Gå til innhold

From fat to fabolous


Luthienne

Anbefalte innlegg

Da var man endelig i gang da..? Tar tak i livet mitt for første gang siden sykdommen, rett og slett fordi jeg ikke er lykkelig. Jeg er feit. Jeg kan finne mange ting å skylde det på, men når alt kommer til stykket er det fordi jeg gav opp. Gav opp på livet, å være lykkelig, å være gla. Men nå, etter fem år med sykdommen, har jeg innsett at jeg faktisk kan leve! Ikke like lenge som de fleste andre, ikke like aktivt som jeg vil. Men jeg kan være lykkelig. Og lykkelig skal jeg bli. Dette er starten :)

Jeg er 25 år gammel. 170 cm høy og 104,5 kg. Jeg har veid 114 på det verste, og gjorde vel egentlig ingenting for å gå ned i vekt. Skiftet medisiner.. Det er vel det eneste.

Fem år siden fikk jeg en sykdom, som ødela alt. Alle fremtidsplaner, alle gleder. Livsgnisten forsvant. Måtte begynne med cellegift, kortison, immundempere, sterke smertestillende hver dag. Å kjenne kroppen din gi opp på deg.. Dag etter dag. En følelse jeg ikke unner noen. Ting som man før tok for gitt, som å klare å kle på deg om morgenen. Klare å åpne melkekartongen. Gå tur med hundene. Pluttselig krever alt lang tid og mye fokus. Hvem orker da tanken på å trene? Jeg datt inn i en depresjon, der jeg bare synes synd på megselv. Bare trøstespiste og lå på sofaen.

Hvorfor forandre ting nå? Vel.. jeg har verdens mest fantastiske samboer. Som nå har invitert meg på ferie i sommer. Til Island. Det har alltid vært en stor drøm for meg, vår første reise sammen! Men.. Jeg vil ikke sitte å se tilbake på bildene, og istedet for å se den fantastiske reisen vi hadde.. Så kommer jeg bare til å se meg selv.. Feit. Stygg. Og det skal ikke skje!

Jeg har 4 mnder.. 4 mnder til å legge om livsstilen min. Klarer ikke noen "slankekur", ser ikke vitsen. Hvis jeg skal få til dette, må det være varig. Noe man kan leve med i lengden. Denne dagboken vil forhåpentligvis hjelpe meg på veien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for den Wei Wei! Heh, det kommer til å trenges et par heiarop for å få til dette.. Men hittil har ting gått veldig greit synes jeg. Nesten litt for bra? Nesten som jeg tror at dette går for lett. At jeg ikke jobber hardt nok. Men vi får se :)

Kommer til å ligge på et kcalbudsjett på 1700 kcal, men tillate meg mer på lørdagskvelden om jeg føler for det. Har satt som mål å gå en tur hver dag. Formen får diktere hvor langt, men om jeg klarer 30 min hver dag, er jeg overlykkelig! Har også sett meg ut et helt lett styrkeprogram jeg har som mål å gjennomføre 3 ganger i uka.

Har bestemt fast veie/måledag på fredag morgen, da dette passer meg best.

Skal legge ut litt bilder nå, må bare finne noe å sette laptoppen på så jeg får med hele meg.

Uke 1

Vekt: 104,5 kg

Midje: 95 cm

Hofter: 122 cm

Bryst: 113 cm

Lår: 73 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ingen kommentarer på hvor forferdelig jeg ser ut.. Legger ut desse bildene for min egen skyld, så jeg skal kunne se fremgangen bedre. Håper at folk som tilfeldigvis er innom her er voksne nok til å ikke komme med slemme kommentarer.

Uke 1

image201303240003.jpg

image201303240004.jpg

Endret av Luthienne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, ja følte meg ganske usikker når jeg gjorde det, men jeg tror det var lurt. Trenger noe som bare stirrer på meg når jeg trenger motivasjon imens jeg sitter med dataen.

Føler at kosthold-delen går ganske bra altså.. Ligger på det jeg skal, og i dag endte jeg på 1350 kcal, var faktisk mett. Lagde kylling og wokkede grønnsaker til middag, og det er jo svært kcal-fattig :) Har begynt å bake brød med mye grovt mel og hele korn og kjerner. Metter kjempelenge og har samme kcalmengde som kjøpebrød.

Fikk ikke akkurat trent i dag, da kroppen ikke er helt med, men gikk tur med hundene i 30 min (forholdsvis bratt bakke) så jeg fikk i alle fall beveget meg litt! Føles rart å si det, men jeg gleder meg til fredag. Gleder meg til å veie meg, for jeg kjenner allerede etter 1 uke at klærne sitter litt løsere.. Er det mulig da?

Skal prøve å ikke snikveie meg.. Men det blir vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...