amonyn Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Noen som har fått god hjelp hos psykolog? Har vært hos offentlig psykolog noen perioder og følte ikke timene var verdt papiret de ble avtalt på. Så hadde vært gøy å høre andres erfaringer.
miaca Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Respekterer jobben de gjør, de som faktisk KAN yrket sitt. Og det er langt ifra alle psykologer som kan det de driver med. Har selv vært hos psykolog, og jeg fikk masse hjelp. Jeg trivdes!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Følte det var bortkastet tid. Var hos ett par forskjellige psykologer over flere år. Kommer aldri til å gidde å gå til psykolog igjen, Anonym poster: a2baf72d00d0f6d2cac1e89ef92e910f
Gjest Blomst83 Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Husk at psykolger ikke er en bestemt menneske type.Det er en utdannelse de har tatt som gir de den tittelen.De er like ulike som resten av oss her i samfunnet. Jeg har hatt en andel med psykologer oppetter,og ingen har vært like. Noen har hjupet meg,andre ikke. Og på f.eks DPSene jobber det ikke bare psykologer. Min terapaut gjennom 8 år nå er i utgangspunktet sosiom og er en rå dyktig hjelper. Hun har virkelig hjulpet meg gjennom mye.Så poenget er at en yrkestittel noen ganger bare er akkurat det,en tittel assa. For er ikke tittelen som skal hjelpe deg,men mennesket som befinner seg bak tittelen.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har vært hos to offentlige psykologer og har enda ikke kommet meg noe lenger i prosessen på å bli bedre. Anonym poster: a717e3540eee1e6da565e20617e8ff15
Hjertefisk Skrevet 20. mars 2013 #6 Skrevet 20. mars 2013 Begynte til psykolog for en måneds tid circa. Føler jeg allerede har fått hjelp. Men så klart, det er en lang prosess. Jeg har hatt problemer i mange mange år, og da kan man ikke regne med å bare bli frisk og føle seg topp etter noen timer! Det kommer nok til å ta mange måneder og sikkert år før jeg får ryddet opp i hodet mitt og blitt "frisk". Og prosessen innebærer likefullt at man bidrar og jobber med seg selv, samt har et godt samarbeid med psykologen. For å ta et dårlig eksempel: Det er som med slanking, en kan ikke regne med at all den tunge vekta forsvinner så fort. Det tar lang tid, innebærer en del tårer, nedturer og opprensking i dårlige vaner. Gradvis blir man allikevel slankere, selv om man ikke merker det før det har forsvunnet en 5-10 kg. Deretter må jobbe med vedlikehold. De første 3-4 ukene gikk jo samtalene mest ut på å bli kjent. Husk at ingen person er lik, og et psykisk problem har mange komplekse sider. Psykologen min gjorde meg obs på det - hun kunne ikke gi meg tilstrekkelig hjelp før hun kjente til hele problemet. Nå har jeg så vidt begynt med kognitiv terapi. Føler psykologen kan det hun gjør, og jeg vet at med litt hardt arbeid fra meg selv så kommer dette til å gå kjempebra! 1
Gjest Vevila Skrevet 20. mars 2013 #7 Skrevet 20. mars 2013 Har vært hos flere psykologer/psykiatere og har enda ikke møtt på noen som jeg føler "tar meg noe lenger". Derimot har de vært veldig flinke med tanke på å hjelpe med praktiske ting som har gjort hverdagen min mye bedre. Samtidig er det godt å gå gjevnlig å vite at noen er der om det skulle være noe.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #8 Skrevet 20. mars 2013 Jeg gikk til to psykologer over en periode på 3år, syns ikke det virket noe særlig, men da jeg var ferdig henviste den siste psykologen meg til annen behandling. Etter tre år kjente de meg, og hadde løst opp i folkene mine nok til å vite hvilket behandlingstilbud jeg ville ha best utbytte av. Det har gått 11måneder siden siste Time hos psykolog, og mitt nye opplegg fungerer veldig bra -jeg har aldrinfungert så godt med mennesker og meg selv som jeg gjør nå Anonym poster: 9cd0888b604ac05c592fa4f5a72630c6 1
Havbris Skrevet 20. mars 2013 #9 Skrevet 20. mars 2013 (endret) Jeg har gått hos psykolog en liten periode, og hadde stort utbytte av det. Jobber også sammen med psykologer som gjør en kjempejobb! Endret 20. mars 2013 av Havbris
Gjest Blomst83 Skrevet 20. mars 2013 #10 Skrevet 20. mars 2013 (endret) . For å ta et dårlig eksempel: Det er som med slanking, en kan ikke regne med at all den tunge vekta forsvinner så fort. Det tar lang tid, innebærer en del tårer, nedturer og opprensking i dårlige vaner. Gradvis blir man allikevel slankere, selv om man ikke merker det før det har forsvunnet en 5-10 kg. Deretter må jobbe med vedlikehold. Likte eksemplet ditt jeg Ikke dårlig i det hele tatt! Endret 20. mars 2013 av Blomst83
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #11 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har vært borti i alt 4-5 psykologer. De var overalt på skalaen fra forferdelig til kjempebra. Hun jeg har nå er veldig flink. Jeg lærer mye om meg selv, hvorfor jeg gjør som jeg gjør og hva jeg skal gjøre med det Jeg er veldig takknemlig for å ha fått så god hjelp! Anonym poster: 1c0b67ec31ee90f6bf64234a438da285
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #12 Skrevet 20. mars 2013 Har gått til psykolog nå det siste halve året og må innrømme at hittil så synes jeg ikke det er stort å skryte av. Har selv lest litt om kognitiv terapi og skjønner at dette er en slags "omprogrammering" og at det går svært sakte. For min del så var ikke jeg klar over at mine problemer tydeligvis krever forskjellige former for terapi og medisinering over lange perioder før jeg kan forvente noen konkrete resultater. Så for min del, så er det praktiske resultatet at man blir bedt om å "holde ut" mens behandlingen foregår, noe som er lettere sagt enn gjort, har allerede et overdose tilfelle bak meg for ikke mer enn en uke siden og hver dag er en slåsskamp, jeg håper bare jeg har styrken til å holde det gående. Anonym poster: 5519b525a51010d53e153f0978a3d545
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #13 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har gått til 3 psykologer hvor to av de var veldig flinke , men det var ikke før jeg innså at det eneste som nytter mot panikkangst og sosialangst var knallhard eksponeringstrening hvor du har maks anfall at bedringskurven min skjøt i taket . Hadde jeg skjønt dette før ( eller blitt tvangsinnlagt som jeg egentlig begynner å bli fan av. Det er f.eks få kreftpasienter som sier nei til cellegift som kan være en smertefull behandling. Hvorfor skal folk si nei til psykiatrisk innleggelse for behandling ?) så hadde jeg sikkert spart 2-3 års tid med behandling og stønad fra det offentlige. Anonym poster: 58070c54fcf931f1b8cc78f1e1359cf3
Gjest Stille vann Skrevet 20. mars 2013 #14 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har vært hos en psykolog og går nå hos psykiater. Psykologen gjorde ingenting for meg, jeg ble bare værre. Hun tok ikke tak i noe av det jeg sa, bare nikket og sa ja og mhmmm. Etter å ha blitt suicidal fikk jeg komme til psykiater på DPS og har gått der i snart to år. Hun har hjulpet meg ENORMT og jeg føler at jeg er et nytt menneske nesten. Jeg ser ting jeg aldri har tenkt på eller innsett før og har lært mye om meg selv og hvordan jeg kan takle utfordringer som måtte komme.
pantora Skrevet 20. mars 2013 #15 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har vært hos psykologer som har vært rævkjørt i huet - mildt sagt. Jeg har også vært hos psykologer som har gått gjennom ild og vann for meg, og mer eller mindre har holdt meg i live. Det er personen det kommer an på, ikke tittelen, tenker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2013 #16 Skrevet 21. mars 2013 Livreddende for noen, ødeleggende for andre. Jeg er dessverre i sistnevnte kategori.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå