AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Skal kanskje begynne å studere i år. Som titelen sier drikker jeg ikke alkohol. Det er ikke på grunn av religiøse grunner (jeg er ateist), men det er fordi jeg ikke liker effekten av alkohol. Egentlig liker jeg ikke å være rundt fulle folk, men må vel regne med det når jeg begynner å studere Det kan jeg leve med! På videregående ble jeg alltid utelatt fra fester og alt som kunne vært gøy fordi jeg ikke drikker. Ble ikke så godt kjent med folk fordi mye av det sosiale skjedde når alkohol var involvert, og jeg hadde et svært kjedlig tenåringsliv siden jeg brukte alle helger og ferier hjemme på sofaen Tror du at det vil påvirke meg på samme måte som det gjorde da jeg gikk på videregående? Jeg vil virkelig ikke gjennomgå det samme og bli sett på som kjedlig. Jeg vil ha det gøy, gjøre dumme ting, besøke barer og alt annet som studenter vanligvis gjør. Anonym poster: 91b379251492716b633801d691ed765e
oreokake Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Kan ikke se at det er et problem Så lenge du ikke gjør en stor sak ut av at du ikke drikker, blir du nok inkludert så lenge du selv vil :-) Har et par venner som ikke drikker selv, men de blir da alltid invitert på fest. Er nok mange som er redd for å bli litt dømt av den som er edru, pluss at du husker jo alt neste dag. I studentlivet finner du uansett alle typer mennesker, så det skal nok godt gjøres å ikke treffe noen du passer godt sammen med, edru eller ei. 2
Løvefrøken Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Jeg tror det vil avhenge litt av deg som type jeg. Hvis du gjør et stort nummer ut av det, og snakker om det til folk, så vil du kunne risikere å bli utelatt, hvis du derimot likevel klarer å møte opp og ha det morsomt, så vil du nok bli invitert oftere også... 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Jeg tror det vil avhenge litt av deg som type jeg. Hvis du gjør et stort nummer ut av det, og snakker om det til folk, så vil du kunne risikere å bli utelatt, hvis du derimot likevel klarer å møte opp og ha det morsomt, så vil du nok bli invitert oftere også... Nei da, jeg skal ikke gjøre et stort nummer ut av det. Det er ikke som jeg skal gå rundt og fortelle folk at jeg ikke kan bli med til ''ditt og datt'' fordi jeg ikke drikker. Er bare så skeptisk til å fortelle folk at jeg ikke drikker fordi det er så normalt å gjøre det. Jeg kan jo tvinge meg selv til å drikke et glass med alkohol hver gang jeg går ut og bare la vær å si at jeg ikke drikker. Anonym poster: 91b379251492716b633801d691ed765e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Kan ikke se at det er et problem Så lenge du ikke gjør en stor sak ut av at du ikke drikker, blir du nok inkludert så lenge du selv vil :-) Har et par venner som ikke drikker selv, men de blir da alltid invitert på fest. Er nok mange som er redd for å bli litt dømt av den som er edru, pluss at du husker jo alt neste dag. I studentlivet finner du uansett alle typer mennesker, så det skal nok godt gjøres å ikke treffe noen du passer godt sammen med, edru eller ei. Kommer ikke til å gjøre en stor sak ut av det. Jeg vil bare ha det gøy fordi livet er så kort. Anonym poster: 91b379251492716b633801d691ed765e
Miah Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 Jeg vet det ofte lages så stor deal ut av at studenter visstnok drikker så mye, men jeg og vennene mine har veldig sjeldent tid. Jeg har gått ut tre ganger totalt siden jeg begynte på universitetet i fjor. I fadderuken er jo det en del, og det er der mange ofte møter sine videre studievenner, men så lenge du er åpen og med på festen uansett om du ikke drikker, så burde det gå fint. Folk åpner seg mer når de drikker, og for å ikke falle av må du i det minste gi mye mer av deg selv enn du normalt gjør. Men fint? Jadda, det går helt fint! Dra vennene dine med på fjellturer og filmkvelder, er i tillegg mye mer kjekt enn å henge på et slibrig utested.
Gjest Errata Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 Et tips om du sliter med å finne tonen fordi du føler deg utefor på fest er å melde deg inn i en studentorganisasjon som passer dine interesser. F.eks. en friluftsgruppe om du liker å gå tur, eller debattorganisasjon om du kan tenke deg å være med å organisere debatter og møter. Mye å velge mellom, og selv om du også her vil delta på fester med drikking, blir du også kjent med folk utover selve fyllasituasjonen.
Topplue Skrevet 19. mars 2013 #8 Skrevet 19. mars 2013 Jeg har flere ganger vært på fest og ikke drukket alkohol, men ingen har kommentert det. Hvis folk spør om jeg vil ha påfyll så svarer jeg "nei takk jeg har med egen drikke". Jeg tror faktisk noen av vennene mine ikke vet at jeg er avholds. Det er ingen grunn til å lage oppstyr, det er mer normalt å være avholds enn mange tror.
Harlequin Skrevet 19. mars 2013 #9 Skrevet 19. mars 2013 Tror det blir litt hva du gjør det til! Sleng deg med på alt som skjer i fadderuka og ha det gøy. Vi hadde to stykker i faddergruppa som ikke drakk, men det var virkelig ikke noe problem - de var med, hadde det gøy og er fortsatt med på det meste nå, både ut på byen og hva vi nå enn ellers finner på. Og det med at det er så mye fyll i fadderuka. Greit nok, folk drikker, men jeg fikk i alle fall inntrykk av at flatfylla ikke var målet. Folk fikk i seg et par øl og ble litt mer snakkesalige, noe som fungerte helt utmerket med tanke på at alle var nye for hverandre og litt sjenerte. Det blir nok ikke noe problem skal du se!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 Jeg har flere ganger vært på fest og ikke drukket alkohol, men ingen har kommentert det. Hvis folk spør om jeg vil ha påfyll så svarer jeg "nei takk jeg har med egen drikke". Jeg tror faktisk noen av vennene mine ikke vet at jeg er avholds. Det er ingen grunn til å lage oppstyr, det er mer normalt å være avholds enn mange tror. Det er bra å vite!Jeg tenker at kanskje jeg burde ikke nevne at jeg er avholds. Det blir kanskje bedre om jeg bare tar en drikke når jeg er ute og stopper der. Anonym poster: 91b379251492716b633801d691ed765e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 Et tips om du sliter med å finne tonen fordi du føler deg utefor på fest er å melde deg inn i en studentorganisasjon som passer dine interesser. F.eks. en friluftsgruppe om du liker å gå tur, eller debattorganisasjon om du kan tenke deg å være med å organisere debatter og møter. Mye å velge mellom, og selv om du også her vil delta på fester med drikking, blir du også kjent med folk utover selve fyllasituasjonen. Det skal jeg definitivt gjøre. Vil jo ikke bare bli kjent med folk via fest og det er alltid greit å møte folk med like interesser Anonym poster: 91b379251492716b633801d691ed765e
Gjest sophia21 Skrevet 19. mars 2013 #12 Skrevet 19. mars 2013 Har en venninne som ikke drikker alkohol, men hun ser ikke ut til å ha problemer med å få venner. Hun er sosial og utadvendt, og er med på alle slags arrangement og fester. Så om du klarer det uten alkohol innabords bør det ikke være noe problem:) Tror man er litt mer voksen på universitetet slik at det er mer normalt med variasjoner der enn på vgs.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #13 Skrevet 19. mars 2013 Tror det blir litt hva du gjør det til! Sleng deg med på alt som skjer i fadderuka og ha det gøy. Vi hadde to stykker i faddergruppa som ikke drakk, men det var virkelig ikke noe problem - de var med, hadde det gøy og er fortsatt med på det meste nå, både ut på byen og hva vi nå enn ellers finner på. Og det med at det er så mye fyll i fadderuka. Greit nok, folk drikker, men jeg fikk i alle fall inntrykk av at flatfylla ikke var målet. Folk fikk i seg et par øl og ble litt mer snakkesalige, noe som fungerte helt utmerket med tanke på at alle var nye for hverandre og litt sjenerte. Det blir nok ikke noe problem skal du se! Det er veldig sant. Før har jeg vært den personen som ikke blir med på noe fordi jeg ikke drikker alkohol, men nå skal jeg ikke la det være sånn. Skal prøve å ha det gøy Jeg kommer til å bli kjempe nervøs før fadder uken. Tror at jeg skal drikke litt når vi er ute bare for å bli kvitt nervene. Takk for hjelpen Anonym poster: 91b379251492716b633801d691ed765e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #14 Skrevet 19. mars 2013 Tror man er litt mer voksen på universitetet slik at det er mer normalt med variasjoner der enn på vgs. Det er sant! Jeg ser veldig fram til det. Fikk nok av umodne klasse kamerater. Anonym poster: 91b379251492716b633801d691ed765e
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #15 Skrevet 14. april 2022 AnonymBruker skrev (På 19.3.2013 den 15.50): Det er sant! Jeg ser veldig fram til det. Fikk nok av umodne klasse kamerater. Anonym poster: 91b379251492716b633801d691ed765e Hvordan gikk studietida da? (Hvis du fortsatt er på kg da ) Anonymkode: 0adcc...58e
AnonymBruker Skrevet 14. april 2022 #16 Skrevet 14. april 2022 Jeg lurer også på det, og forresten så er drikking for tapere. Anonymkode: a7101...c99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå