et avslappet brudepar enn noen som tilter fordi farvenyansene er feil.

Skrevet

Dobbeltsjekk om folk har allergier!

Ikke farg håret dagen før bryllupet.

• Liker 1
Gjest lisha
Skrevet

husk å tørke buketten en stund før vielsen, så du ikke ender opp med grønne vannmerker på kjolen.

• Liker 1
Skrevet

Vær fosrsiktig med spraytan, man ønsker ikke å se ut som en appelsin. Samme med solarium, dumt å se ut som man kommer rett fra syden mens mannen er vinterblek.

Pass på at om du har kjole i elfenbensfarge at mannen sin skjorte ikke er hvit, det vil få kjolen til å se skitten ut.

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Denne er kanskje veldig innlysende, men har du kjøpt nye sko, så gå de inn en god stund i forveien.

Har du kjøpt nye kremer, sminke, parfyme etc, så prøv også dette en gang eller to en stund i forveien for å være sikker på at du ikke får reaksjoner.

Prøv kjolen på nytt et par uker før bryllupet. Mange går en del ned i vekt i tiden mot bryllupet (stress, nerver, forventninger) og kan evt trenge en ekstra tilpasning i siste liten (har ei venninne som ikke gjort dette, og kjolen hennes hang og slang rundt kroppen hennes på den store dagen, stakkar...)

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden er gull verdt, har notert ned det meste. Dette er vel ting som man nødvendigvis ikke tenker så nøye på.

:)

• Liker 1
Skrevet

Kom deg ut i naturen dagen før vielsen, eller samme dagen før sminke/styling. Roer deg veldig ned og får deg ned på bakken. Gull verdt om du har galopperende nerver.

(Skal gjøre dette selv. Anbefalt av to allerede gifte venninner.)

• Liker 3
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg gifter meg neste sommer, men skal allerede nå begynne å ta ekstra godt vare på håret mitt :) Proteinkur og fuktkur en gang i uka, prøve å vaske det sjeldnere, klippe meg litt oftere osv. Og om jeg skal farge det før bryllupet, skal jeg passe på å gjøre det gradvis og på en sunn måte.

Gjest Adriane
Skrevet

Hvis du skal vokse legger og andre steder på kroppen, ikke vent helt til dagen før bryllupet...

Har dere små barn, prøv å sørg for at de kan være hos noen andre natt til bryllupet, slik at ingen av dere må ha en gira liten "tass" hengende i skjørtene/buksebeina ;)

Ikke vask håret morgenen du skal gifte deg, vask det dagen i forveien. Skal du ha oppsatt hår, husk å ikke bruke balsam i håret! Og siste hårkur bør tas minst 3-4 dager i forveien.

Husk å gå på do det siste du gjør før du hopper inn i brudekjolen ;)

Skrevet

Ha det gøy - det er en stor dag ja, men det er en fest og skal være en gledens dag - ikke stress den vekk:) Etter min erfaring er det ikke detaljene man husker, det er følelsen av selve dagen og stemningen! Le, tull, senk skuldrene - NYT!

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er du som skal gifte deg - du og din mann. Ikke din mor, svigermor, bestemor eller gamle tante Augusta. Det betyr at hvis du ønsker å severe tapas eller koldtbord fordi det er dette DU liker eller ikke ønsker å invitere kusinere og fettere av din kusine og fettere bare fordi Tante Augusta vil det så er det du som bestemmer. Det samme gjelder alle trusler om "hvis h*n kommer så kommer ikke jeg" - "fint, hvor skal vi sende takkekortet".

Jeg anbefaler sterkt en matpause mellom frisør og vielse - sørg for at noen kan skaffe en baguett eller lignende (litt voldsomt å gå på butikken i full brudekjole).

Lag en kjøreplan - gjelder egentlig alle selskaper/arrangement av en viss størrelse/varighet) som viser tidspunkt for når en skal være hvor og eventuelle ressurser som kreves. Snakk gjerne med frisør og fotograf hvor lang tid som trenges og legg inn litt tid etter slik at dere har god tid til å hente inn eventuelle forsinkelser. Kjøreplanen kan være god å ha for alle hjelpere og bør være fra morgen til festen slutt.

Gjest Adriane
Skrevet

Ha det gøy - det er en stor dag ja, men det er en fest og skal være en gledens dag - ikke stress den vekk:) Etter min erfaring er det ikke detaljene man husker, det er følelsen av selve dagen og stemningen! Le, tull, senk skuldrene - NYT!

Det er noe jeg prøver å minne meg selv på hele tiden, og det er et utrolig godt råd, Citrus! Det skal være gøy! Både planleggingen, gjennomføringen og selve dagen. Det skal være gøy, og en dag man husker for alltid fordi den var morsom og herlig, ikke fordi enhver minste lille detalj var helt riktig (eller absolutt ikke riktig) ;)

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Det er du som skal gifte deg - du og din mann. Ikke din mor, svigermor, bestemor eller gamle tante Augusta.

:klappe: Det er et råd alle brudepar burde skrive på et stort ark og plastre på kjøleskapet! :blomst:

Endret av Adriane
  • Liker 3
Skrevet

det finnes noe som heter oppmerksomt nærvær / mindfulness.

finnes som app. genialt for småstressede bruder. man lærer enkelt å leve i øyeblikket. å puste i øyeblikket. kjenne etter med alle sanser.

funker filla.

Skrevet

Mange sa til oss at dagen kommer til å gå kjempefort så ta dere tid til å nyte hvert sekund og ikke heng dere opp i detaljer på selve dagen. Dersom noe går galt, la noen andre ordne det. Jeg husker at da vi hadde fotografering så var vi ute og mannen tråkket på kjolen og den ble skitten nederst. Jeg ble litt oppbrakt et femminutt, før jeg tenkte at jeg ikke kunne la dette ødelegge resten av dagen så jeg glemte det fort og koooste meg resten av dagen og kvelden :) Nyt dagen og nyt hverandre, det som skjer det skjer, ønsk alt velkommen! Ingen kan bestemme på forhånd hva utfallet av dagen skal bli.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Prøv å sitt i kjolen før selve dagen - det er greit å vite hvordan den må manøvreres! Anbefales også å prøve hvordan det er å sitte i den når du har tatt opp slepet, samt finne teknikk for å gå på do alene dersom kjolen er stor.

Skrevet

- dersom kjolen er stor setter man seg bak-frem på toalettet - lett som bare det :)

• Liker 4
Gjest Adriane
Skrevet

Hahaha, da hadde jeg garantert ramla av, klønete som jeg er. Har aldri sittet bak-frem på toalettet, hehe :)

Skrevet

det er faktisk ikke noe vanskelig, og det funker helt supert - bare prøv :) det går alldeles utmerket når man har diger kjole med langt slep og langt slør og full pakke. Det er helt sant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...