Gå til innhold

Vurdert å selge sex?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å selge sex? Jeg hører stadig om jenter i studentmiljøet i Oslo som selger sex for å få mer å rutte med i studietiden. Hvor mye er det vanlig å tjene på et ligg?

Anonym poster: 5a39d948e8fc02e5c8b9d5fb9525a1cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, huff. Jeg kommer aldri til å selge sex, og har aldri vurdert det. Greit nok, du blir rikere på penger, men fattigere når det kommer til andre verdier.

Anonym poster: a62faf6c698deea9da8aeb1bd85b1f52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir man fattigere på andre verdier av å tjene penger på ærlig vis?

Skrevet

Sikkert ikke helt moralsk bra det heller - men da ringer jeg heller hjem til mamma og pappa og får de til å ta husleien den måneden. Men man har LITE penger som student. Nesten så jeg skjønner at folk gjør det dersom de har et "sånt syn" på kropp og sex.

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Sikkert ikke helt moralsk bra det heller - men da ringer jeg heller hjem til mamma og pappa og får de til å ta husleien den måneden. Men man har LITE penger som student. Nesten så jeg skjønner at folk gjør det dersom de har et "sånt syn" på kropp og sex.

Personlig tror jeg at så lenge leie + strøm + andre boutgifter er under 5000 og lærebøkene er omtrent gjennomsnittlig priset så burde det faktisk holde med det man får av lånekassen. Så jeg er vel egentlig ikke enig i at studenter har for lite penger.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Nei, det har jeg aldri vurdert.

Studenter som får lån i lånekassen skal ha nok å rutte med. Hvis de har så lite penger at de faktisk vurderer prostitusjpn lever de GODT over evne, og bor alt for dyrt.

Ja, studenter har lite penger, men ikke så lite.

• Liker 2
Skrevet

Personlig tror jeg at så lenge leie + strøm + andre boutgifter er under 5000 og lærebøkene er omtrent gjennomsnittlig priset så burde det faktisk holde med det man får av lånekassen. Så jeg er vel egentlig ikke enig i at studenter har for lite penger.

Da må du jo jobbe ved siden av. Du får litt under syv tusen. 5000 på å bo (som du sier), så kommer mobilregninger, skolebøker på flere tusen kroner stykket :) , og MAT. Gjerne skysskort eller lignende også.

Jeg vet ikke. Det går jo - dersom man jobber inn penger i feriene. Men om man reiser mye bort i helger og sånt, da har man lite penger igjen. Og dersom jentene uansett ligger med fremmede på fylla - sikkert like greit å dra inn noen tusen i samme slengen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir man fattigere på andre verdier av å tjene penger på ærlig vis?

Man kan få en del issues etter man har solgt sex. F.eks at man kanskje aldri kan elske en mann eller være i et fast forhold med en mann igjen. Og om man blir voldtatt når man prostituerer seg, så kan ting bli ganske mye verre.

Jeg er kvinne og student og jeg kunne aldri i verden solgt sex. Jeg ville heller vært fattig og bodd på gata.

Anonym poster: 69c57113ea043bc5a74cb3ebbfb3da4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan få en del issues etter man har solgt sex. F.eks at man kanskje aldri kan elske en mann eller være i et fast forhold med en mann igjen.

For noe vrøvl! Aldri hørt på maken... Så hvis du får en 500-lapp til drosjen hjem etter et ONS så blir du ødelagt og vil aldri kunne elske en mann igjen? Da er du ødelagt fra før av, det er ikke pengene som gjør deg det.

Anonym poster: 0349564098ab50597f37daf540e6d643

AnonymBruker
Skrevet

Å gi mer penger til studentene vil ikke hjelpe. Det vil bare presse prisene på leiligheter opp. Større etterspørsel betyr høyere pris, sier økonomilæreren.

AnonymBruker
Skrevet

dersom jentene uansett ligger med fremmede på fylla - sikkert like greit å dra inn noen tusen i samme slengen.

Ja, det er det jeg mener :) Hvorfor skal man bli ødelagt av å tjene penger på noe andre gjør gratis?

Skrevet

Jeg har aldri så mye som tenkt på å vurdere det engang..

AnonymBruker
Skrevet

For noe vrøvl! Aldri hørt på maken... Så hvis du får en 500-lapp til drosjen hjem etter et ONS så blir du ødelagt og vil aldri kunne elske en mann igjen? Da er du ødelagt fra før av, det er ikke pengene som gjør deg det.

Det du beskriver her har jo ikke noe med 'å selge sex' å gjøre, men et ONS. Prostitusjon er gjerne når en ulekker mann vil betale deg for å tømme seg, for deretter ikke å ha noe med deg og gjøre etterpå.

Hvis det er noe ungjenter ikke blir preget av så vet ikke jeg...

Og det er sannsynligvis ikke særlig lekkert å ha på samvittigheten når man blir eldre, gifter seg og får barn.

Lærer ingen selvrespekt hjemmefra lengre?

Anonym poster: 224a3973d2381079cd0721b01df4728d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser fortsatt ikke den moralske forskjellen på ONS og å selge sex. Det er ikke følelser involvert i noen av tilfellene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser fortsatt ikke den moralske forskjellen på ONS og å selge sex. Det er ikke følelser involvert i noen av tilfellene.

Vel, da er det fristende å si, at når du er såpass naiv så får du vel bare finne ut av det selv. ONS er gjerne et resultat at man har møtt noen ute på byen man har det gøy med. Når man selger sex, så er utgangspunktet et litt annet. Du kan jo tenke litt på hvordan du vil kommunisere til en 'interessert mann' at du er en prostituert? Når iløpet av samtalen skal du snike inn en stening at du er en 'hooker'? Hvor skal du finne disse mennene? Og ikke minst, hvor skal du ta dem med?

Her har du sikkert mye å tenke på. Jeg synes ihvertfall det må gå an å studere uten å mtte selge kroppen sin. For det er ikke sikkert barna dine (eller deg selv) i fremtiden vil sette like stor pris på dette. Og Norge er lite, det er visse ting man kanskje ikke vil ha hengende over seg til evig tid..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på det selv, faktisk. Men vet ikke helt hvordan man skal promotere denne egne "bedriften" da.

Anonym poster: e7407bdc28298a267a04c14572fe93e8

Skrevet

Det å ha lyst på sex, og det å ha lyst på penger er to ganske ulike ting

AnonymBruker
Skrevet

Det å ha lyst på sex, og det å ha lyst på penger er to ganske ulike ting

Men er man kvinne så kan man slå sammen begge to på en gang og se på det man har mellom bena som ikke bare en elskovshule men til og med en gullgruve!

Skrevet

Ikke ti ville hester...

AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver her har jo ikke noe med 'å selge sex' å gjøre, men et ONS. Prostitusjon er gjerne når en ulekker mann vil betale deg for å tømme seg, for deretter ikke å ha noe med deg og gjøre etterpå.

Hvis det er noe ungjenter ikke blir preget av så vet ikke jeg...

Og det er sannsynligvis ikke særlig lekkert å ha på samvittigheten når man blir eldre, gifter seg og får barn.

Lærer ingen selvrespekt hjemmefra lengre?

Ikke nødvendigvis. Det kan godt hende at mannen er ensom og ønsker å betale for et slags rollespill man opptrer som kjærester. Altså man betaler ikke kun for sexen, men også for en illusjon om kjærlighet.

Anonym poster: 5c6dfdeb3af623b664db3813d23ad1ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...