AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Jeg er ofte syk, og begynner å bli mektig lei av den forkjølelsen! Jeg spiser nokså sunt. Ikke junk food. Litt brus og sjokolade om helgene. Frukt hver dag. Inkl en appelsin. Salat har vi mye. Grønnsaker er det litt verre med. Røyker ikke. Drikker sjeldent alkohol. Drikker vann hver dag!! Går tur med bikkja hver dag. Er ellers medlem på treningsenter og går jevnlig men pga at jeg så ofte er syk så kommer jeg liksom aldri på topp der. Hvorfor er kroppen min så mottakelig for virus? Er det noe jeg overser? Tar også c vit og tran. Prøvde svarthyll til forebygging men det hjalp ikke. Nu har jeg kjøpt sink og ska prøve å spise til boksen er tom. Åå, er så lei av å være syk!! Anonym poster: 25aea53662c509458fb4ee2f1a242009
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Håndhygiene! Det er den beste måten å forebygge på. Anonym poster: 59156ff06a7b0079ca1d2e4d7622e865 3
Lutetium 71 Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Det eneste man kan gjøre for å forebygge forkjølelse* er å gjøre som ts allerede gjør, forsøke å opprettholde en god almenntilstand. Det fins ingen vaksiner mot forkjølelse, siden det muterer så fort, så man er stuck med punkt 1. Man kan kanskje lytte mer til kroppens signaler, ta det mer med ro, og holde seg varm, om man merker man er "uggen"? *Det man egentlig gjør er jo å gjøre sykdomsforløpet så kort som mulig, ved å gjøre arbeidsforholdene til kroppens immunforsvar så gode som mulig. Blir man smittet av en ny og fersk "strain", blir man sjuk. Sånn er det bare.
Gjest Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 D-vitaminnivået i kroppen er viktig. De fleste leger vil si at alt innenfor 50-150 nmol er greit - mnen nyere forskning viser at alle bør ha et nivå som ligger rundt 125-175 nmol. Ta blodprøve hos legen din. Ellers så snakker jeg alltid varmt om Avant Garden . Google den og gå inn på hjemmesida. Jeg tar 1 tablett hver dag som forebyggende - og 3 om jeg kjenner noe er på gang. Håndhygiene er kjempeviktig!!! Jeg beholder alltid hansker på om vinteren når jeg er på buss,tog og butikker. I den delen av året man ikke bruker votter etc - tar jeg minst mulig i ting når jeg er ute i offentligheten.
up! Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 Ta en runde med probiotika kanskje? Og den klassiske sov nok, spis bra, mosjonér og stress så lite som mulig, selvfølgelig Håndvask!
Amberleaf Skrevet 18. mars 2013 #6 Skrevet 18. mars 2013 Håndhygiene som flere har nevnt her er kjempeviktig. Solhattdråper bruker vi her i huset hvis det er noe på gang, det kan også brukes forebyggende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå