Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trådstarter her.

Jeg skal ikke studere verken på gløs,dragvoll,hist osv. Men på BI. om dette har noe betydning da. Håper BI studentene blir litt inkludert i "studentbyen Trondheim"

Anonym poster: 4b4d9626b747fa1a0579455c617fdee5

Mitt inntrykk er at BI-gjengen har valgt å distansere seg fra fra resten av studentmiljøet. De har som regel egne utesteder og egne sosiale arrangement. Samfundet feks, er det nesten ingen BI folk som bruke. Skjønt de havner jo fort i undertall. Nå vet ikke jeg hvor mange som studerer på BI i Trondheim. Men NTNU har jo 20 000 studenter. Og HiST 7000. Og da har man jo nesten dekt alle de 30 000 studentene man har i byen. Men det er bare mitt inntrykk. Jeg har ikke selv gått på BI i Trondheim. Men har studert på Dragvoll i tre år. Og jeg kan ikke huske å ha møtt på noen som gikk på BI.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk å unngå sekk og joggebukse ;)

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det ingen som nevner det eminente studentmiljøet på UMB? Ås som tettsted har kanskje ikke all verden å by på ellers, men sannelig er studentmiljøet i toppsjiktet i Norge! Finnes også undersøkelser som bekrefter dette :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives veldig godt som student i Trondheim. Her kommer noen punkter:

-Liten men samtidig stor by. Jeg føler det er relativt kort vei mellom alt, og det liker jeg!

-Godt kollektivtilbud. Har regnet ut at jeg i snitt betaler 10(!!!!!) kr per dag for å ta buss når jeg kjøper periodekort for flere måneder

-Gode treningsmuligheter på senter og i marka. Billig å trene hos SIT. Selvfølgelig er det litt trengsel der, men det går bra.

-Veldig mange studiemuligheter

-Samfundet! Hvis du engasjerer deg bittelitt der, eller i andre foreninger blir man veldig lett kjent med studenter på kryss og tvers

-Været blir man vant til! Jeg har kjøpt gode gummistøvler og regnjakke. Det kommer godt med :)

Anonym poster: 6ca1c7b3c38624762e0e3aaef34ff373

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her.

Jeg skal ikke studere verken på gløs,dragvoll,hist osv. Men på BI. om dette har noe betydning da. Håper BI studentene blir litt inkludert i "studentbyen Trondheim"

BI er nok dessverre ganske adskilt fra resten av studentmiljøene i byen etter min erfaring og, jeg studerte i 3 år på Trondheim Økonomiske Høgskole og kan aldri huske å ha møtt en BI student på Samfundet eller noe annet sted. Hvorfor vurderer du ikke å gå på TØH i stedet? Da slipper du jo å betale skolepenger, og det er et godt sosialt miljø der (de er jo en del av HIST). Du sparer jo fort en 200.000.- i løpet av bacheloren.

Anonym poster: d3497042639bd1c7526eb214f94779fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at BI-gjengen har valgt å distansere seg fra fra resten av studentmiljøet. De har som regel egne utesteder og egne sosiale arrangement. Samfundet feks, er det nesten ingen BI folk som bruke. Skjønt de havner jo fort i undertall. Nå vet ikke jeg hvor mange som studerer på BI i Trondheim. Men NTNU har jo 20 000 studenter. Og HiST 7000. Og da har man jo nesten dekt alle de 30 000 studentene man har i byen. Men det er bare mitt inntrykk. Jeg har ikke selv gått på BI i Trondheim. Men har studert på Dragvoll i tre år. Og jeg kan ikke huske å ha møtt på noen som gikk på BI.

BI Trondheim har ca 1200 studenter :) Hørtes dumt ut at BI har distansert seg litt fra resten av studie-Trondheim, men å henge og feste med 1200 andre er jo egentlig nok da ;) Så en gøy og lærerik studietid blir det nok uansett. Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

BI er nok dessverre ganske adskilt fra resten av studentmiljøene i byen etter min erfaring og, jeg studerte i 3 år på Trondheim Økonomiske Høgskole og kan aldri huske å ha møtt en BI student på Samfundet eller noe annet sted. Hvorfor vurderer du ikke å gå på TØH i stedet? Da slipper du jo å betale skolepenger, og det er et godt sosialt miljø der (de er jo en del av HIST). Du sparer jo fort en 200.000.- i løpet av bacheloren.

Anonym poster: d3497042639bd1c7526eb214f94779fd

Hvem har sagt at jeg skal studere økonomi og administrasjon? BI Trondheim har fem bachelorgrader, og jeg skal IKKE studere økadm ;) Dermed kan jeg ikke studere på TØH

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har sagt at jeg skal studere økonomi og administrasjon? BI Trondheim har fem bachelorgrader, og jeg skal IKKE studere økadm ;) Dermed kan jeg ikke studere på TØH

Hilsen TS

Av de 4 jeg kjenner som har studert på BI, ikke øk og adm, har i dag 2 år etter fullført bachelorgrad enda ikke funnet relevant stilling... Derimot har de et heftig studielån.

Trondheim i seg selv er en fantastisk by. Mange muligheter for studenter.

Anonym poster: 13cf32cb5b947abc98c42f139c19caeb

Skrevet

Bra ting med Trondheim (som jeg kommer på i farten):

- Samfundet (<3)

- Godt kulturtilbud (teater, film, konserter)

- Masse andre fritidsaktiviteter: Idrettslaget NTNUI, for eksempel. Og masse annet.

- Mange likesinnede= god stemning.

- Høgskoleparken i vår/sommer- månedene.

- Godt kollektivtilbud for oss som studerer.

- Veldig tilrettelagt for studenter, de lokale trønderne er "vant" til at vi er der. På en måte.

- Studentsamskipnaden har godt treningstilbud!

- Masse kule utesteder og kaféer og generelle plasser å henge.

Trondheim. Beste stedet jeg har bodd så langt i mitt korte liv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser at Samfundet har blitt nevnt noen ganger her.

Noe jeg har lurt litt på: hvor mange "vanlige" er det egentlig som er mye på Samfundet? Er det et sted hvor "alle" studentene drar jevnlig, eller er det for de litt mer spesielt interesserte? Er det slik at "alle" normale studenter i Trondheim har et forhold til Samfundet og har vært der mange ganger?

Selv har jeg studert i Tromsø og Oslo, og føler at de som henger på henholdsvis Driv og Studentersamfundet er "særingene", det er liksom ikke så kult å dra dit... Samme med studentpubene på Blindern, det er liksom ikke dit hvermansen går, det er for de spesielt interesserte :rolleyes: Husker at før jeg begynte å studere i Tromsø hørte jeg at Driv var det ultimate samlingsstedet for studenter i byen, men i løpet av min tid der har jeg vel vært på Driv så mange ganger at det kan telles på to, om ikke én hånd, i løpet av flere år. Og da som regel kun i forbindelse med fadderuker og noen konserter ellers i året. Det samme gjelder i Oslo, i løpet av et par år i byen har jeg kun vært på DNS noen ytterst få ganger, og jeg vet ikke om noen som pleier å dra dit...

Anonym poster: 7384c6fe67b77824249bdbfb786ab2b7

Skrevet

Svar til Ab over: Ja, jeg vil påstå at Samfundet er noe for alle, og ikke bare spesielt interesserte. Det er jo kule arrangementer der hver uke, og mange konserter så jeg føler liksom at det er der det skjer for studentenes del. Likevel, føler jeg at jeg stort sett møter folk fra NTNU der, ikke så mange fra HIST og har faktisk ikke møtt noen fra BI.

Enig med flere som sier at BI gjengen distanserer seg litt fra resten av studentene. Jeg kan telle på en hånd hvor mange fra BI jeg har møtt og samtlige er gjennom venner og ikke rent tilfeldig. Har også hørt at de har egne arrangemeter så vil tro det er sosialt for de som går der. Ellers synes jeg Tronheim er en super studentby selv om det er eneste byen jeg har studert i... Boutgiftene er jo litt høye, men det er vel noe man må regne med når det er såpass populær by å studere i. Kan absolutt anbefale deg å studere der :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser at Samfundet har blitt nevnt noen ganger her.

Noe jeg har lurt litt på: hvor mange "vanlige" er det egentlig som er mye på Samfundet? Er det et sted hvor "alle" studentene drar jevnlig, eller er det for de litt mer spesielt interesserte? Er det slik at "alle" normale studenter i Trondheim har et forhold til Samfundet og har vært der mange ganger?

Selv har jeg studert i Tromsø og Oslo, og føler at de som henger på henholdsvis Driv og Studentersamfundet er "særingene", det er liksom ikke så kult å dra dit... Samme med studentpubene på Blindern, det er liksom ikke dit hvermansen går, det er for de spesielt interesserte :rolleyes: Husker at før jeg begynte å studere i Tromsø hørte jeg at Driv var det ultimate samlingsstedet for studenter i byen, men i løpet av min tid der har jeg vel vært på Driv så mange ganger at det kan telles på to, om ikke én hånd, i løpet av flere år. Og da som regel kun i forbindelse med fadderuker og noen konserter ellers i året. Det samme gjelder i Oslo, i løpet av et par år i byen har jeg kun vært på DNS noen ytterst få ganger, og jeg vet ikke om noen som pleier å dra dit...

Anonym poster: 7384c6fe67b77824249bdbfb786ab2b7

De fleste studentene i Trondheim har vel vært innom samfundet et par ganger i løpet av studietiden sin. På samfundet arrangeres det endel konserter, stand-up, debatter og det store festivaler. Nå vil ikke jeg si at de fleste studentene henger på samfundet i helgene dersom det ikke er noe kule arrangementer og konserter, da er det andre uteplasser som gjelder. Jeg vil si at de som henger på samfundet hver helg, selv da når det ikke er konserter og lignende, er nok de litt sære, superaktive medlemmene.

Anonym poster: 540a5855da8e99eb1d223365feb08128

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Påstår du implisitt av gløsinger er stive og tørre? Superfornærmet...

Anonym poster: 540a5855da8e99eb1d223365feb08128

Jeg trodde det kom fram at jeg mente det motsatte!

Jeg kunne ikke forestille meg at noen som faktisk har studert i Trondheim kunne si at folk her er stive og tørre.

Jeg synes det er rik kultur, mye forskjellige folk, og eksepsjonelt studiemiljø :)

Anonym poster: ba578e5342471611c0aee21a5181880d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...