-littleme- Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Jeg har planer om å studere i et engelskspråklig land. De landene jeg har tittet litt på er hovedsaklig Storbritannia og USA, men Australia, New Zealand, Irland og Canada er også muligheter jeg kan vurdere. Jeg trenger bare litt hjelp til å forstå utdanningssystemene... Er det slik at man må gå et Undergraduate program før man begynner på et Graduate program? Er Undergraduate det samme som en Bachelor, Graduate det samme som en Master og P.h.D. det samme som en doktorgrad? Er det noen som har studert i disse landene som kan fortelle meg litt om dem og studiene?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 I England er det vel undergraduate og postgraduate, ikke graduate? Alle masterprogrammene på mitt universitet het postgrad. Undergrad var vel 4 år, de fleste postgrad 1 år (men jeg fant en på to år). Anonym poster: 52b0ec105750cd0983982d1bf0accaf2
-littleme- Skrevet 18. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2013 I England er det vel undergraduate og postgraduate, ikke graduate? Alle masterprogrammene på mitt universitet het postgrad. Undergrad var vel 4 år, de fleste postgrad 1 år (men jeg fant en på to år). Anonym poster: 52b0ec105750cd0983982d1bf0accaf2 Det kan godt hende det heter Postgraduate i England. Tror kanskje det heter Graduate i USA eller noe sånt
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Undergraduate er det samme som bachelor nivå. Postgraduate eller PG, er master. Ph.D er doktorgrad. USA er så dyrt for nordmenn at med mindre faren din heter Røkke til etternavn kan du like greit droppe den ideen. VI snakker om 200 000 i året kun for tuition. Levekostnader kommer i tillegg. Bachelor i USA er 4 årige, så du vil sitte igjen med studielån på over 1 million kroner. Du får heller ikke støtte av lånekassa det første året av bachelorgrad i USA, så du må på forhånd ha spart opp 300 000 kroner for å komme deg gjennom første skoleåret. Og med mindre du studerer på Harvard, så er ikke kvaliteten på amerikanske universiteter noe spesielt bedre enn norske universiteter. Anonym poster: 3c36a4223a8b77a481111998d4c47ef7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå