Gå til innhold

Den beste greske øya


Tussi'en

Anbefalte innlegg

Vil noen være med å kåre den beste greske øya??

Min stemme går til SKIATHOS. Passe stort, passe lite, mange små strender å reise til med moped, er du heldig får du hele stranden for deg selv.

Hva mener dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Et ganske håpløst utgangspunkt for en "kåring", hvis man ikke samtidig tar hensyn til hvilke kriterier folk går etter.

Et ungt par, et modent par, en barnefamilie, en ungdomsgjeng, har alle forskjellige kriterier de går etter. Derfor vil du få like mange svar som det finns greske øyer...

Et modent par vill sannsynligvis ikke dra til Kos eller Zakhyntos, mens en ungdomsgjeng neppe vil dra til Thassos... og en barnefamilie ville heller ikke dra til en øy med steinete brådype strender, med tut og kjør om natta...

Skal du få noe svar, må du være mer presis mht til utgangspunkt og kriterier for ulike grupper av reisende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Rhodos har noe for alle ønsker. Noen steder fest og fart, andre steder ro og stillhet, noen steder barnevennlige... sannsynligvis den øya med mest mangfold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skopelos uten tvil - i hvertfall dersom du ikke er ute etter full fest og fres. Nydelig øy og kjent som den grønneske øya i Hellas. Flotte strender og man må så absolutt få med seg båtturen som går rundt hele øya - det tar mellom 6-8 timer og det er mange stoppesteder. Fanatastisk...vi vil reise dit igjen neste år. Vi forlovet oss der i 2000 icon_smile.gif

20April2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært på så mange greske øyer,enda. Elsker atmosfæren og den gode maten. Den fineste jeg har vært på er Santorini (Thira). Der er det bare VAKKERT og veldig typsk gresk med hvite kirker med blå kupler overalt. Synes det er finest å dra i mai eller tidlig juni, da er frodigere og ikke såå mye folk, og som regel ikke så varmt.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym! Jeg mente ikke at det skulle være så høytidelig, da... Man kan jo bare skrive hvorfor man liker den øya, om det er for fest eller romantikk osv... Bare gøy å høre hva folk mener, slik noor skrev!

Tussi'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Kreta og Rhodos, min stemme går til *trommevrimmel*....RHODOS. Fordi der er det noe for enhver smak icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stemmer for Korfu!

Virkelig sjarmerende øy,litt blanding av gresk/italiensk.

Var der med en vennegjeng,og vi både festet,var på båttur og scootertur rundt på øya.Noe for enhver smak der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!

Paros er uten tvil den beste greske øya jeg vet om!! Har vært på en del grske øyer, men ingen kan sammenlignes med Paros!! Atmosfæren, folka ALT er perfekt på Paros!!!!

Koz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har vært på en del greske øyer( Santorini, Paros, Naxos, Antiparos,Sifnos, Ios, Rhodos, Rhodos, Chios) Og hver øy har jo sin sjarm da, men jeg tenkte jeg skulle fundere litt og kanskje jeg kommer opp med en mening... :roll:

På Chios var jeg da jeg var ca bare 13år(27 nå), det var helt fantastisk da.Jeg hadde nok likt meg der nå også,men den har liksom bygd seg litt opp i fantasien/hukommelsen så jeg vet ikke om jeg vil ødelegge det med å reise dit..

Santorini.dyrt, mye turister, fin øy.Spennende ruiner.fLOTT SOLNEDGANG.Du har sett alt rimelig fort..

Ios, greitt nok,party on..fin strand.kjedelig i lengden..teite festløver..

Sifnos, flott øy,litt vel rolig da vi var der.Litt langt til strand ifa byen.

Rhodos,noe for enhver smak, stille eller liv, litt mye turister.

Naxos også noe for enhver smak, stor variert øy,fine strender,koselig by.Romantisk solnedgang.Litt mye turister.

Paros, flott øy,stor, variert.Koselig stemning ikke langt til sjarmerende Antiparos...

:D Og vinneren er PAROS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir også min stemme til Skopelos, nydelig øy. Har vært der 5 ganger, og i 2000 giftet vi oss der! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm...drømmer meg helt bort, nå...

Har vært en del på båtloffing i Kykladene, og det er som flere sier - hver sin øy til hvert sitt formål!

Her er mine favoritter:

Santorini: Nydelig øy, utrolig vakker - men ikke noe særlig egnet for en herlig badeferie

Antiparos: Også en flott liten perle (rett utenfor Paros). Herlige strender, og en koselig liten by. Super for ferier med barn, men det synes visst et hav an svensker også :lol:

Koufonissia: HIT skal man reise hvis man virkelig vil nyte dager på stranden!! Nydelige strender, og en pittoresk bitteliten by! Men, ellers er det faktisk ikke mye annet på denne øya - så vil man ha fest og moro bør man heller velge øyer som feks Ios.

Kunne egentlig ha nevnt mange fler...for det er så utrolig mye fint dere nede! Forresten er Sifnos veldig fin også! Huffnei...jeg egner meg kanskje ikke så godt til å velge ut èn favoritt :lol:

Klem, Carine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har egentlig ikke vært på så mange.

Men jeg har vært et par ganger på Corfu og jeg må si den øya falt virkelig i smak.

Er det flere som har gjort samme erfaring som meg..... Vært først på gresk plass (eks Corfu) for så å reise på ferie til Tyrkia (eller lignende) og bare lengtet tilbake til grekernes hyggelig vennlig atmosfære og væremåte?

Corfu får uansett min stemme!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...