Gå til innhold

Komme seg videre + bekreftelsesbehov..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så ble det over med daten min, og på en ganske kjip måte. Han har aldri satt pris på meg, noe som har gitt meg en unødvendig knekk i selvtilliten. Kort sagt så datet vi lenge, men det føltes lenge som om det bare var jeg som gadd å gi noe. Han derimot var alltid utilgjengelig på alle måter, og er generelt veldig selvsentrert. Sa de riktige tingene når vi var sammen, og mente det nok også, men nå må jeg komme meg videre. Skulle møtes på mandag, men han avlyste på grunn av jobb. Ble litt kinkig, da jeg trodde han skulle dumpe meg, og ble sur når jeg trodde han skulle gjøre det på e-post. Viste seg at han bare skulle si ifra om noe jobb-greier. Så jeg endte med å "dumpe" han på melding, pga en misforståelse.. Men vi ble enige om å snakkes, men når jeg prøvde å avtale en dag(etter at han sa at han kunne i helga), så svarte han ikke. Sikkert fordi jeg sa at det var viktig at han holdt en avtale når vi lagde en, "han vil jo ikke såre/skuffe meg".

Så om jeg ikke hører fra han i morgen(når jeg sa at jeg hadde tid), så kommer jeg ikke til å kontakt han igjen, og jeg er usikker på om jeg gidder å prøve å lage en avtale i det hele tatt. Det går greit når jeg ikke ser han, men når han er pålogget på facebook eller aktiv på facebook, så merker jeg det gjør litt vondt.

Dette har resultert i at selvtilliten min er litt dårlig for tiden, og jeg søker bekreftelse. Ikke i form av sex, men jeg er medlem på nettdatingsider og jeg blir fort litt lei meg når folk ikke svarer(teit, jeg vet) eller om jeg får laber respons. Jeg er ganske søt, morsom(men kanskje på en kald/sarkastisk måte enkelte ganger) og intelligent, men er ikke så selvsikker på en generell basis. Framstår nok ikke som usikker, men kanskje som litt kald/distansert.

Hvordan skal jeg komme meg videre med hodet hevet? Hvordan kan jeg bedre selvtilliten min når det kommer til det motsatte kjønn?

Anonym poster: 899499bf3837f3d5aa38c505a4868c39

Videoannonse
Annonse
Gjest Reza08
Skrevet

Hvorfor kaste bort tid på slike folk, når sånne som meg finnes? Neida, du får prøve å kontakte han hvis du vil gjøre et forsøk til, men ikke forvent det helt store. Hvis han mot formodning skulle være interessert i å prøve på nytt, kan du jo alltids gå inn med nytt mot. Dersom det samme utfallet på nytt skulle oppstå, kan du like gjerne prøve deg et annet sted.

Hvordan du skal komme deg videre er vel å tenke på mulighetene som finnes. Verden består av så mange mannfolk, at det ikke er noe problem å fine en ny date. Gjør også ting som du ser på som positivt. Det styrker motivasjonen. Ikke la deg kvie.

Når det gjelder din selvtillit ovenfor menn, så vil jeg anbefale deg å ta alt med ro, være den du er, tenke fremover, og ikke være redd for å komme i kontakt.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Hvordan skal jeg komme meg videre med hodet hevet? Hvordan kan jeg bedre selvtilliten min når det kommer til det motsatte kjønn?

Om du vil komme deg videre med hodet hevet, så anbefaler jeg deg i første omgang å slette han fra Facebook, slette meldingslogg og kutte all kontakt.

En ting du må huske er at det aldri er noe galt med deg, selv om en annen person ikke er tiltrekt av deg eller ønsker et forhold med deg. I akkurat dette tilfellet høres det ut som fyren du har holdt på med er en idiot i tillegg, så det er ingen grunn til at du ikke skal gå videre med hodet hevet frem til du møter en ny. Du er jo fortsatt deg selv, men noen erfaringer rikere!

Til slutt vil jeg på generell basis anbefale deg å prøve å hente selvtillit fra innsiden og fra dine personlige kvaliteter og egenskaper, ikke fra omverdenen.

Selv gjør jeg det akseptabelt med det motsatte kjønn, men jeg blir også latterlig mye avvist, både på hyggelige, men også mindre hyggelige måter noen ganger. Jeg er umidlertid totalt upåvirket, da det ikke kunne interessere meg mindre hva en fremmed jente som ikke en gang kjenner meg føler for meg. Jeg fokuserer på de som faktisk liker meg.

Men om jeg noen gang er i tvil rundt min egen attraktivitet og ønsker å hente noe utenfra, så bruker jeg å tenke tilbake på alle jentene jeg har vært sammen med og som har likt meg og til og med vært forelsket i meg. Det bruker å hjelpe.

Sender deg en virtuell klem!

:)

:klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting du må huske er at det aldri er noe galt med deg, selv om en annen person ikke er tiltrekt av deg eller ønsker et forhold med deg.

Aldri? Mener du virkelig det?

Anonym poster: 658cfb8a72d94d302d70ef663c68273b

Gjest JakeGreen
Skrevet

Aldri? Mener du virkelig det?

Anonym poster: 658cfb8a72d94d302d70ef663c68273b

Selvsagt kan et menneske ha kvaliteter som er universalt uattraktive og som vedkommende burde endre på, men budskapet mitt her er at uansett hvor attraktiv du blir og hvor bra du er som menneske, så vil det alltid være noen som ikke liker deg eller er tiltrekt av deg.

Og det er ingenting galt med deg av den grunn.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...