AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Hei! Jeg skulle begynt på nytt pillebrett etter en uke med Sukkerpiller. Glemte helt at forrige brett var siste brett, så nå sitter jeg her.: pleier vanligvis ta de rundt 21-2300 om kvelden. Hva skjer når jeg da begynner på Nytt pillebrett imorgen - en dag over? Skal jeg ta to i morgen, eller bare holde meg til en? Og nå regner jeg med at sex er uaktuelt? Takk for svar:) Anonym poster: e53a0c05c15a9f00e64b90ec77f015b1
Minya Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 (endret) Det hjelper ikke å to piller, så kast den første og ta den andre på det nye pillebrettet slik at du ikke får forskyvet mensenuka med mindre du ønsker å bytte første blødningsdag. Sex er ikke uaktuelt, men bruk kondom de første sju dagene av dette brettet for sikkerhets skyld. Vær forberedt på at du kan spotte litt pga forsinket pille, som regel går det greit, men i tilfelle du plutselig begynner å spotte så er det helt normalt når du har glemt en pille slik som nå. Edit; Nå kommer det jo også helt an på når du kommer deg til apoteket og får hentet nye piller, men du kan også ta første pille på brettet i morgen tidlig, innen klokka åtte, og så ta pille nummer to på kvelden. Men for sikkerhets skyld bør du likevel bruke kondom den første uka. Endret 19. mars 2013 av Minya
blueberries Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Det sto i heftet mitt at om jeg glemte en pille skulle jeg ta den så fort jeg husket det, selv om jeg måtte ta to piller. Det lønner seg å lese infoheftet
Gjest avocadoen Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Kommer an på hvilket merke du har om du skal ta to piller. Jeg går på microgynon og skal ta to dagen etterpå om jeg glemmer en. Dette står i infoheftet, har lest det på internett og min lege har sagt det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå