Gå til innhold

Spørsmål om solarium

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vurderer sterkt å ta solarium i dag (er 20 år så vet alle risikoer ved dette!)

...men lurer på noe som jeg trenger et ordentlig svar på!

Jeg har tatt solarium 2 ganger før, men det var med en venn av meg, hun gjorde innstillingene i solsengen og automaten.

Så jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør det selv.

1. Hvordan funker pengeautomatene?

2. Er det noe man skal trykke på inni solsengen når man ligger der, eller skal man bare legge seg ned og vente på at den starter også lukke den?

Håper dere kan gi meg litt tips om hvordan dette funker. For jeg vil ikke akkurat gjøre noe feil når jeg er der.

Anonym poster: c07d6c137504a35d96bd6303280e0906

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det finnes 2 automater som jeg vet om. På ene typen er det en automat med mange tall på og da har dørene til hver av sengene et tilsvarende tall på døren, der putter du på penger og trykker på tallet tilsvarende et solarium som ikke er i bruk, så starter sengen automatisk etter 2 minutt. På den andre typen har hvert rom en egen automat som du putter på penger tilsvarende hvor lenge du vil ta sol, så trykker du start på automaten, så starter sengen automatisk etter 2 minutt. Du kan også trykke på start knappen på sengen om du blir ferdig før de 2 minuttene, trykker du på start/stopp knappen etter solariumet har begynt vil sengen stoppe og resette seg til neste kunde.

Vanligvis har sengene 5 instillinger: Styrke kroppsolarium, styrke ansiktsolarium, styrke kroppsvifte, styrke ansiktsvifte, radiovolum. Du kan bare stille alle på fullt (bortsett fra volumet på radioen). Eller kan du bare prøve deg frem.

Ellers bare vær forsiktig i starten, 10-14 minutt er nok første gang, så kan du øke med 2 minutt opp til 18-26 minutt alt etter hvor ofte du tar sol og hudtypen din, ikke ta sol 2 dager på rad. Ta sol hver 2-3. dag til du får den fargen du vil ha, etter det er sol 1-3 ganger i uken nok, alt etter hudtypen din og hvor lenge du tar sol hver gang.

Endret av Kajalle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...