Portvinpiken Skrevet 21. mars 2013 #1 Skrevet 21. mars 2013 (endret) Vi ønsker oss en liten mini-reise, så jeg ser etter et romantisk hotell med god mat og trivlige rom. Et sted på Østlandet (evt. sørlandet eller over til Sverige), men ikke særlig mer enn 5 timer fra Oslo-området. Er det noen som har noen forslag og gode ideer? Ser for oss en helg med to overnattinger og noe god mat . Endret 21. mars 2013 av Portvinpiken
Sophie-Ann Skrevet 21. mars 2013 #2 Skrevet 21. mars 2013 Tråden er ryddet for avsporinger Sophie-Ann, mod 1
caroprins Skrevet 21. mars 2013 #3 Skrevet 21. mars 2013 Da vil jeg anbefale et 2 dager cruise med colorline til Kiel. Om dere booker suiten( den er flott) så får dere frokost i egen avdeling og dere har fri tilgang til spa avdeling. Der er det trimrom og et deilig boblebad til fri benyttelse. Så kan dere selvfølgelig kjøpe en massasjetime om dere vil. Dere bestiller bord i gourmetrestauranten og nyter en 4 retters middag med god drikke til og etterpå går dere i teatersalen og ser et fint show. 4 timer i Kiel kan benyttes til et besøk i shoppingsenteret( kanskje handle noen romantiske gaver til hverandre) eller en spasertur for å få litt frisk luft. Bestiller dere suiten så er den på 24 kvm med stor dobbeltseng, salong, nydelig bad og fri minibar. Et deilig sted å kose seg på en romantisk tur Ellers ombord så kan man kikke i butikkene, gå på pub, spise pasta på den italienske restauranten og danse inn i de sene nattetimer på restauranten på dekk 14 eller 15 ( husker ikke helt hvilket dekk den er på), Og så kan man kjøpe med seg taxfrikvoten hjem igjen.
Portvinpiken Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2013 Da vil jeg anbefale et 2 dager cruise med colorline til Kiel. Om dere booker suiten( den er flott) så får dere frokost i egen avdeling og dere har fri tilgang til spa avdeling. Der er det trimrom og et deilig boblebad til fri benyttelse. Så kan dere selvfølgelig kjøpe en massasjetime om dere vil. Dere bestiller bord i gourmetrestauranten og nyter en 4 retters middag med god drikke til og etterpå går dere i teatersalen og ser et fint show. 4 timer i Kiel kan benyttes til et besøk i shoppingsenteret( kanskje handle noen romantiske gaver til hverandre) eller en spasertur for å få litt frisk luft. Bestiller dere suiten så er den på 24 kvm med stor dobbeltseng, salong, nydelig bad og fri minibar. Et deilig sted å kose seg på en romantisk tur Ellers ombord så kan man kikke i butikkene, gå på pub, spise pasta på den italienske restauranten og danse inn i de sene nattetimer på restauranten på dekk 14 eller 15 ( husker ikke helt hvilket dekk den er på), Og så kan man kjøpe med seg taxfrikvoten hjem igjen. Tok en titt på den, men skal innrømme jeg synes den var uforholdsmessig dyr den suiten? Fire eller hele åtte tusen ekstra om jeg ikke tar feil? Men absolutt godt forslag, det er mange år siden jeg reiste med Kielfergen og da kun for transport.
Akvalise Skrevet 21. mars 2013 #5 Skrevet 21. mars 2013 Quality spa & resort Son anbefales på det sterkeste. Var der for 1 måned siden med mannen min. Valgte Aktiv spa pakke som inkluderte suite, frokost, 3 rettens middag fredag og lørdag, inngang spaavdeling og treningsrom med gruppetimer, en 50 minutters kroppsbehandling på begge to. Koster 6200 for en helg - men virkelig verdt det! De har andre pakker også - se http://www.sonspa.no flott spaavdeling, fantastisk god middag-noe av det beste jeg har smakt! Flott og engasjert personale! :-) yFlotte omgivelser ved Oslofjorden! Anbefales på det sterkeste! :-)
marsy Skrevet 21. mars 2013 #6 Skrevet 21. mars 2013 Farris Bad, Refsnes, Losby, Holmsbu, Norefjell Spa hotel?
Portvinpiken Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2013 Quality spa & resort Son anbefales på det sterkeste. Var der for 1 måned siden med mannen min. Valgte Aktiv spa pakke som inkluderte suite, frokost, 3 rettens middag fredag og lørdag, inngang spaavdeling og treningsrom med gruppetimer, en 50 minutters kroppsbehandling på begge to. Koster 6200 for en helg - men virkelig verdt det! De har andre pakker også - se http://www.sonspa.no flott spaavdeling, fantastisk god middag-noe av det beste jeg har smakt! Flott og engasjert personale! :-) yFlotte omgivelser ved Oslofjorden! Anbefales på det sterkeste! :-) Takk for tipset :-)
caroprins Skrevet 25. mars 2013 #8 Skrevet 25. mars 2013 Tok en titt på den, men skal innrømme jeg synes den var uforholdsmessig dyr den suiten? Fire eller hele åtte tusen ekstra om jeg ikke tar feil? Men absolutt godt forslag, det er mange år siden jeg reiste med Kielfergen og da kun for transport. Nå har jeg akkurat vært på color fanatsy til Kiel denne helgen og man kan absolutt ha en fin romantisk helg med en vanlig innvendig 3 stjernes lugar med vindu mot handlegaten. Det er den som følger med billetten og da er man nede i en helt annen prisklasse. Buffeten er rimelig og jeg synes maten der var blitt mye bedre enn før. Oppe på dekk 13 akter i båten så er det en bra hamburgershappe, åpen fra 11 til 18. Fin til lunsj. Veldig bra show begge veier også
Gjest Ezmeralda Skrevet 25. mars 2013 #9 Skrevet 25. mars 2013 Kan anbefale Son Spa på det sterkeste. Etter to feilbookinger og xx antall problemer på Farris Bad står de ikke øverst på anbefalingslista, selv om spaavdelingen er fantastisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå