SunAndMoon Skrevet 26. mars 2004 #1 Del Skrevet 26. mars 2004 Kjøpte shape-up igår, og fant 2 sider med "flat mage og sprettrumpe... innen rekkevidde!" - som skal gjøre deg "klar" til sommeren osv.. tror jeg skal begynne med det jeg! skriver det av her jeg, sikkert flere som har bruk for disse "oppskriftene!" :D 1. Skrå magemuskler. Løft overkroppen skrått slik at albuen befinner seg utenfor det motsatte kneets ytterkant. Det andre beinet skal ligge rakt ut på gulvet. Skift bein og arm i rask takt. Press korsryggen hele tiden mot gulvet. Dersom du har sterke magemuskler, kan du holde beina i været under hele øvelsen. 2. Rette magemuskler. Løft beina fra underlaget. Legg hendene bak hodet med albuene ut til siden. Løft hodet og overkroppen uten å rykke eller vippe med beina. Se oppover og press korsryggen mot gulvet hele tiden. 3. Rumpe og bakside lår. Stå på alle fire. Løft det ene beinet opp med 90 graders bøy i kneet og fotsålen opp mot taket. Ingen svai elle bevegelse i korsryggen! Senk og bytt bein. 4. Rumpe og lår. Stå med ryggen mot en stol, benk eller trapp med en skulderlengdes bredde mellom føttene. Ta et stort steg fram med det ene beinet. Plasser så toppen av høyre fot på stolen bak deg. Senk deg langsomt ned inntil du har en 90 graders vinkel mellom legg og lår. Reis deg langsomt opp til utgangspunktet. Legg vekten på hælen og ikke på tærne! - Alle øvelsene bør gjøres 15 ganger i tre serier med korte pauser imellom - "Gjentar du øvelsene hver dag fram til sankthans og bikinisesong, vil du være flere hakk nærmere drømmekroppen - om du ikke har fått den. Men du må begynne med det samme!" Men en ting jeg lurte på, trener man ryggen med "rumpe og lår" øvelsene? Hvis ikke, noen tips til å trene ryggen? (Stå på alle fire og krumme og bøye ryggen annenhver gang? også kjent som "katten" el.lign...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. mars 2004 #2 Del Skrevet 26. mars 2004 I DENNE tråden er det ivertfall noen ryggtreningstips... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #3 Del Skrevet 26. mars 2004 så snilt av deg og legge det inn her... jeg vet om en i hvertfall soms kal starte med det samme;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2004 #4 Del Skrevet 26. mars 2004 Pilates!! Last ned Winsor Pilates på f.eks Kazaa Lite. Geniale øvelser med en logisk filosofi. Poenget er at man har et slags "kraftbelte" rundt magen, hvor all styrke skal komme fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 26. mars 2004 #5 Del Skrevet 26. mars 2004 Med slike øvelser alene vil man nok dessverre ikke få drømmekropp ; de aller fleste har i tillegg godt av å forbrenne litt.... Men uansett en god start, spesielt hvis man har vært litt lat i vinterhalvåret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 26. mars 2004 Har avinstallert alt som heter "Kazaa" fordi det gir så mange virus på pcen...! men har vurdert å kjøpe en dvd med pilates.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå