Gå til innhold

Hva koster mannens dress?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange nyttige tips! :-)

Har noen av dere erfaring med disse: http://www.ceremony.no

Charmander, du har et bevisst forhold til dette. Dersom du skulle gifte deg i dag, ville du valgt sjakett eller smoking? Eller noe annet?

Vi har satt Smoking/Mørk dress som dresscode. Jeg tenkte at det da ville være fint om han hadde sjakett, både fordi han da ville skille seg litt ut fra de andre mennene og fordi jeg tror det vil kle hans kroppsfasong bedre. Men nå høres det ut som han er mer stemt for smoking, og vil han heller ha det skal han selvfølgelig gjøre det. :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bortsett fra at slipset ikke skal gå så langt ned, men til kanten av beltespennen

Det finnes forskjellige stiler på dette. Fra ingen berøring av kanten i et hele tatt, till lett berøring, halveis ned eller total dekning av beltespenna. Tradisjoner er kulturelt.

Anonym poster: a7e8beb6865f349fbd39784301683e89

Skrevet

Mannen kjøpte dress fra brudesalong. Dressen (inkl. skjorte, vest, slips/kravatt og tørkle) kostet 16000 full pris.. Vi var der når de hadde salg og han fikk den for 8000

Skrevet (endret)

Det finnes forskjellige stiler på dette. Fra ingen berøring av kanten i et hele tatt, till lett berøring, halveis ned eller total dekning av beltespenna. Tradisjoner er kulturelt.

Anonym poster: a7e8beb6865f349fbd39784301683e89

Jeg leste litt om det i etterkant, og registrerte at det er forskjellige meninger om slips lengden.

Mange nyttige tips! :-)

Har noen av dere erfaring med disse: http://www.ceremony.no

Charmander, du har et bevisst forhold til dette. Dersom du skulle gifte deg i dag, ville du valgt sjakett eller smoking? Eller noe annet?

Vi har satt Smoking/Mørk dress som dresscode. Jeg tenkte at det da ville være fint om han hadde sjakett, både fordi han da ville skille seg litt ut fra de andre mennene og fordi jeg tror det vil kle hans kroppsfasong bedre. Men nå høres det ut som han er mer stemt for smoking, og vil han heller ha det skal han selvfølgelig gjøre det. :-)

Nå er jeg så langt unna giftemål som det kanskje er mulig å komme så har egentlig tenkt veldig lite over det valget. Sjakett ser bra ut, men det gjør smoking også. Mannen din får velge den han føler seg mest komfortabel i / det han synes ser best ut. Det ser kanskje litt mer avslappet ut med sjakett som William har.

prince-william-morning-suit.jpg

craig_justjared.jpg

Endret av Charmander
Skrevet

Min benytter seg av sjansen til skaffe seg en kul skreddersydd dress. Han synes ikke standarddresser kler ham så godt (han er bredere enn gjennomsnittet over skuldrene eller brystet eller var det smalere eller ett eller annet, noe var det, gudene vet). I tillegg blir det basert på et historisk mønster. Kommer på rundt 10.000,- pluss materialer.

Gjest Kiara!
Skrevet

Min benytter seg av sjansen til skaffe seg en kul skreddersydd dress. Han synes ikke standarddresser kler ham så godt (han er bredere enn gjennomsnittet over skuldrene eller brystet eller var det smalere eller ett eller annet, noe var det, gudene vet). I tillegg blir det basert på et historisk mønster. Kommer på rundt 10.000,- pluss materialer.

Vet dere holder til i Oslo, så jeg sniker inn et spørsmål hvor man får noe slikt?

Min er også bred over skuldrene, og egentlig ganske liten til å være mann... så her må det tilpasses, og aller helst skreddersys i riktige materialer.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for kjempe gode innspill!! :blomst:

Mannen dress er kjempe viktig. Og hvorfor spare på den, når jeg bruker mye på kjolen?

Grunnen til at jeg lurte, er for jeg satt med budsjettet for bryllupet. Og lurte ca på hva jeg skulle sette der. Det samme har jeg gjort med min kjole. (det var svar til kommentaren om hva mannen min koster)

Er det vanlig å være med å kjøpe dress, eller ordner mannen dette selv?

Nå har jeg en forlovede som har mange dresser, og bruker dress på jobb. Så han vet hva han vil ha ;) Men han liker å vite hva jeg syns også.

Jeg tror han velger svart dress med en hvit brokade vest :) Det er kjempe fint!!

Vi googlet litt i går på dress til bryllup. Og fant et bilde av en ung mann, som hadde for stor dress. Han såg ut som en hengslete konfirmasjonsgutt i en dårlig dress. Helhetsinntrykket av brudeparet er viktig :)

TS

Anonym poster: dc9d3d0c360dafaf988f5b5a22c6b270

Skrevet

Mannen din bør ærlig talt gå å kunne kjøpe dress selv. Om han har en kompis som har peiling kan det være lurt å ta han med å høre hva han synes. Utover det så synes det er helt feil at kvinner skal være med når mannen kjøper dress. Jeg må ærlig si at jeg misliker vest uansett. Til dress eller hva det enn er jeg liker det ikke. Kan ikke sette fingeren på det, men klarer meg fint uten og eier ikke vest og har ingen planer om å eie det.

Få en slimfit dress som passer, se til at slipset sitter og skjorten er type slimfit eller fullyfitted. Straight AKA søppelpose er det ingen / få som kler.. :)

Skrevet

Hver gang denne tråden dukker opp så leser jeg "hva koster mennene deres".. Huff.

Samme her, fikk bakoversveis så måtte klikke meg inn å se på hva som nå var i gjære.. :fnise:

Skrevet

Min er også bred over skuldrene, og egentlig ganske liten til å være mann... så her må det tilpasses, og aller helst skreddersys i riktige materialer.

Er liten og forholdsvis bredskuldret selv, og da er det desto viktigere med en kvalitetsdress som sitter godt. Dette gjelder særlig for å unngå vide/lange jakker. Fikk høre fra mange at Tiger lager dresser som sitter godt om man ikke er så høy, og dette stemte virkelig. Kjøpte derfor en svart Tiger ulldress for noen år siden, og jeg har etter det vært glad hver gang jeg har anledning til å bruke den :)

  • Liker 1
Skrevet

Jeg må ærlig si at jeg misliker vest uansett. Til dress eller hva det enn er jeg liker det ikke.

Få en slimfit dress som passer, se til at slipset sitter og skjorten er type slimfit eller fullyfitted. Straight AKA søppelpose er det ingen / få som kler.. :)

Viktig det du nevner om slimfit, gjør seg veldig mye bedre for de fleste. Kan kanskje være unntak for de med stor kroppsbygning/noen kilo for mye.

Når det gjelder vest ser jeg derimot at vi er veldig uenige ;) Synes en fin vest hever helhetsinntrykket betydelig, især ved høytidelige anledninger som bryllup. På en brudgom blir det nesten stusslig uten.

  • Liker 1
Skrevet

Mannen din bør ærlig talt gå å kunne kjøpe dress selv. Om han har en kompis som har peiling kan det være lurt å ta han med å høre hva han synes. Utover det så synes det er helt feil at kvinner skal være med når mannen kjøper dress. Jeg må ærlig si at jeg misliker vest uansett. Til dress eller hva det enn er jeg liker det ikke. Kan ikke sette fingeren på det, men klarer meg fint uten og eier ikke vest og har ingen planer om å eie det.

Få en slimfit dress som passer, se til at slipset sitter og skjorten er type slimfit eller fullyfitted. Straight AKA søppelpose er det ingen / få som kler.. :)

Vest eller ikke kommer helt an på anledning og kroppsfasong. De bildene jeg la ut av menn+dress synes jeg er noen nydelige eksempler på hvordan en vest kan brukes. Ofte tar menn av seg jakken utover kvelden, og da er det så utrlig flott med en vest utenpå skjorten. Ser mer kledd og moden ut, da de uten vest tenderer til å se ut som de nettopp har begynt å bruke dress aka. konfirmasjonsalder.

Men at kvinner ikke skal være med er jeg ikke helt enig i. I min familie er det jeg som tar med mannfolka ut for å kjøpe dress, fordi jeg kan min dress og ser hva som passer eller ikke. Men selvsagt, dersom en kvinne ikke har kunnskapen inne blir det som å ha med en mann som skal bestemme brudekjolen. Mao helt feil! Enig med deg der. (Har opplevd kvinner som skal overstyre det mannen sier og det jeg har anbefalt, og det har sett HELT feil ut mtp mannens kroppsbygning, hud og øyne. Det er eksemplet på hvordan IKKE være!)

Slimfit er jeg helt enig med deg i, det passer de aller fleste normalbygde menn best, ellers så kan dressen fort sitte stygt. Er man bredskuldret kan en vanlig dress med noen justeringer i livet fungere utmerket også.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din bør ærlig talt gå å kunne kjøpe dress selv. Om han har en kompis som har peiling kan det være lurt å ta han med å høre hva han synes. Utover det så synes det er helt feil at kvinner skal være med når mannen kjøper dress. Jeg må ærlig si at jeg misliker vest uansett. Til dress eller hva det enn er jeg liker det ikke. Kan ikke sette fingeren på det, men klarer meg fint uten og eier ikke vest og har ingen planer om å eie det.

Få en slimfit dress som passer, se til at slipset sitter og skjorten er type slimfit eller fullyfitted. Straight AKA søppelpose er det ingen / få som kler.. :)

Ærlig talt klarer han fint å kjøpe dress selv. Som jeg skrev over bruker han dress på jobb, og er oppatt av fine/gode dresser. Men han er også opptatt av at jeg liker dressen / skjorta / buksa / genseren han kjøper. Men det betyr IKKE at han ikke er i stand til å kjøpe det selv. Han handler for det meste selv.

Hva er galt med å kle seg i klær som kjæresten liker? :)

Og ang. dress til bryllupet skal han få bestemme selv hvem han vil ha med. Han er så flink og vet hva han vil ha, så noen overkjøring fra min side skjer ikke.

Og om du liker dress eller ikke spiller ingen rolle. Vi liker begge vest. Og jeg kommenterte ikke hva du skrev en gang om rosa skjorte med blå dress og noe greier. Vi har alle ulik smak :)

Anonym poster: dc9d3d0c360dafaf988f5b5a22c6b270

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

* vest skulle det stå :)

Anonym poster: dc9d3d0c360dafaf988f5b5a22c6b270

Skrevet (endret)

Han handler for det meste selv.

Hva er galt med å kle seg i klær som kjæresten liker? :)

Anonym poster: dc9d3d0c360dafaf988f5b5a22c6b270

Det med vest er bare min personlige mening.

Det med at mannen din skal gå å kjøpe klær selv har vel ingenting med at han ikke skal kle seg slik at du synes han ser bedre ut vel? Han bør vel vite sånn ca. hva du liker og ikke liker om det er partneren din.

Endret av Charmander
Skrevet

Mange nyttige tips! :-)

Har noen av dere erfaring med disse: http://www.ceremony.no

Charmander, du har et bevisst forhold til dette. Dersom du skulle gifte deg i dag, ville du valgt sjakett eller smoking? Eller noe annet?

Vi har satt Smoking/Mørk dress som dresscode. Jeg tenkte at det da ville være fint om han hadde sjakett, både fordi han da ville skille seg litt ut fra de andre mennene og fordi jeg tror det vil kle hans kroppsfasong bedre. Men nå høres det ut som han er mer stemt for smoking, og vil han heller ha det skal han selvfølgelig gjøre det. :-)

Problemet dersom dere har smoking / mørk dress og brudgommen kommer i sjakett, er han den som er "dårligst" kledd. Sjakett er et formiddagsplagg etter skikk og bruk. Den skal av før kveldens fest.

  • Liker 2
Skrevet

Leiger for ca. 2000 kroner. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det med vest er bare min personlige mening.

Det med at mannen din skal gå å kjøpe klær selv har vel ingenting med at han ikke skal kle seg slik at du synes han ser bedre ut vel? Han bør vel vite sånn ca. hva du liker og ikke liker om det er partneren din.

Ja det er ikke noe problem :) Vi har veldig lik smak i det meste :)

Takk for gode innspill fra deg og alle andre :)

Anonym poster: dc9d3d0c360dafaf988f5b5a22c6b270

  • Liker 1
Skrevet

Her har kjæresten gallauniformen fra før, han har bare kjøpt nye hansker og ny skjorte til, pluss kården som kostet 7000 kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...