jojobing Skrevet 26. mars 2004 #1 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei! Det er lenge siden jeg har vært inne på disse sidene nå.. Vi har plutselig fått beskjed fra den norske ambassanden i Roma om at vi kan få gifte oss der 27. mai! Det vil si at jeg må skaffe fotograf, frisør og blomster i Roma.. og jeg har aldri en gang vært i Italia.. :o Hvor begynner jeg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 26. mars 2004 #2 Del Skrevet 26. mars 2004 Ambassaden pleier jo og ha endel info om hvor man får tak i ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 26. mars 2004 #3 Del Skrevet 26. mars 2004 Ringer feks personalet på ambassaden eller sjømannskirka eller et hotell eller noen og spør om de kan anbefale noen? Må jo være flere enn dere som har giftet dere i Roma uten å være lokalkjent. skal dere være i roma et par dager i forveien, er det jo tid til å kikke på blosmterhandlere feks, de har ofte takkekort fra brudepar i butikken, så kan du se hva slags stil de legger seg på. Lykke til! M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojobing Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 26. mars 2004 Ambassaden pleier jo og ha endel info om hvor man får tak i ting. Her; http://www.rome.mfa.no/cgi-bin/wbch3.exe?ce=11456#2004 Står dette; Man gjør oppmerksom på at ambassaden eller konsulatene av arbeidsmessige grunner dessverre ikke kan være behjelpelige med å kontakte italienske myndigheter, bestilling av restaurant, blomster, frisør, fotograf e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 26. mars 2004 #5 Del Skrevet 26. mars 2004 Det var ingen som snakket om bestillinger her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojobing Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 26. mars 2004 Det var ingen som snakket om bestillinger her. ??? Det er jo nettopp det jeg snakker om!! Jeg må få bestil frisør og fotograf! Er det noen som har tips om hvordan jeg finner dette? Jeg har søkt på nett i tre timer nå og finner ingenting.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojobing Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 26. mars 2004 skal dere være i roma et par dager i forveien, er det jo tid til å kikke på blosmterhandlere feks, de har ofte takkekort fra brudepar i butikken, så kan du se hva slags stil de legger seg på. Jeg har også tenkt at blomster kan vente til vi kommer dit (søndagen før), men fotograf og frisør må vi vel nesten booke før? I alle fall fotograf! Lykke til! takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 26. mars 2004 #8 Del Skrevet 26. mars 2004 Det enkleste er nok å få hjelp av ett Bryllupsbyrå i Roma som kan hjelpe med frisør og fotograf, de kan sikkert også komme med forslag til gode resturanter. Ta en titt på disse sidene; http://www.theweddingexperience.com/weddin...nners-rome.html http://dir.yahoo.com/Business_and_Economy/...d_Coordinating/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 26. mars 2004 #9 Del Skrevet 26. mars 2004 Send en PM til Golosa og spør om hun kan hjelpe deg! Hun bor i Milano. Det er jo et godt stykke unna, men hun vet kanskje om frisørkjeder og sånt allikevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. mars 2004 #10 Del Skrevet 26. mars 2004 PRøv denne http://www.sposarsiaroma.it/ i menyen til venstre kan du velge foto/video og hair-makeup ++ Og her er en fotograf med engelsk side http://www.alexgritti.com/rep_wedding/wedd...ing_english.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojobing Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 26. mars 2004 Tusen takk, frosken! Disse skal jeg sjekke ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golosa Skrevet 26. mars 2004 #12 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei Jojobing! Saa fantastisk aa gifte seg i Roma! Fortell meg akkurat hva planene er og hvordan du onsker det saa kan jeg se hva jeg kan gjoere.. Jeg er jo ikke saa langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojobing Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei! Så kjempehyggelig at du vil hjelpe! Vi kommer ned på søndagen før (gifter oss på torsdag). På selve dagen vil jeg til en frisør, så sammen til en fotograf. Etter vielsen går vi på en restaurant.. og det er vi ikke bekymret for. Vårt eneste problem er å finne frisøren og fotografen. Vi har et lavt budsjett (er studenter) og har ikke store krav til høy at det skal være "eksklusivt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golosa Skrevet 26. mars 2004 #14 Del Skrevet 26. mars 2004 Her er en link til frisoerer som ligger i samme sone som ambassaden. Jeg ville rett og slett ringt rundt og forhoert meg. Det er sikkert viktig for deg at de behersker engelsk, noe som ikke er en selvfoelge. De kjente kjedene kan vaere ganske dyre, men de mindre kjente er minst like flinke og du betaler en tredel. Uansett er frisoerer mye billigere enn i Norge. Du kan se kart over hvor de enkelte ligger paa hoyre side, og saa kan du evt sammenligne med ambassadens adresse her. Frisoerene kan vaere langt unna selvom det er i samme sone. hvis du heller onsker aa finne en frisoer i naerheten av hotellet, kan du skrive hotellets postkode der det staar "dove" overst (i frisoer linken) Jeg beklager at jeg ikke har en enkelt eller noen faa aa anbefale, men jeg har aldri vaert hos frisoer i Roma. I Milano pleier jeg aa gaa til Jacques Dessange, men jeg tror ikke de har salong i Roma. Naar det gjelder fotograf ville jeg tittet paa linkene over(i de andre innelggene). De virker bra. Jeg har dessverre ikke noe saerlig peiling paa bryllupsfotografer i Roma, men jeg skal forhoere meg litt.. Lykke til! Er det mer du lurer paa, eller trenger hjelp med spraak el., er det bare aa spoerre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojobing Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 26. mars 2004 Tusen takk Golosa! Du har vært svært hjelpsom! Stooor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå