Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hverken av parfyme eller tøymykner! Jeg hater lukten av tøymykner.

Takk for oppmerksomheten.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Enig. Parfymert tøymykner klør også!

Endret av Klaine
Skrevet

Jeg liker å ha litt god lukt i klærne jeg (ikke mye så klart, men litt)

• Liker 6
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er allergisk mot tøymyker, og etter at jeg sluttet med det reagerer jeg litt på hvor mye tøymyker/parfyme det stinker av klærne til en del. Det lukter helt ekstremt av enkelte. Kjipt å overnatte med folk som bruker tøymyker også, siden sengeklærne klør som et helvete hele natten.

Takke meg til eddik.

• Liker 2
Gjest Violetta
Skrevet

Enig. Man risikerer jo å ha en haug med parfymer rundt seg : tøymykner, deo, sminke, egen parfyme..

• Liker 1
Skrevet

Nå trodde jeg det var en helt annen kleslukt det var snakk om. :ler:

Det har kommet anbefalinger om at man ikke skal vaske dongeribukser før etter 6 måneder, og det må da lukte?

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte ikke tøymykner i mange år. Men jeg bruker en nå. Det lukter bare så godt. Får helt vann i munnen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ikke tøymykner i mange år. Men jeg bruker en nå. Det lukter bare så godt. Får helt vann i munnen.

Det er nok du ofte alene om å synes.

Anonym poster: cf0ffe665447494e68e6a5e2397d1589

Skrevet

Nope. Men om folk står og brekker seg av kleslukten min, så bør de gjerne si fra fremfor å sutre på nett. Nå har jeg tatt hensyn de siste 12 årene, nå er det MIN tur!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker tøymyknere med frisk lukt, og jeg tør å påstå at det lukter hundre ganger bedre enn all den parfymen dere bruker. Den gjør meg kvalm.

Anonym poster: 53a287ede0c0e85e61b7488fb09f036a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er kun overdreven parfymespraying som plager meg. De fleste doserer tøymykner riktig så det stinker ikke på meters avstand.

Anonym poster: b74a925301934327b5982a0b9ebc1ee2

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker å ha litt god lukt i klærne jeg (ikke mye så klart, men litt)

Hva som lukter godt er særdeles subjektivt. Tøymyknere/vaskemidler lukter i tillegg ekstremt kunstig. Jeg har vært i Alpene, og vårfrisk alpedugg lukter ikke slik. Personlig synes jeg helt nye klær lukter best og skulle ønske noen klarte å lage noe som emulerte lukten av den kjemikaliebomben.

Det har kommet anbefalinger om at man ikke skal vaske dongeribukser før etter 6 måneder, og det må da lukte?

Gjelder det også!

Nope. Men om folk står og brekker seg av kleslukten min, så bør de gjerne si fra fremfor å sutre på nett. Nå har jeg tatt hensyn de siste 12 årene, nå er det MIN tur!

Hvis det er snakk om venner kanskje, men det oppfattes som noe uhøflig å si slikt til fremmede.

Nei. Det er kun overdreven parfymespraying som plager meg. De fleste doserer tøymykner riktig så det stinker ikke på meters avstand.

Anonym poster: b74a925301934327b5982a0b9ebc1ee2

Nåja. Tøymykner og slikt har i tillegg det samme problemet som annen parfyme, og det er at den som har det på seg ikke selv kjenner lukten. Kroppen filtrerer det bort. Andre derimot kjenner den konstant. I tillegg vil jeg tørre å påstå at de fleste av de menneskelige sommerengene også bruker parfyme eller deodorant med parfyme i tillegg, og da blir det alltid kræsj. Legg til litt svette eller annen kroppslukt på toppen og du har en fantastisk duftopplevelse.

Skrevet

Delvis enig. Tøymykner er æsj. Orker det ikke. Men om min egen parfyme smitter av på halsringningen på genseren så er det greit nok. Det forsvinner tross alt i vask.

Gjest Violetta
Skrevet

Hva som lukter godt er særdeles subjektivt. Tøymyknere/vaskemidler lukter i tillegg ekstremt kunstig. Jeg har vært i Alpene, og vårfrisk alpedugg lukter ikke slik. Personlig synes jeg helt nye klær lukter best og skulle ønske noen klarte å lage noe som emulerte lukten av den kjemikaliebomben.

Helt nye klær er ofte satt inn med kjemikalier de også, for at de skal se fine ut. Disse kjemikaliene lukter slettes ikke godt.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vaske dongeribukser før etter 6 måneder? -?? Hvem sier det? Og hvorfor?

Skal man ikke bruke buksene de 6 første månedene da, - eller skal man gå i 6 måneders skitne klær? :klo:

Anonym poster: ce81ce4931ff428785f7f4680ce85d66

Skrevet

Ahh, tøymykner lukter SÅ godt!

Kommer ALDRI til å slutte med det!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg utstår ikke parfyme eller sterkt etterbarberingsvann. Jeg er ikke allergisk, men syns bare det er motbydelig og plagsomt.

Jeg bruker ytters sjeldent tøymykner. Likevel har jeg aldri vært plaget av lukten av andres tøymykner. Dette er da en lukt som ikke er tilnærmet like påtrengende og forsvinner dessuten ganske raskt?

Jeg har faktiskt aldri registrert tøymykner lukt fra andre, - kanskje med unntak av på trening. (Men der er det fare for langt andre mer ubehagelige lukter.)

Anonym poster: ce81ce4931ff428785f7f4680ce85d66

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker tøymykner og syns det lukter deilig.

Og huset vaskes med Ajax som lukter rent og deilig. Kunne aldri tenkt meg å vaske klær eller hus uten den deilige rene duften.

Kom på momentet med husvask da jeg este en tråd her om å vaske uten såpe.

Parfyme bruker jeg også hver dag ..

Gjest pærecider
Skrevet

Har ikke problem med tøymyknere. Verre med folk som stinker som om de har badet i parfymen sin før de dro ut på jobb. Togturen til jobben er et mareritt til tider, hundreogørti ulike parfymelukter som blander seg om hverandre, merker innimellom at migrenen og kvalmen blomstrer opp og jeg kommer fram til jobben spyferdig. Enda bedre, de geniene som dusjer seg i parfyme før de går inn i gruppetreningstimer. Parfyme og svette, for en utsøkt herlig olfaktorisk nytelse som får neseborene mine til å vibrere av glede. NOT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...