Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og min mann har begge tidskrevende yrker, og lite familie i nærheten til å hjelpe oss med barn. Vi har ikke barn enda, men har veldig lyst på det etterhvert. Jeg kunne tenke meg litt hjelp med feks. henting/levering av barn fra barnehage og kanskje matlaging og husvask innimellom.

Jeg lurer derfor på om det er noen "karriere- kvinner/menn" her inne på KG som har erfaring med "nanny" i hjemmet eller noe tilsvarende? (Jeg vet at Au pairer ikke kan brukes til husvask)

Hilsen nysgjerrig:)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mothers help er vel kanskje det du er ute etter?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å stille opp selv?? Du er moren, barna er din plikt til de er 18 år. Velger du å få barn så kan du ikke kjøpe deg fra oppgavene. Hva tror du barna synes om deg da?? Ungene ble for sltisomt, og jobben viktigere??? Burde absolutt tenke på dette FØR barna kom. Man kan ikke få i pose og sekk. Barn er ike maskiner, de trenger trygghet og omsorg fra DEG og pappaen. Reduser din jobb og tenk på barna dine som viktigere.

Hva når du blir gammle. Ville di likt å bli plassert på et sykehjem med en gang du ble krevende og pleietrengdende??? Og barna gadd ikke besøke deg fordi du aldri tok deg tid til dem, og kjøpte deg fri mens de var små?? Tenk litt over det.

Anonym poster: b153f3328f324591e861c78be1885f99

• Liker 12
Skrevet (endret)

Hvorfor få barn om du ikke har tid til dem?

Edit: Forresten, hadde ikke jeg henta dattera mi selv i bhg hadde jeg gått glipp av utrolig mye!! Noe av det beste som er er å hente henne i bhg, få en knuseklem og høre på når hun ivrig forteller om dagen sin!

Endret av Redbull
  • Liker 6
Gjest Tirkes
Skrevet (endret)

Ville di likt å bli plassert på et sykehjem med en gang du ble krevende og pleietrengdende???

Anonym poster: b153f3328f324591e861c78be1885f99

Ja. Dersom du spurte meg, tusen ganger ja. Jeg hadde heller ønsket meg parkert på sykehjem enn at barna mine skulle måtte sette voksenliv og planer på hold for å tørke meg i rompa. La noen andre ta vare på meg. La meg heller få være sosial med dem, og at jeg kan beholde litt verdighet ovenfor barna.

Ellers - TS har ikke barn ennå, og forsøker å planlegge. En nanny som henter barna hjem er en god idé, det er mange som leverer barn kl 7 og henter kl 17, for å så dra i butikken. Koseligere for barna å komme hjem og slappe av (selv med en nanny) litt tidligere og ikke være så dødsslitne når mor og far kommer hjem.

Det trenger ikke bety at de skal sette bort alt ansvaret!

Lykke til, TS, håpe dere får gode råd.

Endret av Tirkes
  • Liker 9
Skrevet

Jeg er klar over at mange kan synes at vi er "dårlige foreldre", men faktum er at både jobben og familien er viktig for oss. Jeg er selv vokst opp i en familie med mye jobb, og jeg er ikke mindre glad i dem eller tilstede for dem for det.

Min mann og jeg har veldig god kommunikasjon, og prioriterer alltid hverandre.- Og vi får også alltid til tilpasse jobben med dette. Det handler i stor grad om kommunikasjon og evne til planlegging, mener jeg. Om vi ønsker å være på jobb en time ekstra fremfor å kjøre for å hente barna, og ha mat stående klar på bordet når vi kommer hjem og resten av kvelden med barna- tror jeg ikke de tar skade av det.

• Liker 5
Skrevet

Noen som har konkrete forslag til hvor man får tak i en "nanny"? :blomst:

Skrevet

Mothers help er vel kanskje det du er ute etter?

Takk for tips:)

Skrevet

Nettopp dette var tema i Kvinner 2013 denne uken. Jeg så reprisen på NRK2 idag.

Det som slo meg og som jeg sa til mannen min .. "hvorfor i all verden velger de å få barn"?

• Liker 3
Skrevet

Au pair er løsningen på denne utfordringen. Hvis man ønsker å leve slik.

Hos oss jobber vi mye begge to, men har fleksitid og vaskehjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Men greia er jo at TS vil ha noen til å hjelpe med andre ting, slik at HUN har tid med barna. Slik at den tiden hun har etter en krevende jobb ikke trenger å brukes på husarbeid, men kan brukes på barna.

Og som en annen skrev, så ser jeg det positive i at en "nanny", eller hva det heter her, henter barnet i barnehage så dagene der ikke blir så lange. Og når mor og far kommer hjem, så brukes tiden på barna, mens "nannyen" lager middag og gjør litt annet.

TS: Om du har råd, så gjør det. Lykke til! :)

Anonym poster: eab61f4724a596cae7acc127fffd3a2e

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Nettopp dette var tema i Kvinner 2013 denne uken. Jeg så reprisen på NRK2 idag.

Det som slo meg og som jeg sa til mannen min .. "hvorfor i all verden velger de å få barn"?

For mange er barn et statussymbol på lik linje som et luksushus, et par-tre biler i millionklassen, en yacht, hytter både her og der.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For mange er barn et statussymbol på lik linje som et luksushus, et par-tre biler i millionklassen, en yacht, hytter både her og der.

Det er vel ikke så rart at det er et statussymbol når det er noe de færreste har råd til? Det er jo liksom det som er et statussymbol.

Anonym poster: 3964975d98d6059e7be994aadedcd7d2

Skrevet

Jeg tenker at når man har en tidkrevende karriere, så bør man være nøye med å rydde tid til barna. Jeg vil råde dere til å ta alt som har med barna å gjøre selv ( bortsett fra normale barnehagedager) og så heller leie inn noen til å vaske hus og lage middag iblant. Barnevakt en og annen kveld er jo normalt, men da sover jo barna og går ikke glipp av kvalitetstid med foreldrene.

Når jeg råder til dette, så er det fordi jeg har vært borte i / hørt om fra familieterapeut som kurser meg, flere tilfeller av at barn faktisk har tatt skade av å ha foreldre som er for mye på farten, jeg nevner; ettåringer som er deprimert og slutter å spise eller er svært passive og nesten har stoppet opp i utviklingen, andre barn med tilknytningsforstyrrelser, barn som er nærmere knyttet til aupairen enn til foreldrene, en venninne av meg som var barnepike hos en velstående familie fra minstebarnet deres var 3 måneder opplevde at den eldste ofte gråt lurte på hvorfor mammaen ikke brydde seg om dem, som andre foreldre gjorde, nr 2 gikk heller til henne enn til sin mor når han trengte trøst,eller kos, minstebarnet begynte å kalle henne for mamma ( det var det siste , samt en del problemer som nr 2 fikk, som var en av grunnene til at barnas mor bestemte seg for ikke å være så mye på farten) nå skal det sies at min venninne gråt seg i søvn over hvordan disse barna hadde det og ble der, selv om hun var underbetalt, det var også hun som måtte ta mot til seg og fortelle moren hvordan barna egentlig hadde det med tingenes tilstand og hun ble hørt siden barnepsykologen sa omtrent det samme.

Nå sier jeg ikke at dere kommer til å ende opp slik, men jeg sier: ikke få barn om dere ikke har tid til dem.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har konkrete forslag til hvor man får tak i en "nanny"? :blomst:

På norsk heter det Au pair. Til å ha en ‹‹karriere›› virker du særdeles lite orientert.

Anonym poster: 7befa620deaa8095b122563d4046e2bf

• Liker 3
Gjest Tirkes
Skrevet

På norsk heter det Au pair. Til å ha en ‹‹karriere›› virker du særdeles lite orientert.

Anonym poster: 7befa620deaa8095b122563d4046e2bf

Hun er godt orientert, for en au pair skal ikke brukes til vaskehjelp.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De fleste venneparene våre har vaskehjelp. Det er helt vanlig :-) Du velger jo selv hvor ofte de skal komme og hva som skal vaskes.

I tillegg bør dere nok vurdere au pair ja, evnt barnevakter dersom dere ikke trenger hjelp hver dag. Vet om et par stykker som har au pair og trives godt med det.

Anonym poster: 5e7620c85c0f1ffccc72f247aa962a0e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da må du skaffe deg en au pair OG en vaskehjelp.

Anonym poster: d645e74cd7ae14bf30737ee9333f2529

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...