Gå til innhold

Norges beste studentby..Trondheim?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lest og hørt mye om at Trondheim er Norges beste studentby.. Og jeg tror jeg skal begynne å studere der selv til høsten. Og jeg gleder meg selvsagt kjempekjempe mye!! :)

Men hva er det som gjør Trondheim til en så bra studieby? Eller er det andre byer dere synes er like bra/bedre?

Anonym poster: 4b4d9626b747fa1a0579455c617fdee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ann på hvilket miljø du liker å vanke i. For min del ville Tr.H. blitt likk stivt og ...ja, menneskene jeg kjenner som har gått der er litt...(sikkert forskjeller) akademiske og tørre...

Verden trenger det også, så det er ikke noe å fnyse på nesa av.

Tror jeg hadde trivdes i Telemark jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har studert i Oslo, Bergen og Kristiansand og føler meg kvalifisert til å si at Trondheim er den beste studentbyen. Har vært på besøk mange ganger og har fått et veldig godt inntrykk. Det kommer dog litt an på fagene man skal studere, føler jeg.

Anonym poster: a17fb99cca9d6c1319fa0d6308ee1b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer ann på hvilket miljø du liker å vanke i. For min del ville Tr.H. blitt likk stivt og ...ja, menneskene jeg kjenner som har gått der er litt...(sikkert forskjeller) akademiske og tørre...

Verden trenger det også, så det er ikke noe å fnyse på nesa av.

Tror jeg hadde trivdes i Telemark jeg.

stive og tørre?

Har du vært på Dragvoll? Vært på samfundet?

Anonym poster: ba578e5342471611c0aee21a5181880d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

stive og tørre?

Har du vært på Dragvoll? Vært på samfundet?

Anonym poster: ba578e5342471611c0aee21a5181880d

Påstår du implisitt av gløsinger er stive og tørre? Superfornærmet...

Anonym poster: 540a5855da8e99eb1d223365feb08128

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig stort og aktivt studentmiljø der, du møter alltid studenter og det er veldig mye du kan ta del i som student. Jeg har alltid syntes det har vært lett å bli kjent med folk jeg da, og det er lett å engasjere seg, eller å være uengasjert om det er det man ønsker. Og så er byen fin og sånn passe stor! Bakdelen er været da..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner få som er stive og tørre, og jeg har selv gått på HiST og nå Dragvoll, og har venner og kjente i omtrent alle avdelinger på HiST og NTNU. Mangler bare noen fra DMMH (men har hatt undervisning med forelesere derfra, så kanskje det teller ;)).

Hvordan man oppfatter Trondheim som studieby avhenger av hva du studerer og hvilke interesser du har, men mulighetene for å bli med i en forening eller engasjere seg i noe mer eller mindre viktig, og med det få nye venner og erfaringer, er store.

Hvis du spør om noe mer konkret angående interessene dine eller studiet ditt får du sikkert flere nyttige svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Trondheim er best.

Bare vær klar over at været kan skifte drastisk på 2 minutter.

422857_10150728729605791_456930465_n.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=377129&st=0

Mitt inntrykk er at Bergen og Trondheim er gjengangerne når det blir snakket om hvor det er best å studere, mens for eksempel Stavanger ofte blir vurdert negativt.

Selv bor jeg nå i Oslo og elsker byen, men jeg har hørt av enkelte at studiemiljøet er bedre i Bergen og Trondheim. Har selv bodd i Trondheim og likte meg veldig godt, men da var jeg ikke student så jeg kan ikke uttale meg om det.

Til høsten flytter jeg trolig til Bergen da studiet jeg ønsker å gå ikke eksisterer i Oslo. Bergen med østlandsklima tror jeg hadde vært perfekt.

Tror uansett ikke du kommer til å gjøre noe feil om du havner i en av de tre største byene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror Trondheim (særlig NTNU) har bra miljø for realfagsstudenter, men jeg har hørt at det ikke alltid er like lett for samfunnsstudenter å passe inn.

Anonym poster: 4c793d4f54441421142b7c630938bfe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helvetes kostbart å bo i Trondheim.

Ekstremt mye billigere i Stavanger og Oslo :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ekstremt mye billigere i Stavanger og Oslo :roll:

Poenget ditt er?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror Trondheim (særlig NTNU) har bra miljø for realfagsstudenter, men jeg har hørt at det ikke alltid er like lett for samfunnsstudenter å passe inn.

Det stemmer delvis. Det er kanskje ikke så lett for samfunnsfagstudenter å passe inn på Gløs. Har hørt rykter om at det bare skal bli ett campus, da kan det være at det forandrer seg.

Edit: Men det går stort sett greit, altså. Selv om det flyr litt vitser om Dragvollinger. Indøk får gjennomgå, de også. Her i huset er vi ca. 50 % fra hvert campus og vi er gode venner!

Endret av amonyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Poenget ditt er?

Antakelig at Trondheim neppe er dyrere enn de andre, mest populære studiestedene. Mulig Steinkjer er billigere, om du studerte der, mine besteforeldre leide ut hybel der (Skjefte) til 1100 kr i måneden på 90-tallet.

Anonym poster: a5a56cdd5eea3dc7d7c9020d1d519587

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Campus Gløshaugen (den naturvitenskapelige\teknologiske delen av NTNU - gamle NTH) har et godt miljø ja, men jeg vil tro at miljøet på Dragvoll (samfunn-og humanioradelen av NTNU) har minst like godt miljø, miljøet er kanskje bedre og enda mer sosialt der, skal man tro ryktene.

Vil du studere noe innen realfag så er det Gløshaugen som gjelder (tilbyr den beste utdanningen innen realfag i Norge), men psykologistudiet på Dragvoll skal visst være bra det også.

Anonym poster: 540a5855da8e99eb1d223365feb08128

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Trådstarter her.

Jeg skal ikke studere verken på gløs,dragvoll,hist osv. Men på BI. om dette har noe betydning da. Håper BI studentene blir litt inkludert i "studentbyen Trondheim"

Anonym poster: 4b4d9626b747fa1a0579455c617fdee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Antakelig at Trondheim neppe er dyrere enn de andre, mest populære studiestedene. Mulig Steinkjer er billigere, om du studerte der, mine besteforeldre leide ut hybel der (Skjefte) til 1100 kr i måneden på 90-tallet.

Anonym poster: a5a56cdd5eea3dc7d7c9020d1d519587

Vel, men hvis Trondheim er dyrere enn Stockholm, hvorfor ikke da studere i Stockholm?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, men hvis Trondheim er dyrere enn Stockholm, hvorfor ikke da studere i Stockholm?

Vel, ikke alt handler om penger.

Anonym poster: c4e7298ccebc28e16e41712c02138fa1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...