AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 De siste mnd har jeg vært så stresset og anspent, at jeg nå får hodepine og "hele" kroppen verker. Musklene i nakke, rygg, hofte og sete er verst. Men føler massasje på en spa-avd er ment for velvære, og ikke for å "fikse" meg? Tar jeg feil? Evt finnes det alternativer? Gjennom lege bl.a, pga pris tenker jeg nå. Nesten all muskulatur er hardt og vondt, over det hele. Dette går utover nattesøvnen nå i tillegg (vondt å ligge, sitte etc). Noen som vet? Anonym poster: f94ac9d2db44c6eefa3168a4d4289615
melly666 Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 jeg har veldig stive muskler i skuldre, nakke og rygg på grunn av for korte sener og svak muskulatur. Min behandling hos fysioterapaut er massasje - og det hjelper veldig mye for å løse opp muskelknuter og sånt. I tillegg er en del av min behandling at jeg må trene opp musklene slik at jeg ikke spenner meg for hver minste ting. (og strøm som hjelper til) Tenker massasje hos spa vil hjelpe ja, hvis du sørger for å få dyp nok. (tror det heter treningsmassasje eller noe sånt) Men det vil jo bare være midlertidig. Jeg ville skaffet meg henvisning til fysioterapaut fra legen, tror du lett kan få det når du sliter såpass mye Det er jo også mye billigere Vet ikke helt prisen. Jeg betalte 250 kr for hver time og det var 12 timer med behandling, men vil tro det varierer mye. Andre ting som mange synes hjelper er jo akupunktur. 2
Gjest Skogmann Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Som hobbystyrkeløfter og friluftsmann har jeg ofte stive og støle muskler, og ofte av typen som ikke forsvinner av seg selv. Går til sportsmassasje hos to damer i Oslo som knar til jeg er på gråten. Det er uunværlig og hjelper masse. 1
LarryGopnik Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 De siste mnd har jeg vært så stresset og anspent, at jeg nå får hodepine og "hele" kroppen verker. Musklene i nakke, rygg, hofte og sete er verst. ... Noen som vet? Min løsning ville vært bodypump eller god gammeldags full-body vekttrening. Har sett mirakuløse effekter mht smerter i muskler! Gopnik
LarryGopnik Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Som hobbystyrkeløfter og friluftsmann har jeg ofte stive og støle muskler, og ofte av typen som ikke forsvinner av seg selv. Går til sportsmassasje hos to damer i Oslo som knar til jeg er på gråten. Det er uunværlig og hjelper masse. Har løftet vekter i 20 år. Aldri trengt massasje. Men vi er sikkert ulike. Gopnik
Gjest Skogmann Skrevet 17. mars 2013 #6 Skrevet 17. mars 2013 Har løftet vekter i 20 år. Aldri trengt massasje. Men vi er sikkert ulike. Gopnik Åpenbart. Spørs jo hvordan man har trent også. Jeg drev med konkurranseløfting, noe kroppen min ikke trivdes med i lengden. Det er vel heller ikke et spørsmål om hva man trenger. Jeg kunne sikkert klart meg uten massasje, men det føles utrolig godt og bra å få knadd såre muskler som ikke slutter å verke. Har prøvd alle mulige behandlingsformer, men det som har fungert best er egentrening (core/pilates) sammen med regelmessig massasje. 1
LarryGopnik Skrevet 17. mars 2013 #7 Skrevet 17. mars 2013 Åpenbart. Spørs jo hvordan man har trent også. Jeg drev med konkurranseløfting, noe kroppen min ikke trivdes med i lengden. Det er vel heller ikke et spørsmål om hva man trenger. Jeg kunne sikkert klart meg uten massasje, men det føles utrolig godt og bra å få knadd såre muskler som ikke slutter å verke. Har prøvd alle mulige behandlingsformer, men det som har fungert best er egentrening (core/pilates) sammen med regelmessig massasje. Er med på den- selv har jeg mest problemer med korsrygg, men Voltaren holder meg mobil.... Gopnik
misscandy Skrevet 17. mars 2013 #8 Skrevet 17. mars 2013 Ville anbefalt massajse hos fysio enkelte kan også akupunktur, er du heldig kan du få kombinert begge som jeg fikk, hjalp meg MASSE. Ville også anbefalt noe som en muskelstimulator med spesial pads, de kan løse stive muskler som sitter litt dypt Håper du finner noe som hjelper 2
Gjest Skogmann Skrevet 17. mars 2013 #9 Skrevet 17. mars 2013 Er med på den- selv har jeg mest problemer med korsrygg, men Voltaren holder meg mobil.... Gopnik Really? Korsrygg er mitt spesialfelt..Sleit med det mangfoldige år etter styrkeløft"karrieren". Voltaren hjalp ikke en dritt for meg..spesielt ikke da jeg fikk låsningsanfall. Min redning var core-trening. Har ikke hatt problemer med korsryggen en eneste gang siden jeg begynte. Kan kjenne at den er litt stiv dersom jeg slacker med coretreninga, men dagen etter en økt er den fin igjen. Noe for deg?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #10 Skrevet 17. mars 2013 Takk for svar, dere Sportsmassaje? Aldri hørt om. Skal se om det kommer opp noe nyttig ved søk. Fysio har jeg hørt om før, usikker på om hvor man får tak i dette. Her må jeg gjøre reseach Flott med litt forskjellige svar, som gir flere alternativer og forholde seg til Ts Anonym poster: f94ac9d2db44c6eefa3168a4d4289615
Wiggins Skrevet 17. mars 2013 #11 Skrevet 17. mars 2013 De siste mnd har jeg vært så stresset og anspent, at jeg nå får hodepine og "hele" kroppen verker. Musklene i nakke, rygg, hofte og sete er verst. Men føler massasje på en spa-avd er ment for velvære, og ikke for å "fikse" meg? Tar jeg feil? Evt finnes det alternativer? Gjennom lege bl.a, pga pris tenker jeg nå. Nesten all muskulatur er hardt og vondt, over det hele. Dette går utover nattesøvnen nå i tillegg (vondt å ligge, sitte etc). Noen som vet? Anonym poster: f94ac9d2db44c6eefa3168a4d4289615 Du kan ordne mye selv uten å bruke penger på massasje. Massasje, enten det nå er den ene eller den andre varianten, lindrer bare symptomene, men gjør ikke noe med årsaken(e). Årsakene til din tilstand er mye stress og (antar jeg) lite mosjon. Utholdenhetstrening under syreterskel gjør underverker. Hvis du ikke er vant til å trene vil jeg anbefale deg å begynne pent. Langrennsesongen har nå blitt lengre enn man skulle tro i deler av landet, så avhengig av hvor du bor kan du sannsynligvis gå i minst to-tre uker fra nå av. Langrenn gir fantastisk trening for hele kroppen. Det er statisk spenning som å sitte foran en pc som skaper muskelknuter. Dynamisk aktivitet som langrenn og sykling vil hjelpe mot slikt. Du bør selvsagt tøye i tillegg, ikke rett etter at du har trent, men før du legger deg. Når man tøyer blir muskulaturen veldig avslappet etterpå, og den trenger å hvile en stund. Da passer det jo bra å gjøre det før man legger seg. 1
Pusemamma Skrevet 17. mars 2013 #12 Skrevet 17. mars 2013 Massasje er vel og greit det men det er nok trening som må til. Treningssenter kan hjelpe deg i gang med og sette opp et program som passer deg. du må begynne forsiktig ellers blir du både lei og altfor støl og vond i kroppen. Fysio er kanskje noe og starte med så de får kartlagt problemet ditt.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #13 Skrevet 17. mars 2013 Du kan ordne mye selv uten å bruke penger på massasje. Massasje, enten det nå er den ene eller den andre varianten, lindrer bare symptomene, men gjør ikke noe med årsaken(e). Årsakene til din tilstand er mye stress og (antar jeg) lite mosjon. Utholdenhetstrening under syreterskel gjør underverker. Hvis du ikke er vant til å trene vil jeg anbefale deg å begynne pent. Langrennsesongen har nå blitt lengre enn man skulle tro i deler av landet, så avhengig av hvor du bor kan du sannsynligvis gå i minst to-tre uker fra nå av. Langrenn gir fantastisk trening for hele kroppen. Det er statisk spenning som å sitte foran en pc som skaper muskelknuter. Dynamisk aktivitet som langrenn og sykling vil hjelpe mot slikt. Du bør selvsagt tøye i tillegg, ikke rett etter at du har trent, men før du legger deg. Når man tøyer blir muskulaturen veldig avslappet etterpå, og den trenger å hvile en stund. Da passer det jo bra å gjøre det før man legger seg. Du har helt rett, jeg er veldig lite aktiv i tillegg. Jeg skulle til å lage en tråd på dette også, ettersom jeg tenkte det var to forskjellige problemområder. Saken er den at jeg er mye fysisk syk. Har gledet meg til å trene i veldig lang tid, men med feber hver uke, og merkelig blodtrykk som gjør at jeg besvimer bare jeg rører meg, så har jeg droppet medlemsskapet på et treningssenter jeg trente på mye før helsen min forandret seg. Vurderer svømming, ettersom det sies å være godt for vond kropp og muskler. Har sett på nærområdet, og funnet et sted jeg vil prøve ut så snart denne influensaen er ute av kroppen. Liker ikke å være den som klager, men til tider tar dette virkelig overhånd Har kuldeastma, og så utrent som jeg er nå, i tillegg til mangel på mange av de viktige vitaminer og mineraler, så blir jeg syk om jeg går en tur ute i kulden. Så derfor er ikke det den rette veien for meg å ta steget ut av den vonde sirkelen. Tusen takk for et godt innlegg Massasje er vel og greit det men det er nok trening som må til. Treningssenter kan hjelpe deg i gang med og sette opp et program som passer deg. du må begynne forsiktig ellers blir du både lei og altfor støl og vond i kroppen. Fysio er kanskje noe og starte med så de får kartlagt problemet ditt. Som jeg skrev over her, jeg har nå møtt veggen når det kommer til denne utviklingen. Så trening er høyt på listen Noen fortalte meg at jeg ikke skulle trene forsiktig engang når jeg var forkjølet (betente bihuler, hoster mye osv i tillegg til kuldeastma), hadde feber eller var syk. Men med dette rådet kommer jeg ikke langt. Ettersom jeg faktisk er så nede på immunforsvaret mitt som nå, så blir jeg syk av ingenting Savner å trene. Savner å være frisk i mange, mange måneder uten antydning til en liten forkjølelse. Tanken er helt fjern for meg nå, men det var altså slik jeg hadde det i fjor. Ble kanskje litt for mye informasjon, men om noen vil eller ønsker å gi meg et pekepinn på hvor jeg starter så blir jeg glad for det Må nesten legge en skikkelig plan på hva som må gjøres for å komme meg opp igjen. Og jeg har aldri vært den som har vært syk.. Anonym poster: f94ac9d2db44c6eefa3168a4d4289615
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #14 Skrevet 17. mars 2013 Ts skal legge til at kostholdet er normalt. Tar multivitaminer som supplerende, samt spiser mer fisk enn kjøtt. Grønne grønnsaker til middag omtrent hver dag, brødskiver eller knekkebrød ellers. Anonym poster: f94ac9d2db44c6eefa3168a4d4289615
super-s Skrevet 17. mars 2013 #15 Skrevet 17. mars 2013 Jeg var mye stiv i skuldre og nakke for noen år siden, og da var det masasje og akupunktur hos fysioterapaut som fikset det!
Gjest Tirkes Skrevet 17. mars 2013 #16 Skrevet 17. mars 2013 Fysio kan du få henvisning til via fastlegen. Eller om du er heldig, så har dere kanskje bedrifthelsetjeneste. Enkelte bedrifter har gode tilbud og lar ansatte slippe egenandel. Jeg slet med mye av det samme, og jeg begynte ganske enkelt å trene med personlig trener. Jeg var "flink" til å trene/mosjonere, men jeg var flinkere til å jogge, sykle etc og trene bein enn jeg var på skuldre og overkroppen. Brukte kroner på 3 sesjoner med personlig trener, samt fikk et treningsprogram ment til å styrke de musklene og delene av skuldrene som jeg sleit med. Mannen vekket støttemusklatur jeg ikke ante jeg hadde, en måned inn i treninga forsvant stivheten, og har aldri slitt med nakkestivhet siden. Det er snart to år siden nå.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #17 Skrevet 17. mars 2013 Takk for svar, dere Sportsmassaje? Aldri hørt om. Skal se om det kommer opp noe nyttig ved søk. Fysio har jeg hørt om før, usikker på om hvor man får tak i dette. Her må jeg gjøre reseach Flott med litt forskjellige svar, som gir flere alternativer og forholde seg til Ts Anonym poster: f94ac9d2db44c6eefa3168a4d4289615 Soleus.no Veldig flinke og dyktige damer med lang erfaring. De knar selv store menn til gråten tar dem. Har faktisk blitt frisk fra all vondhet etter at jeg begynte og gå der regelmessig. Anonym poster: 7d5cc2b11ff8d5de62f05ca25e50968c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå