Gå til innhold

Pus med øyebetennelse?


ninuska_

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg har et lite spørsmål angående pus.

Han får iblant "hovne øyne". Han blir hvit i pelsen rundt øynene. Vi har tidligere vært hos dyrlegen med det (flere ganger), og han sa at det kunne skyldes trekk. At pus har sittet stille på et trekkfullt sted. Da har vi fått øyedråper som skal dryppes på hver dag i en uke.

Jeg har gitt opp å dra til dyrlegen med det for det dukker opp en dag og er borte den neste. Og det eneste vi får er øyedråper som ikke kan brukes en måned etter åpning. Så jeg skyller med vanlig saltvannsløsning når jeg ser begynnelsen på det, og det gir seg. Kan det være smuss og skitt som gjør det? I og med at han blir bedre av skylling. Jeg skjønner jo godt dette er plagsomt for pus, og det blir ikke bedre av at han skal vaske seg, men vi har ikke funnet noen langsiktig løsning enda.

Vet noen hva dette heter? Jeg skulle gjerne lest meg opp på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husets gamlefar er og slaget med dette. Ikke så veldig hyppig, men han har hatt noen kurere de seneste årene. Noen varig kur kan jeg dessverre ikke tipse om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en svak type øyekatarr, men hva den kommer av må fuglene vite.

Kanskje han blir irritert av sin egen pels når han vasker seg? :klo:

Hvis det går an å få tak i en salve i stedet for dråper, så holder salven mye lenger enn dråpene ihvertfall. Du kan jo høre med vetrinæren om det neste gang du er innom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...