Gå til innhold

Homofili

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid vært familie/bestevenn for hverandre. Når jeg trenger hjelp går jeg til han, det samme gjør han. Vi pleier å finne på noe sammen på fredager enten kino eller noe så teit som jogging. Jeg tenker at ettersom fyren viker veldig viktig for han, så kommer det å være noe rart mellom oss, hvis jeg ikke snakker med han også. Han er alltid hos han og de studere sammen. Skall jeg la det ligge eller skal jeg be han invitere han på kino på fredag ?

Anonym poster: cb969063a2b157d439864eef8daa341d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på kino, bli kjent med typen og oppfør deg helt normalt mot din bror.

Husk at søsken er jo noe av det kjæreste du kan ha, og å la noe så lite viktig som legning ødelegge forholdet deres er idiotisk.

Virker som at en del norske muslimer ønsker noen av de gamle tankene/ideene vekk. Og da er det dere, de unge som må stå opp for dere å si at slik vil vi ikke ha det lengre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok broren til TS ville vært lettet over å slippe kontakt med en sånn familie. Hva får broren ut av familiemedlemskapet? Og hva får han tilbake, en rekke mennesker som utgir seg for å stå ham nære men ikke aksepterer ham slik han er.

Anonym poster: 14ed9829bf20f474bb0c57cc137e192b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i sjokk. Jeg var i dag i broren min sin leilighet og så han kline med en gutt. Er sjokka og litt irritert på meg selv for jeg gikk bare inn, ringte ikke på døren, ettersom han ikke pleier å låse døren. Hvordan skal jeg forholde meg til dette. Eg tror ikke det er noe nytt heller ettersom han fyren han klinte med er klassekameraten hans fra vidergående. Jeg kjørte med engang vekk og har ikke snakket med han siden. Han har sent meg meldinger i hele dag. Eg vett ikke ka eg ska tenka. Det eneste eg tenke nå e få orden på hodet mitt, slik at når eg snakke med han, er jeg rolig og ikke sjokka i hvertfall. Eg mene ka ska eg sei te han. me kommer fra en muslim familie og er somalier. Homofili har vært en sak vi ikke snakker om, kommer det en sak om homofile blir det skrudd av og lav mumling

om at de kommer til helvetet fra mor. Og at de er kvinner og mye annet dritt. Og nå er minn bror homo, eller bifil eg håper for han del at han bifil. Faen og skal jeg si til han når vi møtes. Eg 20 og han er 22 me har Alltid vært ærlig med hverandre.

Det er ikke broren din som har et problem, men deg og familien din og de forskrudde oppfatningene deres. Dere lever i Norge, og her er det lov til å være homofil, og attpåtil like bra som å være heterofil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok broren til TS ville vært lettet over å slippe kontakt med en sånn familie. Hva får broren ut av familiemedlemskapet? Og hva får han tilbake, en rekke mennesker som utgir seg for å stå ham nære men ikke aksepterer ham slik han er.

Hva vet du om det? Hvet du hva bryting med familien innebærer. Det er ikke noe å ta lett på. Spesielt ikke hvis du har vokst opp i en veldig familie orientert miljø. Skal han nå bryte kontakt med alle somaliere som ikke akseptere han? Isåfall vill det ikke være noen igjen. Og de som blir igjen blir dømt de og, så den risikoen tar de ikke

ikke alle norske er så tolerante du skal ha de til heller.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke den religiøse aspekte jeg tenker på. Det er ikke alt i koranen jeg tror på eller praktiserer. Men det er vanskeligt forandre tannkemønster. Både han og jeg har vokst opp i et hjemm der helvetet og himmelen har vært en virkelig bekymring/redsel. Uansett så er det ingen av oss som forhold oss mye til mor ettersom hun kan være litt ustabil og ekstrem i sin syn. Vi er 5 søsken der vi to har flyttet ut. Og av de andre er den en som er prosessen, mens de to minste er i barne/ungdomskole. Siden der er stor sprang i alder mellom oss og fordi foreldrene våre er slik som de er. Har vi alltid passet på hverandre. Spesielt broren min ettersom han er elds har han vært mer som en foreldre til de tre andre og jeg har alltid vært den som beroligegjør mor når hun klikker. Poenget er, jeg er sikker på at uansett hvor fucka får familie er, er han glad i oss. Og 'bryter'han med oss er det syn i han, men også de minste som ennå har mangen år igjen før de er myndige.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Innlegg med ensidig meningspåvirkning er fjernet.

Alice i Eventyrland, mod

Endret av Alice i Eventyrland
Gjest Peekå
Skrevet

Det er ikke broren din som har et problem, men deg og familien din og de forskrudde oppfatningene deres. Dere lever i Norge, og her er det lov til å være homofil, og attpåtil like bra som å være heterofil.

Utrolig intolerant og stygt innlegg. Rapportert. Du lever i Norge, og her er det faktisk lov å ha en annen religion enn flertallet. Trekk nisselua di litt lenger ned, din rasist.

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig intolerant og stygt innlegg. Rapportert. Du lever i Norge, og her er det faktisk lov å ha en annen religion enn flertallet. Trekk nisselua di litt lenger ned, din rasist.

Det er det slett ikke. Det er basert på verdier vi har i det Norske samfunn, verdier som går ut på at blant annet kjønn og legning ikke minsker verdien et menneske har. De er orientert mot mennesket og har ingenting med religion eller rasisme å gjøre. Om en lar religion påvirke synet en har på menneskers verdi, så har man et problem, hvertfall i Norge. Takk og lov for det.

• Liker 1
Skrevet

For en premiedust du er. Å fordømme skrudde holdninger er ikke i nærheten av å være rasistisk. Dette går på holdningene og det forvridde og fordømmende menneskesynet spesielt muslimer har, men også andre religioner.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

For en premiedust du er. Å fordømme skrudde holdninger er ikke i nærheten av å være rasistisk. Dette går på holdningene og det forvridde og fordømmende menneskesynet spesielt muslimer har, men også andre religioner.

Vel, hva kan man si, kulturmarxistisk forræderi er høyaktuelt!

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden spurte jeg broren min om han har fått seg dame eller har noen i sikte, da jeg aldri hadde hørt at han hadde hatt dame, til svar fikk jeg "nei jeg har fått meg type!". Jeg ble bare glad jeg, endelig hadde broren min fått seg kjæreste!!!! Han sa at han er bifil, ikke homofil, men å velge noen av samme kjønn er jo overraskende. Ja jeg ble overrasket, men det er min lillebror så hvorfor skal jeg nå hate han? Uansett hva han gjør så kommer jeg til å være glad i han, om han dreper noen så kommer jeg ennå til å være glad i han, selv om jeg ikke kan tilgi han for drap.

Mine foreldre ble ikke like glad da de er kristne, men de gjorde ikke noe stort ut av det, bare fortsatt livet som før. De avviste han ikke, fordi det er sønnen deres som de elsker.

Drit i at han har en guttekjæreste, tenk heller "jippi min bror har en kjæreste" og vær glad på hans vegne.

Anonym poster: 951037c3a296a37a57fab8de499a24af

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er det slett ikke. Det er basert på verdier vi har i det Norske samfunn, verdier som går ut på at blant annet kjønn og legning ikke minsker verdien et menneske har. De er orientert mot mennesket og har ingenting med religion eller rasisme å gjøre. Om en lar religion påvirke synet en har på menneskers verdi, så har man et problem, hvertfall i Norge. Takk og lov for det.

Jeg må bare svare deg.. Det er ikke så lenge siden det ikke var lov å være homofil i Norge og at lesbiske ikke fikk lov til å bli gravide med hjelp av donorsæd. Surrogati er fortsatt ikke lov her i Norge så homofile har ikke samme mulighet som lesbiske. At dette ikke er/var lov tror jeg har noe å gjøre med de kristne prinsippene som fortsatt er ganske viktige i Norge. Norge er jo bygd på kristen moral og bibelen. Nå har det blitt mye mindre og i dette tilfellet er det jo bra. Men noen andre land/kulturer har ikke kommet så langt enda og mener fortsatt at homofili er noe fra djevelen. Siden Norge har vært der selv syns jeg at vi må vise forståelse for det, selvom vi ikke er enig i det nå lenger. Jeg er absolutt ikke i mot homofili (jeg er lesbisk selv) men jeg skjønner at det er veldig vanskelig for somalske familier å finne ut av at en bror eller sønn er homofil. De har hørt hele livet at homofili er feil og en synd og i tillegg er de redde for hva andre i samfunnet vil si om dem. I tillegg kan TS risikere å bli kastet ut av familien hvis hun velger å støtte broren sin. Det er ikke lett. Akkurat slik var det i Norge for en del år siden. Så i stedenfor å kalle TS for fordomsfull og kalle henne for alt mulig så går det an å vise forståelse for hennes situasjon.

Endret av marielle171

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...