AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Jeg selv har fått for gratis til prøve,men vet ikke hva det koster ennå. Hvilke for bruker dere,og hva koster det? Hvor mange kg er det i sekken, og hvor ofte kjøper dere? Hvor stor andel fett og proteiner er det i foret? Kjøper dere noe annet i tilegg? Eks hundepølse? Noe annet? Anonym poster: 21d71add0c53a1d7fe19cc9460593e23
Rubies_ Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Bruker noe som heter Hils Science Plan, eller noe sånt. Kjøper hos veterinæren. Koster rundt 400 kroner for 7 eller 10 kg? Husker ikke akkurat hvor mange kilo det var. Har en hund på under 10 kg, så bruker fòret tilpasset den vekta. Har ikke sjekket hvor mye proteiner det er og sånn. Fikk det anbefalt av dyrelegen for litt siden, så har nettopp begynt å kjøpe det.
Gjest FiskenBlub Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Vi fôr av merket Troll ekstrem, posene er på 20 kg for 500 kr. Vi kjøper hos en privatperson som kjøper en hel palle med det,så vet ikke prisen i butikk. Vi har tre hunder og tror vi kjøper ny hver 4.-6. Uke ikke helt sikker. Veldig fornøyd med det fôret, vetrinæren sa også at det er bra fôr. Til valpen kjøper jeg 14 kg sekker til 545 kr av merket Josera Kids. Han begynte på det for 2 dager siden så har ikke så mye å si om det enn at pelletsene er utrolig store og må bløte maten så han ikke dør kjøpt det på nettdyret.no, praktisk med gratis frakt. Er vel 12% fett i det og mistenker at det er for lite... Ellers får hundene våres kjøtt, bein og noen ganger våtfôr en gang i blant, men dette er ikke nødvendig.
LovelyMonroe Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Sportsmans pride! Veeeeldig bra for, og MYE MYE billigere enn mye av det andre foret. Er på lik linje, eller egentlig bedre enn Royal Canin etc.. har gått på både det og div anna for men hunden trives best på dette vi har nå. Bestiller det sammen med noen i sånn brukshundklubb og får det kjempebillig, ca 260,- for en sekk på 15 kg!!!!! Og den varer i tillegg leeeeeenge. Har stor hund også! Superfornøyd!!! http://www.sportsmanspride.net/
LovelyMonroe Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 Og ja, hvor lenge det varer.. hmm.. kjøper jeg 5-6 sekker varer det i 6-8 mnd!! ( og kommer på sånn 1500,- eller noe tilsammen for alt, BILLIG for kvalitetsfor!!!) Kjøper jo med mange så de kjøper flere paller, men foret er billigere enn de andre likevel i butikk tror jeg, men lurt å kjøpe av slike forandlere/privatpersoner rundt i den byen du bor i feks
Steele Skrevet 18. mars 2013 #6 Skrevet 18. mars 2013 Her går det bare i Vom og Hundemat. Kjøpte sist 4 stk 5kg pølser og betalte ca 390,- til sammen. Er virkelig et fòr å anbefale, bedre og billigere enn hvilket som helst tørrfòr. Men man må ha fryser for å oppbevare, og kan være litt søl når man skal dele opp. Finnes dog i 0,5kg pølser også, som er mer hendig men litt dyrere. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #7 Skrevet 18. mars 2013 Her går det bare i Vom og Hundemat. Kjøpte sist 4 stk 5kg pølser og betalte ca 390,- til sammen. Er virkelig et fòr å anbefale, bedre og billigere enn hvilket som helst tørrfòr. Men man må ha fryser for å oppbevare, og kan være litt søl når man skal dele opp. Finnes dog i 0,5kg pølser også, som er mer hendig men litt dyrere. Skulle gjerne ha brukt det, men da vi prøvde å vende vår hund til det så endte det opp med at han gikk rett ut og kastet opp igjen all maten han hadde spist. Tok bare bittelitt og blandet i hans vanlige fór, men ikke var han særlig interessert i det (jeg trodde jo det skulle være godt ), og han kastet opp alt sammen hver gang vi prøvde. Etter 6-7 dager stoppet vi. Jeg deler bare fordi vi følte oss veldig alene om å ha en hund som ikke tålte/taklet V&H, selvom jeg har hørt om et par andre med samme reaksjon i ettertid. Men flott for dere det funker for Anonym poster: 0ae4cff535277e664bbe77d0812b1dae
Nio Skrevet 19. mars 2013 #8 Skrevet 19. mars 2013 Bruker orijen regional red, 38% protein og 18% fett. 75% kjøtt og null korn... 949kr for 13,5kg. Hun får litt frysetørket vom i tillegg siden hun sliter med å holde vekten oppe, mye morsommere å løpe og leke enn å spise... Orijen er det hun har sett best ut på.
FantasDick Skrevet 19. mars 2013 #9 Skrevet 19. mars 2013 Fôrer på V&H valpefôr. Protein 29% av omsettelig energi, fett er jeg litt usikker på. Vi bruker pølser på 1 kg, da vi ikke får tak i større her i området. 22,- pr. kg. om jeg ikke husker helt feil? Hunden får ca. 600 gram om dagen.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 u/d fra Hills. Veldig populært. Spesialfor. Anonym poster: 51f3228454a4f2d00268782d0af00317
Steele Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 Skulle gjerne ha brukt det, men da vi prøvde å vende vår hund til det så endte det opp med at han gikk rett ut og kastet opp igjen all maten han hadde spist. Tok bare bittelitt og blandet i hans vanlige fór, men ikke var han særlig interessert i det (jeg trodde jo det skulle være godt ), og han kastet opp alt sammen hver gang vi prøvde. Etter 6-7 dager stoppet vi. Jeg deler bare fordi vi følte oss veldig alene om å ha en hund som ikke tålte/taklet V&H, selvom jeg har hørt om et par andre med samme reaksjon i ettertid. Men flott for dere det funker for Anonym poster: 0ae4cff535277e664bbe77d0812b1dae Det er ikke alle hunder som liker eller tåler all slags for dessverre, og det er bra å dele erfaringer. Første gang jeg har hørt at noen ikke liker/tåler dette foret, og blir sikkert ikke siste heller.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #12 Skrevet 19. mars 2013 Bruker Science plan på begge hundene. Minste har selvfølgelig valpepakka fram til ett år mens eldste har pakka for hunder mellom 1-6 år. Begge har middels små poser på 3 kg eller hva det står på pakka. Men vi snakker om Jack Russell her, og ingen av de spiser så mye av gangen, så pakka varer i omtrent 3-4 måneder. Om morgenen får de tørrforet fra science plan og om kvelden får de vom/våtfor fra science plan eller et annet merke som heter Brit Boutiqoes eller noe. Husker ikke helt navnet. Men som regel er det merket science plan jeg bruker på hundene Min eldste har lenge slitt med å få fylte analkjertler når hun spiser tørrfor, dessuten er hun ikke så glad i det, emn hun kan jo ikke bare få vom. Så harprøvd ut alle slags tørrfor for å se hvem hun reagerer best på. Anonym poster: cbeb28977ea48d6f2f81ca4557d62fae
Gjest Skrevet 19. mars 2013 #14 Skrevet 19. mars 2013 Vom & hundemat her! Er vel 150 for ti pølser, så for 5 kilo! Venter på å få bygd ut, da blir det egen fryer til bikkja og kjøper dermed 20 kg's blokkene og deler de opp selv! Men V&H brukte jeg lang tid på å vende han til, fikk han for mye så kastet han opp som din gjorde!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #15 Skrevet 19. mars 2013 Vom & hundemat her! Er vel 150 for ti pølser, så for 5 kilo! Venter på å få bygd ut, da blir det egen fryer til bikkja og kjøper dermed 20 kg's blokkene og deler de opp selv! Men V&H brukte jeg lang tid på å vende han til, fikk han for mye så kastet han opp som din gjorde! Problemet er at vi ikke snakker mye, et par spiseskjeer på det meste, dessverre. Og vi prøve også å redusere etter reaksjonen den første dagen, men det hjalp ikke. Når han i tillegg ikke var særlig interessert i fôret så var det greit å gi opp med en hund som alt var matlei. Men det er jo trist, for vi hadde jo forhåpninger til dette fôret som alle skrøt slik av Anonym poster: 0ae4cff535277e664bbe77d0812b1dae
Sprinkles Skrevet 19. mars 2013 #16 Skrevet 19. mars 2013 *mine innlegg* Kunne dere kanskje også notert ned hvilken rase dere har? :-)
Gjest pærecider Skrevet 20. mars 2013 #17 Skrevet 20. mars 2013 (endret) Bruker Eukanuba for små hunder så langt. Var så heldig at jeg fikk en 15 kg pose rett på døra for rundt 500 kr (animail, samt en groupon kupong) Men vurderer å skifte over til Orijen, har hørt mye bra om dette foret. Og jeg har en italiensk mynde og en engelsk toy terrier. Endret 20. mars 2013 av pærecider
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #18 Skrevet 20. mars 2013 Jeg har to JRT, etter mye prøving funker de best på Hills, for pels og kjøpt hos veterinær. Også blander jeg gjerne annet kvaltitesfôr oppi det. Anonym poster: d2be1dd8ae9d7dddf4a0df5b95ae95fb
Chiqette Skrevet 20. mars 2013 #19 Skrevet 20. mars 2013 Hvilke for bruker dere,og hva koster det? Vi bruker vm og hundemat, og betaler 290kr for 20kg. Hvor mange kg er det i sekken, og hvor ofte kjøper dere? 20 kg, og den holder ca 20 dager. Har en hund på nå 40kg, men som kan veie 50-60 kg i voksenvekt, og er fremdeles i voksefasen. Hvor stor andel fett og proteiner er det i foret? Litt usikker på prosentvis andel i foret. Kjøper dere noe annet i tilegg? Eks hundepølse? Noe annet? Vi forer på mye annet rått ved siden av, kylling, lam, kalkun, fisk, koteletter osv.
skruf Skrevet 20. mars 2013 #20 Skrevet 20. mars 2013 Vi bruker ProPlan for store hunder. En sekk koster 560kr, er 30kg og varer i ca 1mnd. Kjøper av en privatperson som driver med hunder. Har en berner sennen på ca 46kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå