Gå til innhold

Valpetenner og voksentenner over hverandre


bebisss

Anbefalte innlegg

Jeg har en valp som begynner å få nye tenner, alle valpetennene hennes har ramlet ut nede og nye kommer opp. Men alle valpetennene oppe i tilegg til hoggtennene er der, og hun har allerede fått ut voksentennene oppe og de voksne hoggtennene begynner å komme godt ned de også, så de vokser bak valpetennene, så hun har to rader med tenner.

Vil de voksne tennene etterhvert presse ut valpetennene eller må dette oppereres? Hun kommer til å få utrolig mye tannstein om hun skal gå med to rekker tenner resten av livet. Har ikke sett dette på andre valper, bare en som fortsatt har den ene valpehoggtannen oppå den voksne tannen, og han er 3 år idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spiderpig

Ville ringt veterinær i morgen. Kan være ganske så smertefullt for han, og hunden kan selvfølgelig ikke gå med to rekker tenner resten av livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbelståended tenner må fjernes hos veterinær. måtte gjøre det med alle mine hunder (har 3). gjør det så¨fort som mulig, da det er ubehagelig for hunden og kan føre til at skjeven vokser feil og hunden kan få større misdannelser av det.

tannfelling er som regel ferdig når valpen er mellom 6-12 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer. Spiser de opp melketennene? Har ikke funnet en tann her i huset, og den er ferdig med fellinga

Anonym poster: 9543059a527f0c50567b3d944fd72401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en liten rase? De har vanligvis litt mer problemer med tannfelling,valpetenner som ikke felles osv.

Om valpen skal ha vært ferdig med felling ,og det er valpetenner igjen i munn, da ville jeg bestilt en time hos vetrinær for tannsjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Bare lurer. Spiser de opp melketennene? Har ikke funnet en tann her i huset, og den er ferdig med fellinga

Anonym poster: 9543059a527f0c50567b3d944fd72401

Noen blir svelget, noen faller ut ute, og andre ender opp rundt omkring i huset og forsvinner opp i støvsugeren. Min kom plutselig bort til meg i sofaen og spyttet ut en hjørnetann i fanget på meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hund hadde to rader med tenner i en ca. uke, men alle melketennene fallt ut.

Jeg vet ikke om han hadde noen smerter, men han tygget like ivrig på harde tyggeben og var like vill i taudragning som vanlig.

Jeg har en mellomstor rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...