Gå til innhold

Pendlebil, tips?


terri

Anbefalte innlegg

Hei:-)

Jeg kommer til å bli pendler til høsten og trenger en ny bil siden familiebilen vår blir litt dyr og pendle med.

Skal kjøre en strekning på tilsammen 10 mil hver dag.

Trenger en bil som har grei comfort, gode kjøreegenskaper, ser bra ut og ikke koster mer enn 150 000, gjerne endel mindre, drivstoffgjerrig, og funker på vinterføre.

Har selv sett på mini cooper, audi a3 og golf... Har en grei formening om hva jeg vil ha, men har sett meg litt blind og trenger inspirasjon!

Endret av terri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninne har mini, jeg synes den har mye kupestøy og føles litt som en billigere småbil. Morsom å kjøre og dieselgjerrig er den da, men jeg tror jeg ville tatt Audi, selv om den er "kjedeligere" enn en Mini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to stk med A3 nå, en Ambiente og en Ambition, det vil si "comfort-versjonen" og "sportversjonen".

Jeg har bare fine ting å si om de, men med så mye kjøring hver dag hadde jeg nok foretrukket Ambiente, veldig god å kjøre, både sommer, vinter, og blir ikke sliten av å kjøre langt! :) Greit å være obs på de ulike typene når man skal kjøpe, jeg synes det er stor forskjell. Får relativt nye biler til 150.000. Spørs litt på om du velger 3-dørs, eller 5-dørs, utstyrsnivå osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til litt jeg glemte. Vi har en 2.0 TDI, og en 2.0 FSI. Ville helt klart gått for TDI'en av de to, den går godt, bruker lite diesel, og diesel er billigere enn bensin. Hvis ikke du har behov for 5 dørs er også 3-dørs mye billigere og du får da relativt nye biler som har gått kort.

I tillegg føler jeg meg sikrere i en A3 enn i mange andre småbiler, den er ganske solid tross størrelsen sin.

Har aldri kjørt 1,9 TDI, den går nok ikke like bra, men ligger bra i pris på Finn. Har dessverre ikke så mye annet å si på andre merker eller varianter, men kan varmt anbefale Audi A3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Må legge til litt jeg glemte. Vi har en 2.0 TDI, og en 2.0 FSI. Ville helt klart gått for TDI'en av de to, den går godt, bruker lite diesel, og diesel er billigere enn bensin. Hvis ikke du har behov for 5 dørs er også 3-dørs mye billigere og du får da relativt nye biler som har gått kort.

I tillegg føler jeg meg sikrere i en A3 enn i mange andre småbiler, den er ganske solid tross størrelsen sin.

Har aldri kjørt 1,9 TDI, den går nok ikke like bra, men ligger bra i pris på Finn. Har dessverre ikke så mye annet å si på andre merker eller varianter, men kan varmt anbefale Audi A3 :)

x2 Har også en A3 2.0 TDI, knallgod bil å kjøre både kort og langt :)

Har også prøvd 1,9TDI motoren og som pendlerbil så erden enda rimeligere enn 2.0 i både drivstoffutgifter og forsikring.

Den er også mer en sterk nok til vanlig kjøring..

Annet alternativ kan kanskje være VW Golf, de finnes med samme motoralternativer og er nesten samme bilen men du betaler ikke like mye for VW merket i grillen som du gjør for Audiringene ;P

Et tredje alternativ kan vær A3 med den nye 1.6 TDI, usikker på hva de ligger på i pris da den motoren kom i 209, men ikke umulig at de har sunket så lavt som rundt 150 000,kan være verd å ta en titt iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...