Gå til innhold

Hva skal jeg kjøpe?


tuji

Hva skal jeg velge?  

  1. 1. Hva skal jeg velge?

    • Duovogn
      4
    • Kombivogn
      8


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke veldig peiling på barnevogner, men har kommet frem til at det må bli duovogn eller kombivogn. Hva mener dere?

Tar gjerne imot tips om gode merker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *nurket*

Opprinnelig likte jeg verken duo eller kombi vogner, som Simo/Brio/Emmaljunga/Basson. Så jeg syns vognvalg var VANSKELIG for å si det mildt :-?

Jeg stemte på duo vogn, for det er det jeg endte opp med. Men vi kjøpte en Quinny Freestyle 4XL. Som er lettere, bedre å styre og tar mindre lagringsplass enn typisk skandinaviske vogner.

Har også en tvilling 3hjuling, og det er jo bare sportsvogn. Men lillegutt ligger kjempe fint oppi lammeskinnsposen sin han.

Vi er veldig fornøyd vi altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på når på året du skal føde og om du bor slik til at du kan trille vognen din inn i gangen (leiligheten) din eller ikke.

Hvis du ikke bor slik til at du får hele vognen inn i din egen leilighet, ville jeg kjøpt kombivong, slik at du lett får med deg den sovende babyen inn uten altfor mye pes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt før da vil jeg til Danmark at købe vogn fordi de er større og kan bruges længre, synes de norske er alt for små, kan kun bruge dem i så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg valgte kombi vogn både til mitt førse barn og til det jeg venter nå.

jeg syns kombivognene er penere og mer praktisk en duo.

feks så kan du ta ut baggen og bruke den i bilen med sikkerhetsnett...

og bere med deg baggen og babyen inn på besøk osv

men selvfølgelig du velger jo den vogna du syns er best for deg og deres behov :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg valgte kombi vogn både til mitt førse barn og til det jeg venter nå.

jeg syns kombivognene er penere og mer praktisk en duo.

feks så kan du ta ut baggen og bruke den i bilen med sikkerhetsnett...

og bere med deg baggen og babyen inn på besøk osv

men selvfølgelig du velger jo den vogna du syns er best for deg og deres behov :-)

Hvorfor kan man ikke bruke bagen fra duovogn i bilen med sikkerhetsnett?

Duo bagen kan man også bære med seg inn på besøk.

Jeg er hjemme hos foreldrene mine nå og bruker bagen fra duovogna min som seng. bagen er større og bredere enn kombibag.

Jeg har Teutonia Primus som jeg er veldig fornøyd med, synes den er veldig god å trille, kjempelett og slå sammen. Det er også vedlig lett å ta bagen av og på understellet. Men jeg har aldri hatt andre vogner så har ikke noe å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan man ikke bruke bagen fra duovogn i bilen med sikkerhetsnett?  

Duo bagen kan man også bære med seg inn på besøk.

Jeg er hjemme hos foreldrene mine nå og bruker bagen fra duovogna min som seng. bagen er større og bredere enn kombibag.

Jeg har Teutonia Primus som jeg er veldig fornøyd med, synes den er veldig god å trille, kjempelett og slå sammen. Det er også vedlig lett å ta bagen av og på understellet. Men jeg har aldri hatt andre vogner så har ikke noe å sammenligne med.

Du kan endelig bruke bagen fra duovognen i bilen, og også bære den inn og ut, men det som er så greit med en kombivogn er at på den slipper du å ta bagen av understellet, iallefall mens babyen er så liten at den ligger i den lille, myke bagen. Da blir hele toppen og understellet stående igjen f.eks. utenfor og en tar bare med seg den lille bagen inn. Slipper alt det styret med å ta av og på understellet hele tiden når en vil bære babyen i bagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simovognene er ikke bagen i duo-vognen noen god bærebag. Den tipper liksom fremover og er stor og tung. Men siden den er så stor har man plass til en løs bærebag oppi vognen :wink: En slik løs bag koster ca. 600 kroner i Simo-butikken og denne kan man da lett løfte inn og ut av vognen (som på en kombivogn) + at man kan bruke den i bilen med sikkerhetsnett.

På en Teutonia Primus er det mye lettere å ta bagen på og av selve duo-vognen. Men denne bagen er da også mindre enn bagen på en Simo duo-vogn.

Selv har vi kjøpt en dypvogn fra Simo (kun bagvogn) + en sånn lett bærebag som vi kan ha oppi bagen. Denne kommer vi til å bruke når vi skal steder hvor det er praktisk å ta bagen med seg inn, som når vi skal på besøk til noen (etter å ha vært på trilletur f.eks.).

Den løse, lette bagen kan man også ha med seg når man skal kjøre til et sted og ikke trenger vognen med. Da sitter jo barnet i bilsetet sitt på bilturen, og så kan barnet flyttes over fra bilsetet til den løse bagen når man kommer frem der man skal... f.eks. i besøk. Lurt, ikke sant?

Hilsen "sprekkeferdig" ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...