Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Guilty
Skrevet

Om et par dager reiser jeg og ei venninne til Budapest (begge er 20 år). Lurer på om noen har anbefalinger til hva vi kan gjøre når vi er der, om det er noe mat vi bør prøve og lignende :) Har lest endel om det men vil gjerne høre personlige anbefalinger også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Budapest er min favorittby! Utrolig vakker og koselig by :) Vi spiste mye god mat overalt, men den beste matopplevelsen hadde vi på en av restaurantbåtene på Donau. 3-4 retters meny til en god penge, herlig mat og vakker utsikt over elven og mot palasset! Sjekk ut restaurantbåtene ;) Spiste MYE gulasjsuppe og villsvin. Prøv villsvin!! Ungarsk rødvin drakk vi også mye av, de har noen flotte drueåkre innover i landet.

Utelivet er også veldig bra ;) Buda har mange fancy utesteder, men det er mye liv i Pest også. Taxi er veldig billig så her har dere gode muligheter for å komme dere fra sted til sted (og få sightseeing samtidig).

Få med dere:

- Gellertbadet (ikke like bra som badene i området rundt Eger), men det må oppleves.

- Palasset som ligger på høyden (museer og koselige butikker).

- Parlamentet! Anbefales på det sterkeste om dere er interessert i kronjuveler og denslags;)

- Margitøya om det er fint vær. Om sommeren er det en stor festival her, mye liv og morro. Veldig koselig øy:)

- Båtbussen! Kjører først på land og så ut i vannet.

- T-banen (linje 1?). Mener å huske at dette er Europas eldste, bittesmå stasjoner og vogner. En fin opplevelse:)

- Vaci utsa som er shoppinggaten (linje 1 ligger vel her om jeg ikke husker feil) og ved stasjonen er det en kafe med kjempegode kaker :D

- Det ligger et stort marked ved togstasjonen som bør besøkes om dere liker sånt :)

Ja, dette var det jeg kom på :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...