Gå til innhold

Hva slags prevensjon bruker du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke helt sikker på at dette er riktig sted å sjekke, men vi får prøve likevel :icon_lol:

Jeg lurer egentlig bare på hva slags prevensjon du bruker? er du fornøyd? Hvor lenge har du gått på det du bruker? Har prøvd å søke etter lignende tråder, men finner bare gamle tråder.. (fra 2010 typisk..)

Selv så har jeg brukt p-piller (Yasminelle? Likte de ikke. Microgynon, likte de ikke. Og Cerazette, disse er jeg fornøyd med) Jeg er nå på jakt etter ny prevensjon. det hadde sikkert vært lettere å bare gått til legen og snakket med han, men jeg tenker at det er greit å få erfaringer fra noen som faktisk har gått på de. Grunnen til hvorfor jeg vil slutte på p-piller er det at jeg glemmer å ta de og at jeg aldri blir våt når jeg og kjæresten holder på, veldig irriterende..

Lurer på å begynne på p-stav, men jeg er litt usikker. Er i et fast forhold nå så vil jo gjerne ha noe jeg kan "stole på". Ikke blødninger her og der, passer alltid dårlig.

Sååå, noen tanker?

Anonym poster: d6f9a195d8214f174fce5c387c8f350d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er personlig lite fan av hormonbasert prevensjon, men var relativt fornøyd med p-ringen jeg brukte noen år tilbake (nuvaring eller hva det nå het). Praktisk å bare måtte huske å ta den ut etter 3 uker og sette inn igjen ny en uke senere. Den hadde også veldig lave hormondoser.

Jeg ville aldri satt inn p-stav fordi jeg vil selv være i kontroll over hva jeg får i meg og fordi mange opplever at det tar lang tid å komme tilbake i syklus etter at den er tatt ut.

Nå så bruker jeg lady-comp og er veldig fornøyd. Null sjanse for blodpropp, null endring i sex-lyst, full kontroll over min egen syklus og jeg kan bestemme meg fra en dag til den neste at vi nå kan starte med prosjekt baby uten å måtte først slutte på prevensjon etc.

Anonym poster: 269f8fdf8cc0df791d3d2ef0adb3bc82

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er personlig lite fan av hormonbasert prevensjon, men var relativt fornøyd med p-ringen jeg brukte noen år tilbake (nuvaring eller hva det nå het). Praktisk å bare måtte huske å ta den ut etter 3 uker og sette inn igjen ny en uke senere. Den hadde også veldig lave hormondoser.

Har tenkt litt på p-ring, men er bare litt skeptisk til det å måtte ta den inn og ut selv. Er det dyrt? Man får vel ikke dekket noe slik man gjorde da man var yngre?

TS

Skrevet

Jeg bruker p-plaster. Har brukt det i 1,5 år og er kjempefornøyd med det. Slipper å tenke på måtte huske pillen hver dag osv, bytter plaster bare en gang i uken. Sitter godt, selv ved trening, svømming, dusjing osv.

Anbefaler deg å ta en sjekk på denne siden; http://www.prevensjon.net/index.asp?C=3345341351803287037 kan du lese om fordeler og ulemper ved de forskjellige typene prevensjon :) Samt ta en test, for å finne ut hva som passer best for deg :)

Skrevet

Har hatt begge spiralene. Måtte bytte etter 5 år, så nå har jeg hormon. Er fornøyd :)

AnonymBruker
Skrevet

Kobberspiral. Vil ikke bruke hormonprevensjon. Er fornøyd med den, men den gir kraftig mens.

Anonym poster: 5ac46dd997eff2742bd6997c35ace3ed

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt litt på p-ring, men er bare litt skeptisk til det å måtte ta den inn og ut selv. Er det dyrt? Man får vel ikke dekket noe slik man gjorde da man var yngre?

TS

Husker ikke prisen, kanskje 150 kroner for 3 mndr?

Helt uproblematisk å ta inn og ut, mye enklere enn tamponger.

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke prisen, kanskje 150 kroner for 3 mndr?

Helt uproblematisk å ta inn og ut, mye enklere enn tamponger.

Åå, okei :) Men jeg skjønner ikke helt hvordan den "beskytter" ? For det er jo bare en slags kondom med hull i..? Vier den seg ut når du tar den inn?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Åå, okei :) Men jeg skjønner ikke helt hvordan den "beskytter" ? For det er jo bare en slags kondom med hull i..? Vier den seg ut når du tar den inn?

TS

Det er en plastikkring som gir fra seg hormoner på samme måte som du får i deg hormoner når du spiser p-piller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker p-plaster. Har brukt det i 1,5 år og er kjempefornøyd med det. Slipper å tenke på måtte huske pillen hver dag osv, bytter plaster bare en gang i uken. Sitter godt, selv ved trening, svømming, dusjing osv.

Anbefaler deg å ta en sjekk på denne siden; http://www.prevensjo...341351803287037 kan du lese om fordeler og ulemper ved de forskjellige typene prevensjon :) Samt ta en test, for å finne ut hva som passer best for deg :)

Tok den testen og da fikk jeg p-ring. Hvordan synes du p-plaster fungerer? Har du noen bivirkninger?

TS

Skrevet

Jeg gikk på sprøyten i noen år, men sluttet fordi jeg har en del med beinskjørhet i familien. Var veldig fornøyd med den! En sprøyte hver tredje måned og trengte ikke tenke noe mer på det. Mister mensen da, men det gjorde ikke meg noe. Merket ikke noe til bivirkninger i det hele tatt.

Nå går jeg på pillen igjen, og trives med det så lenge jeg ikke glemmer å ta den.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Fikk satt inn p-stav i fjor, er kjempefornøyd! Gikk også på Cerazette (eneste p-pillen jeg har prøvd som jeg ikke blir kokkelimonke av), men da jeg begynte å jobbe nattskift ble det litt stress med å ta pillen til samme tid hver dag, så jeg tenkte p-stav var en god idè.

Et år etter og jeg er superfornøyd. Ingen bivirkninger, ingen blødninger, ingen negative erfaringer i det hele tatt (bortsett at det ikke akkurat var deilig å få satt den inn).

Om du tåler Cerazette godt så har du et godt utgangspunkt!

Skrevet

Tok den testen og da fikk jeg p-ring. Hvordan synes du p-plaster fungerer? Har du noen bivirkninger?

TS

Jeg syns det fungerer kjempebra! Har ikke opplevd noen bivirkninger, annet enn at jeg hadde litt problemer med å bli våt når jeg var kåt, men det gikk over etter en liten måned. Ellers har jeg fått mer sexlyst og mindre plaget av kviser. Så jeg anbefaler det videre til alle som lurer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...