Gå til innhold

Snylte på studenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student i en by med innbyggertall på ca. 30.000. Høgskolen jeg går på er den eneste i området, hvor 95% av elevene bor i studentboliger ved skolen.

Halvparten av oss har biler (jeg er ikke en av dem).

For noen uker siden kom det opp skilt hvor det sto at vi nå må betale en daglig avgift for å parkere bilen på parkeringsplassen som tilhører leilighetenene våre. Om vi vil gjøre det "økonomisk", kan vi kjøpe et månedskort som koster 300 kr hver måned. Det høres kanskje ikke ut som masse penger, men for oss fattige studenter som bare har 1000 kroner å leve for hver måned, er dette MASSE.

Dette nye opplegget trer ikke i gang før rett etter påske.

Jeg vil gjerne få frem denne saken, og eventuelt vinne den. Derfor tenker jeg å starte med å skrive et leserinnlegg til lokalavisa, men vet svært lite om denne parkeringsloven. Derfor trenger jeg research og starter her.

Hørte noen sa at om man ikke er bosatt noen steder fast, altså om man leier, må man betale for parkering. Hvorfor ble dette da nettopp satt i gang her ved studentboligene, etter at skolen har vært her i snart 20 år?

___

Tips, kunnskap og meninger settes STOR pris på! :) :)

Anonym poster: c073bd339a055682dd143fc0ab229d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man ikke eier egen tomt man kan parkere på så kan det naturligvis kreves betalt for parkering.

Jeg har leid leilighet med parkering inkl. i prisen. Nå eier jeg leilighet og betaler noen tusen i året for parkering.

Argumentet med at studenter er fattige og ikke kan ta seg råd til parkering til 300 kr/mnd faller litt på sin egen urimelighet. Da burde ikke de fattige studentene hatt bil.

Tipper dette "nettopp har blitt satt i gang" fordi studentene ikke hadde så mye bilder for 20 år siden.

Anonym poster: 3ccfab4803085746407d5de0fa2e561d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider