Gå til innhold

Det bare renner ut av meg!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sprø! Jeg er våt i trusen hele tiden, og truseinnlegg byttes hver time.

Noen skrev her på KG for en stund siden at for å minske utflod, så bør man kutte ut innlegget. Det gjorde jeg noen dager forrige uke, men holdt det ikke ut. Ble våt i trusen og i buksa, og byttet truse veldig ofte.

Denne situasjonen har jeg omtrent hver gang jeg har hatt mensen, og varer i 1-3 uker alt ettersom hvor flaks jeg har.

Noen av dere jenter/kvinner/damer som har opplevd lignende?

(Fakta om meg:

24 år, går ikke på prevensjon.

Vasker ikke underliv med såpe, skyller.

Bruker kun bomullstruser og sover helst uten hver natt, utenom mens og denne fossen av utflod.)

Anonym poster: dd8dee5d28b4ed1013ee07da0e5a0611

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

sikker på det er utflod og ikke urin?

Anonym poster: 00bf49a25661b27ea5971ec7bf34e824

AnonymBruker
Skrevet

Luktar utfloda normalt?

Den lukter syrlig, "friskt". Er som oftest gjennomsiktig/hvit, men får ikke følelsen av at dette er melk. Tror selv ikke dette er verken sopp eller bakteriell vaginose, ettersom jeg har hatt begge deler.

Noen dager kan fargen være mer gul, merket det forrige uke. Ikke nå lengre da.

:)

Anonym poster: 07c7852a8f1ad574f2b01b77ce00ba80

AnonymBruker
Skrevet

sikker på det er utflod og ikke urin?

Anonym poster: 00bf49a25661b27ea5971ec7bf34e824

Ja det er jeg faktisk sikker på, ettersom jeg lekket urin etter fødsel for noen år tilbake og da var dette helt annerledes :P

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen planer om å ta bilde for å vise, ettersom det ikke er mye å se. Og det føles ekkelt å skulle ta bilde av noe slikt :) Men det er som normal utflod, bare mer. Ikke tykk konsistens, ikke seig, ikke melk.

AnonymBruker
Skrevet

At du i det hele tatt tenker på at du kunne legge ut bilde for å vise, får meg til å grøsse. Det finnes grenser. Gå til legen din/gynekologen og finn ut av det. Ingen kan fortelle deg hva du evt. feiler på nett.

Anonym poster: f88f2aa187c43d528730611830dccb46

• Liker 1
Skrevet

Har du merket deg om det er en sammenheng med mengden utflod og eggløsning?

Jeg har nemlig alltid hatt veldig mye mer utflod rundt eggløsning enn ellers i perioden, og selv etter at jeg begynte på p-piller, har jeg hatt ekstra utflod midt mellom to pillefrie uker.

Du kan også ha fått en ubalanse i bakteriefloraen i skjeden av en eller annen grunn. Ta en tur til lege eller gyn og sjekk om alt er som det skal være :)

Skrevet

Kutte ut truseinnlegg for å minske utflod?? Vet livmoren eller vaginaen om du bruker truseinlegg eller ikke?

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg hadde tatt en telefon til legen med et slikt problem.

Skrevet

Kutte ut truseinnlegg for å minske utflod?? Vet livmoren eller vaginaen om du bruker truseinlegg eller ikke?

Ja, i hvert fall slik jeg har forstått det så er truseinnlegg ofte tilsatt parfyme, og kan virke forstyrrende for den naturlige balansen i underlivet. I tillegg puster ikke truseinnlegg på samme måte som bomullstruser gjør.

Skrevet

Den lukter syrlig, "friskt". Er som oftest gjennomsiktig/hvit, men får ikke følelsen av at dette er melk. Tror selv ikke dette er verken sopp eller bakteriell vaginose, ettersom jeg har hatt begge deler.

Noen dager kan fargen være mer gul, merket det forrige uke. Ikke nå lengre da.

:)

Hæ? Melk?? Dersom du har melk i trusa bruker du den på feil kroppsdel altså.

Skrevet (endret)

Ja, i hvert fall slik jeg har forstått det så er truseinnlegg ofte tilsatt parfyme, og kan virke forstyrrende for den naturlige balansen i underlivet. I tillegg puster ikke truseinnlegg på samme måte som bomullstruser gjør.

Bruker en truseinnlegg med parfyme sier det seg slev at det vil virke forstyrrende. Parfyme har ikke noe i underlivet å gjøre.

Endret av Liquorice
AnonymBruker
Skrevet

At du i det hele tatt tenker på at du kunne legge ut bilde for å vise, får meg til å grøsse. Det finnes grenser. Gå til legen din/gynekologen og finn ut av det. Ingen kan fortelle deg hva du evt. feiler på nett.

Anonym poster: f88f2aa187c43d528730611830dccb46

Hahaha! Nei, skrev det fordi det ble så mye fokus på utseendet, at jeg ventet meg nesten at neste spm skulle være et bilde. Eller enda verre, en prøve sendt ut i posten til nysgjerrige KG-brukere :hoho:

Neida, du skal slappe helt av. Vurderte aldri å legge ut et slikt bilde, om det var det du var redd for ;)

Har du merket deg om det er en sammenheng med mengden utflod og eggløsning?

Jeg har nemlig alltid hatt veldig mye mer utflod rundt eggløsning enn ellers i perioden, og selv etter at jeg begynte på p-piller, har jeg hatt ekstra utflod midt mellom to pillefrie uker.

Du kan også ha fått en ubalanse i bakteriefloraen i skjeden av en eller annen grunn. Ta en tur til lege eller gyn og sjekk om alt er som det skal være :)

Ja det kan stemme, alltid hatt mer utflod rundt eggløsning. Men da aldri så mye som de siste gangene, må innrømmes. Så en aldri så liten ubalanse er nok en god forklaring. Takk for svar :)

Nei si det, husker ikke hvem som nevnte dette. Men det har selvsagt ikke noe med dette å gjøre, men at det blir mindre luftig der. Mer fukt og større sjanse for oppgraderinger til faktiske problemer i floraen.

Tror jeg hadde tatt en telefon til legen med et slikt problem.

Hmm. Liker ikke tanken på å ringe en lege for dette.. Tror jeg lar det gå en tid først, og se om dette går over. Ikke alltid vært sånn.

Det kan være sant, men mine innlegg er ikke parfymerte. Tror ikke jeg har sett så mange innlegg være det (evt luktet), så det er kanskje ikke så utbredt? Vet ikke hva som finnes i utvalget i butikkene da..

Det siste der er sant, og derfor skal det være smart å bruke innlegg så lite som mulig.

Hæ? Melk?? Dersom du har melk i trusa bruker du den på feil kroppsdel altså.

Morsom du :skratte:

Brukte "melk" som en hjelp til å beskrive at utfloden ikke minnet om tynn væske, som f.eks. melk.. :P

AnonymBruker
Skrevet

Pst! Jeg ville ikke få et pekepinn på hva som feiler meg, men høre om noen flere hadde opplevd lignende- og hva evt DE fant ut var problemet.

:vetikke:

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det slik nå!! 

Aldri opplevd maken! Tyntflytende og såpass mye og rennende at jeg blir våt gjennom trusa. :raven: men det lukter ingenting. Mistenker at det er eggløsning. Vet dette er en gammel tråd, men den kom opp når jeg googlet og tenkte jeg kunne prøve lykken her.  Fant du kanskje ut av hva det var? :ac: Ps: jeg er 24 år. 

Anonymkode: a4f85...851

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er en greie i 24 års alderen. 

Anonymkode: a4f85...851

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...