Gå til innhold

Female VS male cockblocking

Fremhevede innlegg

Gjest JakeGreen
Skrevet

Hvorfor er det slik at menn gjør alt de kan for hjelpe vennene sine når det gjelder sjekking, mens mange kvinner tilsynelatende gjør alt de kan for å ødelegge for venninnene sine?

Nå og da møter jeg kvinner som prøver å hjelpe meg og gir meg grønt lys for å bli bedre kjent med venninnene deres, men det er overraskende ofte det motsatte skjer. Og dette gjelder ikke bare meg, men er basert på kameraters erfaringer og observasjoner jeg selv har gjort.

Senest i går var jeg ute på byen og fikk skikkelig god kontakt med en jente jeg likte veldig godt. Hun var over hele meg som en billig dress og jeg var over hele henne. Kyssing og god stemning. Vi ble enige om å stikke hjem til meg, men hun ville at vi skulle hilse på venninnene først.

Jeg hilste på venninnene hennes og det var god stemning. Den ene av de, som jeg identifiserte som lederen av gruppen, snakket bergensk, en dialekt jeg har en liten fascinasjon for, så jeg ga henne et kompliment på det og sa at jeg elsket bergensdialekt. Etter hvert gikk jeg i baren for å kjøpe en ny øl til meg og henne, men når jeg kom tilbake så var dynamikken helt endret. Hun var mer kald og avvisende, selv om vi fortsatt kysset litt, men venninnene var virkelig kalde. Jeg ble så beskyldt for å ha prøvd å sjekke opp den andre venninnen hennes og det var tydelig at de hadde hatt en alvorsprat med henne og advart henne mot meg.

Wtf? Hva slags interesse skulle jeg ha av det når jeg alt var sammen med venninnen hennes?

Videre så tar de tak i henne og prøver å introdusere henne til en gjeng med tapere som nettop gikk forbi, alt for å prøve å ødelegge for meg.

Jeg fortalte henne at jeg synes det er ekstremt turn-off med jenter som ikke er selvstendige nok til å ta sin egne valg når hun tydeligvis likte meg, men skal gjøre som venninnene sier og gjør. Vi utvekslet telefonnummer før hun gikk uten meg og jeg så at hun hadde prøvd å ringe meg flere ganger etterpå, så jeg får se hva som skjer videre.

Uansett, jeg er rimelig sikker på at det som skjedde i går var at lederen i gruppen som unektelig var attraktiv, satt der alene og ikke fikk noe oppmerksomhet og da ville hun heller ikke at venninnen skulle få det. Rett og slett sjalusi.

Noen tanker om dette fenomenet på en bakfull søndag? Har du cockblocket en venninne? Har du blitt cockblocket av en venninne?

:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen venninner (i forhold) som elsker oppmerksomhet så mye at de alltid prøver å komme i veien for mine sjekkeopplegg. Gjerne under dekke av å skulle hjelpe meg... Samtidig prøver de å sjarmere så mye som mulig, så jeg kommer helt i skyggen. De har jo både kjæreste og selvtillit på topp. Kjipt!

Anonym poster: cdf0e9c079314c80ab4b4ecfe372e3af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Cockblocket - for et kvalmende uttrykk. Men jeg synes det var dårlig av venninnene å ødelegge.

Anonym poster: a05d84d9a3e4801abf9d0f1f035deb57

AnonymBruker
Skrevet

Cockblocket - for et kvalmende uttrykk.

Ja, kukk er trass alt helt heslig og kvalmt ekkelt.

Anonym poster: bb71fa1d0f06fab9a274f03075f8e0d7

Gjest JakeGreen
Skrevet

Jeg har noen venninner (i forhold) som elsker oppmerksomhet så mye at de alltid prøver å komme i veien for mine sjekkeopplegg. Gjerne under dekke av å skulle hjelpe meg... Samtidig prøver de å sjarmere så mye som mulig, så jeg kommer helt i skyggen. De har jo både kjæreste og selvtillit på topp. Kjipt!

Anonym poster: cdf0e9c079314c80ab4b4ecfe372e3af

Kjipt. Jeg vil si det er direkte dårlig gjort. Vi menn er av en eller annen grunn stikk motsatte på dette området. Har du sagt fra om dette?

Du får gå ut alene neste gang, så kan jeg komme bort og snakke med deg uhindret av venninnene dine.

Skrevet

Kjenner meg igjen i noe av det som er skrevet i tråden. Det hender vel egentlig ganske ofte at dersom jeg er med en fyr på byen og møter på kvinnelige bekjente, så gjør de alt de klarer for å sjarmere fyren slik at jeg skal få mindre oppmerksomhet. Ganske plagsomt. Mine nærmeste venninner driver ikke med sånt, vi holder oss unna hverandres gutter og ofrer oss gjerne for å være den som underholder kompisen på nachspiel.. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i noe her. Hadde ei singel venninne som alltid skulle spleise meg med noen hun ikke ville ha selv, eller noen hun allerede hadde avvist. Selv om jeg ikke var interessert, så ga hun seg ikke. Skjønte aldri poenget med det. Hun prøvde også alltid å få oppmerksomheten hvis jeg kun sa "hei" til en fyr. Stilte seg mellom og smilte sitt falskeste smil.

Vi er eksvenninner idag. Det blei altfor slitsomt i lengden.

Anonym poster: a5cf916556172c046811cfc12da280a7

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det var jo kanskje ikke noe sjakktrekk å gi veninna hennes oppmerksomhet? Når man nettopp har begynt å flørte med noen, er det vel naturlig å konsentrere oppmerksomheten om den personen?

Gjest JakeGreen
Skrevet

Kanskje ikke, men når vi skal hilse på vennene hennes, så ser jeg på det som naturlig å faktisk snakke med de, men det var tydeligvis dumt å gi et kompliment på bergensdialekten som jeg er så glad i.

Oppmerksomheten min var definitivt på hun jeg nettop hadde blitt kjent med.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg vet jo ikke hvordan samtalen utspilte seg, var bare et forslag.

AnonymBruker
Skrevet

En usikker Alfa heter det. :fnise:

Så snart noen viser mer interesse for en av de laverstående i gjengen kommer den usikre alfa inn og cockblokker. Alfaen elsker å ha 130% oppmerksomhet og unner ingen andre i gjengen det samme. :danse:

Anonym poster: 6f30806afd4e7ce9f836b10947f12d70

AnonymBruker
Skrevet

been there done that.. opplevd det samme som TS, typisk jenter egentlig :P

Anonym poster: c50cf28f50fa7a10e53e41a88af0d53b

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Pleier som regel å gå fint så lenge man blir venner med gruppen. Jeg flørter ikke med de andre venninnene hennes dersom jeg må hilse på de. Dersom de tester meg ut for å se om jeg er en taper, gir jeg responsen som må gis, men ikke noe mer enn det. Når godkjenningen har kommet løper jeg av gårde med damen..

Artig du nevner det fordi damer er 10x frekkere på byn. Jeg blir ikke like ofte cockblocket av menn. De fleste er kompis. De få menn som vil cockblocke, vet rett og slett ikke hvordan de skal gjøre det. Damer derimot, kan være ganske hardcore. Kan finne på å si ting som: Du er stygg og jævlig, gå vekk :P

Endret av .-L-.
Skrevet

Jepp, seff har man gjort det. Men stort sett har det da vært fordi evt. venner har vært for drita til å ta gode valg.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Jeg innser at det kanskje ikke var et sjakktrekk å gi et kompliment til venninnen, men jeg mente ikke noe mer med det enn det og er generelt kanskje litt flørtete av meg med alle kvinner. Jeg er dog overbevist om at hun gjorde sitt beste for å oppfatte det i verste mening og fremstille meg verst mulig, så det er jo mulig hun hadde sagt noe annet uansett.

Jeg kan forstå "cockblocking" om det er snakk om en jente som er svært full, har dårlig dømmekraft og er involvert med en shady karakter, men jeg føler definitivt ikke at det var situasjonen i går. Jeg er jo en hyggelig og snill fyr.

AnonymBruker
Skrevet

Kjipt. Jeg vil si det er direkte dårlig gjort. Vi menn er av en eller annen grunn stikk motsatte på dette området. Har du sagt fra om dette?

Tja.. Har opplevd mange ganger at gutter prøver å ødelegge for kompisene sine. Da for å stjele jenta.

Anonym poster: 5528df4d9ef8c78e9b545b73efee0ac7

Skrevet

Damer derimot, kan være ganske hardcore. Kan finne på å si ting som: Du er stygg og jævlig, gå vekk :P

Det er jo derfor man skal hate alt som heter hunkjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...