AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Jeg møtte for tre måneder en type rundt 40 som aldri har hatt et forhold til noen (bortsett fra i tenårene) og bare ligget med noen svært få damer. I utgangspunktet ble jeg ikke forelsket i han, men vi hadde en helt utrolig kjemi, jeg følte meg så trygg og vi kunne prate om alt og vi havna (selvsagt) til sengs. Vi bestemte oss for å fortsette å ha sex, sexen er helt fantastisk og vi er enige om at vi har et utrolig vennskap. Problemet er selvsagt at jeg ble ganske raskt forelska i han, og disse følelsene har bare blitt sterkere. Han sier at han er veldig glad i meg, men at han ikke er forelska i meg. Han har bare vært forelska to ganger i hele sitt liv. Vi oppfører oss som kjærester når vi er sammen, vi kan ligge å prate i armene til hverandre til fem om morran, vi leier hverandre rundt i byen, vi har begynt å introdusere hverandre for vennene til hverandre, vi er sammen hver sjanse vi får og chatter hele døgnet når vi ikke er sammen. Jeg blir helt gal fordi han oppfører seg som om han er forelsket i meg, jeg har aldri møtt noen som har båret meg slik på gullstol, og forholdet vårt er et kjæresteforhold på alle måter bortsett fra at han altså ikke er forelsket og ikke vil kalle oss kjærester. Hjertet mitt sier at jeg må gi han tid til å venne seg til tanken på å ha kjæreste siden dette er helt nytt for han, mens hjernen min sier at jeg bør komme meg unna før jeg blir enda mer såret. Jeg vet at det kommer til å knuse hjertet mitt å gå fra han, men tør jeg ta sjansen på å vente? Anonym poster: 2423298cc22b5daf3ad8c120744abca7
Gjest fjellhamster Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Kanskje han behandler deg som en kjæreste for å få sex? Du spør i overskriften hva som "feiler" en evig ungkar, det kan være 100vis av ulike årsaker til det. At han har vært ungkar lenge er neppe problemet her. Snakk sammen.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Kanskje han bare synes det er skummelt med forhold og du må gi ham litt tid. Slapp av, nyt og ikke still spørsmål. I hvert fall et halvt års tid. Kanskje går det fremover av seg selv når du ikke presser ham. Evt. så bruker han deg for sex. Anonym poster: 590c7926f28399105a74099c6d67c7b5 1
KapteinSabeltann Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Synes det er helt fair å ta en samtale hvor du sier at du begynner å få følelser og ikke vil gå videre uten at du vet at han er åpen for at dette kan bli noe mer. Synes vel også strengt tatt at det ikke bør gå veldig lang tid før han "bestemmer" seg, 3 måneder er imo i det minste nok til å si om det er noe potensiale her eller ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 er jo bare å kutte ut sexen og se om han fortsatt gidder å bruke tid på deg. da finner du det nok fort ut Anonym poster: 7e0979e108f989513490a3010796c00c 1
Nettinettet Skrevet 18. mars 2013 #6 Skrevet 18. mars 2013 Det kan være mange grunner til at en mann eller kvinne trives bedre uten et forpliktende forhold. Her handler det derrimot om dine følelser og hva du veier tyngst. Følelsen han gir deg når dere er sammen og hvordan han behandler deg, eller det faktum at han ikke vil si at dere er kjærester. Har det egentlig noe betydning om hva dere er, så lenge han ikke legger skjul på at han trives sammen med deg til andre? 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #7 Skrevet 18. mars 2013 Jeg er kvinne, jeg ønsker et langvarig forhold med barn og full pakke, men hvis jeg måtte svare på om jeg ville binde meg etter tre måneder, så ville jeg blitt stressa! Ta det litt med ro. Dersom dere trives sammen og han introduserer deg til venner, så vil det utvikle seg naturlig. Hvis ikke, kan du se tilbake på noen hyggelige måneder. Anonym poster: 590c7926f28399105a74099c6d67c7b5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #8 Skrevet 18. mars 2013 Been there, done that...det varte lenge, og jeg ble kjempeforvirret etterhvert. Starten var helt lik hos oss. Jeg taklet det ikke etterhvert, fordi jeg ønsket tryggheten i et normalt forhold. Jeg ble også veldig frustrert over at det skulle være så vanskelig å kalle det et forhold. Kjenn godt etter hva du ønsker deg. Mulig det kunne vært annerledes for oss hvis han ikke hadde hatt så mange jern i ilden med mye jobbing og slikt. Hvordan er situasjonen for din? Har han godt med tid til deg? Bygutt? Anonym poster: c0ea4b7340303267b2d06cdc2ebccf56
jita Skrevet 18. mars 2013 #9 Skrevet 18. mars 2013 Det skumle er vel det at han sier at han ikke er forelsket da. At han ikke er helt klar for å si at dere er kjærester etter 3 måneder er ikke like ille.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #10 Skrevet 18. mars 2013 Det jeg reagerer mest på er at han sier han ikke er forelsket. Skal dere virkelig prøve å basere et forhold på manglende følelser? Anonym poster: 7f0907c0ff11dcb760ff7b64bb6ab338
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2013 #11 Skrevet 18. mars 2013 Problemet er vel manglende forelskelse, ja? Anonym poster: c0ea4b7340303267b2d06cdc2ebccf56
Steinar40 Skrevet 18. mars 2013 #12 Skrevet 18. mars 2013 (endret) Når TS gir han gratis sex og oppmerksomhet, noe som tydeligvis er det han vil ha, hvorfor skal han da gidde noe seriøst forhold? Forhold er noe som frister når man kjeder seg alvorlig, har dårlig råd på egen hånd, ikke klarer å lage mat, ikke gidder å vaske klær, og/eller føler et behov for å få egne unger. Og jeg vet hva jeg prater om fordi jeg er ungkar hehe Endret 18. mars 2013 av Steinar40 1
Nettinettet Skrevet 18. mars 2013 #13 Skrevet 18. mars 2013 Jeg henger meg mer opp i handlinger og ikke ord. At han sier han ikke er forelsket betyr ikke at han ikke har følelser for deg eller trives med å være sammen med deg, ei heller at han ikke kan bli forelsket. Det å bli forelsket er for noen en trygghetsfølelse som kommer etterhvert. Han trenger kanskje mer tid for å bli kjent med deg og se om han fortsatt koser seg i ditt selvskap. 1
Nettinettet Skrevet 18. mars 2013 #14 Skrevet 18. mars 2013 Forhold er noe som frister når man kjeder seg, har dårlig råd, ikke klarer å lage mat, ikke gidder å vaske klær, og/eller føler et behov for å få egne unger. For deg er forhold noe man har når man bor sammen tydeligvis. For andre handler det å være i ett forhold om å ha det bra sammen uansett om man bor sammen eller hvordan man deler tiden med hverandre. At man ikke har interesse av noen andre og tilbringer tid sammen. 2
Steinar40 Skrevet 18. mars 2013 #15 Skrevet 18. mars 2013 (endret) For deg er forhold noe man har når man bor sammen tydeligvis. For andre handler det å være i ett forhold om å ha det bra sammen uansett om man bor sammen eller hvordan man deler tiden med hverandre. At man ikke har interesse av noen andre og tilbringer tid sammen. Jeg er klar over at særbo er i tiden, ja. Problemet er at mange av fordelene forsvinner. Sammen med en del ulemper riktignok Endret 18. mars 2013 av Steinar40
Ferny Skrevet 18. mars 2013 #16 Skrevet 18. mars 2013 Når TS gir han gratis sex og oppmerksomhet, noe som tydeligvis er det han vil ha, hvorfor skal han da gidde noe seriøst forhold? Forhold er noe som frister når man kjeder seg alvorlig, har dårlig råd på egen hånd, ikke klarer å lage mat, ikke gidder å vaske klær, og/eller føler et behov for å få egne unger. Og jeg vet hva jeg prater om fordi jeg er ungkar hehe Ser hva du mener. Men fyren kan jo umulig tenke over at han mest sannsynlig mister sexen og oppmerksomheten dersom han ikke velger å forplikte seg på et eller annet nivå. Og da har han plutselig ingenting igjen. Men er jo noen som ønsker å leve alene, og på mange måter skjønner jeg det jo. I hvert fall om man foretrekker å leve sånn at man ikke trenger å ta hensyn til noen andre enn seg selv.
Steinar40 Skrevet 18. mars 2013 #17 Skrevet 18. mars 2013 Ser hva du mener. Men fyren kan jo umulig tenke over at han mest sannsynlig mister sexen og oppmerksomheten dersom han ikke velger å forplikte seg på et eller annet nivå. Og da har han plutselig ingenting igjen. Da gjelder det å finne et nytt kvinnemenneske som er like dum (naiv). Men er jo noen som ønsker å leve alene, og på mange måter skjønner jeg det jo. I hvert fall om man foretrekker å leve sånn at man ikke trenger å ta hensyn til noen andre enn seg selv. Og det er da særbo kommer inn i bildet. Men da mister man altså en del av fordelene - hvis man er mann hehe
Nettinettet Skrevet 18. mars 2013 #18 Skrevet 18. mars 2013 Jeg er klar over at særbo er i tiden, ja. Problemet er at mange av fordelene forsvinner. Sammen med en del ulemper riktignok Jeg vil ikke si at man har særbo bare fordi man er kjærester og ikke tar steget videre til samboerskap.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #19 Skrevet 19. mars 2013 TS, håper Steinar belyste tankegangen til endel menn. Jeg tror ikke du er den første dama 40-åringen din har holdt på gress, og du er nok heller ikke den siste. En av mine gamle flammer, er snart 50 og holder fortsatt på slik - og han vil egentlig ha barn. Han har bare vanskelig for å få følelser mener han. Anonym poster: 10f6cde8eae31c83df0049a1371d38e6
Nettinettet Skrevet 19. mars 2013 #20 Skrevet 19. mars 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor dere er så raske til å dømme folk så negativt bare fordi de ikke vil gifte seg etter noen måneder? Dere skaper utrolig mye negativitet når det kommer til tanker man skal ha når man treffer noen og den er ikke mye rom for å være tilbakeholden uten at man er drittsekk eller holder noen på gress. Ja, noen ganger lyser det jo røde lamper hos de fleste av oss, men dere tar helt av innimellom synes jeg. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå