AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Hva kan man forvente skje av av rutiner om man blir innlagt på en døgnavdeling? Noen som har erfart og kan fortelle? Anonym poster: ddcd7f8cb40ee29a7a02746303735013
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 kommer ann på hva slags døgnavdeling det er snakk om? rus? psykiatri? lungepost? kirurgisk? ol.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 <<<<<<<psykiatri Anonym poster: ddcd7f8cb40ee29a7a02746303735013
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 kommer litt ann på hva slags sted det er. jeg har vært på ulike døgnposter og noen var mildt sagt et helvete. men regner med de har kommet litt lenger i psykiatrien enn for 15 år siden..det siste stedet jeg var på var et godt sted. ikke for mange pasienter og ingen tvang av noe slag. her fikk jeg også mer individuell oppfølging og jeg ble sett. i motsetning til de større sykehusene det skjer ikke så mye der. noen har aktiviteter, gåturer,tegnegrupper ol. så har man faste tidspunkt man spiser på. på det siste stedet jeg var kunne vi forsåvidt spise når vi måtte ønske. så har du også terapitimer med en psykolog en gang i uka vanligvis. om det er lukket av deling eller åpen har også litt å si. får håpe du kommer et sted med få pasienter og mange pleiere..
super-s Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 Hva slags døgnpost er det snakk om da? Dps eller akuttpost, eller noe annet? På akuttposten jeg pleier å være på skjer det veldig lite. Man har samtale med lege/psykolog hver dag, og resten av tida går med på å spise, sitte på stua og se tv, lese eller spille spill. Det blir også litt gåturer når personalet har tid, eller alene hvis du får lov til å gå ut uten følge hvis du ønsker det. Man får en kontaktperson hver vakt som du kan prate med når du ønsker det. På en akuttpost er (som regel) dørene låste. På en dps er dørene ulåste, det er flere pasienter og færre personale. Der har man samtaler med lege/psykolog 1-2 ganger i uka, og det er ofte mer som skjer om dagene der, som samtalegeupper, kreativgrupper, fellesturer, trening osv. Det med kontaktpersoner fungerer på samme måte på en dps som på en akuttpost.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå